וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם בשחייה: שיא עולם לשרה סיוסטרום ב-100 פרפר

השחיינית השבדית בת ה-21 ניפצה את השיא הקודם שהוחזק על ידי דנה וולמר, ושיפרה אותו ב-24 מאיות כבר בחצי הגמר. צרפת זכתה ב-4X100 חופשי גברים, לדקי שמרה על תוארה במשחה המקביל

שרה סיוסטרום שחיינית שבדית. AP
שיא מדהים. סיוסטרום/AP

כבר ביום הראשון באליפות העולם שנערכת בקאזאן, רוסיה, קיבלנו גם שיא עולם נהדר. זה קרה במשחה חצי הגמר ב-100 פרפר כשמי שזכתה בכבוד הזה היא השבדית שרה סיוסטרום השבדית בת ה-21, שניפצה את השיא בן שלוש השנים של דנה וולמר האמריקאית, וקבעה 55.74 שניות. השבדית קיזזה לא פחות מ-24 מאיות מהשיא הקודם, וזה כמובן סידר לה את המקום הראשון במשחה, מה שמשאיר גם לא מעט ציפיות לקראת הגמר שייערך מחר (שני) בערב.

סיוסטרום היא אחת השחייניות המבטיחות ביותר בענף. רק לפני כשנה היא שברה את שיא העולם ב-50 מטר פרפר (24.43 שניות), וכעת היא מצרפת לעצמה שיא נוסף באותו מקצוע. במשחקים האולימפיים בלונדון השבדית התחרתה בארבעה משחים, אבל נותרה מחוץ לפודיום ב-100 פרפר אחרי שקבעה 57.17 שניות וסיימה במקום הרביעי.

האלופה האולימפית ב-4X100 חופשי גברים, צרפת, הצליחה להסתדר גם ללא יאניק אנייל הפצוע וזכתה בזהב בהיעדרה של ארצות הברית שפישלה בבוקר. האמריקאים סיימו במקום ה-11 ובפעם הראשונה בהיסטוריה כשלו לעלות לגמר אליפות העולם במשחה הזה.

הצרפתים, עם מהדי מטלה, פולראן מנאדו, פאבין ז'ילו וז'רמי סטראביוס, שלטו במשחה הגמר מתחילתו ועד סופו כשרק הרוסים מעט נצמדים אליהם ומספקים להם יריבות. בסופו של דבר, עצרו הצרפתים את השעון על 3:10.74 דקות והקדימו את הרוסים, שקבעו זמן של 3:11.19. את מדליית הארד השיגה איטליה עם זמן של 3:12.53.

אצל הנשים הצליחה נבחרת אוסטרליה ב-4X100 חופשי לזכות במדליית הזהב. אמילי סיבום, אמה מקאון והאחיות ברונקה וקייט קמפבל הובילו את האוסטרליות לזמן של 3:31.48 דקות. הולנד הגיעה למקום השני כשראנומי קרומובידיויו פותחת ופמקה המסקרק סוגרת את המשחה ובסופו של דבר הן קבעו זמן של 3:33.67 דקות. ארצות הברית של מיסי פרנקלין סיימה שלישית עם 3:34.61.

והיו מדליות נוספות הערב: יאנג סון הסיני חגג עם מדליית הזהב ב-400 חופשי אחרי שקבע 3:42.58 דקות. השחיין הסיני הקדים בשנייה ו-17 מאיות את סגן אלוף העולם הטרי, ג'יימס גאי. עבור סון, שהינו גם האלוף האולימפי, זוהי מדליית זהב שביעית באליפויות העולם. את הפודיום השלים הקנדי ריאן קושריין.

משחה מעניין קיבלנו גם ב-400 חופשי לנשים, שבו קייטי לדקי הייתה בתמונה מבחינת איום על שיא העולם שבו היא מחזיקה, אבל זה לא קרה כשהיא חתמה את המסלול אחרי 3:59.13 דקות, והייתה רחוקה ממנו 76 מאיות. כל זה לא יגזול ממנה כמובן מהאלופה האולימפית בת ה-18 את מדליית הזהב היוקרתית, כשהיא משלימה זכייה בפעם השנייה בתואר העולמי, ואם תרצו אז כעת היא גם מחזיקה בשיא אליפות חדש. שרון ואן רובנדל ההולנדית סיימה שנייה, אבל לא איימה על לקי והסתפקה ב-4:03.02 דקות. הארד הלך לג'סיקה אשווד האוסטרלית (4:03.34 דקות).

שחייני נבחרת צרפת. AP
יש מדליית זהב, הצרפתים חוגגים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully