וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחמד כליבאת: "השאיפה היא שממכבי פתח תקוה אעבור רק לאירופה"

2.8.2015 / 17:37

"הלכתי עם הלב, היה חשוב לי ללכת לקבוצה שבה אני ארגיש הכי נוח", "ריאן יהיה שחקן מוביל במכבי חיפה", "גדיר לקח החלטה נכונה לא לחזור". מוחמד כליבאת מגיע למכבי פתח תקוה בגלל רן בן שמעון. ראיון

מוחמד כליבאת שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
מחכה להתחיל במכבי פתח תקוה. מוחמד כליבאת/קובי אליהו

אחרי לא מעט שנים שבהן לא מצא את מקומו בסגל של מכבי חיפה, מוחמד כליבאת כבר לא מקווה לחזור לשם. המעבר למכבי פתח תקוה, כך הוא מקווה, יהיה התחנה האחרונה שלו בישראל למרות שבתום העונה, אם לא יירכש על ידי הלוזונים, כרטיסו יחזור שוב למכבי חיפה. "השאיפה היא שמפתח תקוה אעבור רק לאירופה", הוא מסביר בראיון ראשון, בו הוא מדבר גם על השנים האחרונות שבהן לא זכה להערכה במכבי חיפה.

כליבאת הגיע למכבי חיפה ממחלקת הנוער של הפועל נצרת עילית, כשנרכש בחלון ההעברות בינואר 2010. באותה עונה הוא ערך את הופעת הבכורה שלו תחת אלישע לוי, מול הפועל תל אביב בקרית אליעזר, אך בתום העונה הושאל להפועל עכו. עונה אחרי כן כליבאת שוב לא מצא את עצמו בסגל, כשהושאל למכבי נתניה. בקיץ 2012 הוא הושאל לבני סכנין, חזר למכבי חיפה בה חתם על חוזה לשלוש שנים והושאל שוב לסכנין, בה סיים כמלך שערי הקבוצה (11 שערים). בקיץ 2014 הקיצוני-חלוץ חזר לחיפה תחת המאמן הסרבי אלכסנדר סטנוייביץ', אבל בינואר הושאל שוב, בפעם השלישית, לסכנין.

שחקן בני סכנין, מוחמד כליבאת. אדריאן הרבשטיין
חזר לסכנין בפעם השלישית. כליבאת/אדריאן הרבשטיין

מכבי פתח תקוה היא הבחירה הנכונה? מה המקום של רן בן שמעון בהחלטה הזאת?
"אני חושב שהבחירה היא נכונה. הלכתי עם הלב, היה חשוב לי ללכת לקבוצה שבה אני ארגיש הכי נוח. יצאתי למחנה מבלי להיות חתום בקבוצה, ושם גיליתי דברים חדשים על המועדון הזה. הייתי סגור ב-90 אחוז, אבל ברגע שגיליתי את המרקם החברתי, את היחס, זה דחף אותי כדי להחליט ששם אני רוצה להיות בעונה הבאה. ה'פוש' האחרון לחתום. בכדורגל הדברים משתנים כל יום. באתי לעבוד, להוכיח את עצמי, להביא את היכולת שלי לידי ביטוי. בעונה שעברה היה לי חוסר מזל כי עברתי פציעות שלא קשורות לכדורגל. העונה זה הזמן שלי להתעסק אך ורק בכדורגל. יש לי את כל התנאים להצליח פה, יש לי מאמן טוב שיראה לי את הנתיב הנכון להצליח".

בחרת ללכת למועדון לא פשוט. לא תמיד שחקנים שמגיעים מהגדולות מצליחים שם.
"אי אפשר להכליל, בסופו של דבר הכול נמדד לפי התוצאות על המגרש. אם לא אהיה טוב אז לא יהיה מגיע לי לשחק. זה יקרה בכל קבוצה, במכבי פתח תקוה או במכבי חיפה. יש כאן קבוצה מאוד טקטית וקשה. ראיתי אותה מהצד בעונה שעברה והבנתי כמה קשה לשחק נגדה. אין לי הסבר מדויק מה התהליך שעובר עליה, אבל לא הפתיע אותי שהגיעו למקום השישי".

ובכל זאת, שוב אתה מושאל. האופן שבו מכבי חיפה בחרה לנתב את הקריירה שלך מלמד שחזרת אליה רק כדי שתאריך את החוזה. ברגע הראשון שיכלה, היא השאילה אותך.
"אני יודע בדיוק למה אתה מתכוון. יש הרבה דברים שאפשר לומר בעניין הזה. כולם יודעים שלא קיבלתי את ההזדמנות שלי במכבי חיפה, לא נתנו לי לבוא לידי ביטוי כמו שצריך, לפחות לא כמו ששחקנים אחרים קיבלו אותה. באתי למכבי חיפה בתקופה לא קלה, היו הרבה שחקנים על העמדות שלי, דברים לא התחברו ושילמתי את המחיר. הכול מלמעלה. יש לי עוד הרבה שנים לשחק כדורגל, אסור לי להסתכל אחורה עכשיו. עונה שישית שאני מושאל, אני רק לא יודע למה לא שחררו אותי עד היום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
יעקב שחר נשיא מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"לא יודע למה לא משחררים אותי". יעקב שחר/אדריאן הרבשטיין

ריאן חזר מסכנין, ואתה לא. יכול להיות שמכבי חיפה הייתה צריכה רק אחד מכם?
"בדרבי היה לו משחק מצוין, ראיתי אותו והוא היה השחקן הבולט במכבי חיפה. אני מאחל לו הצלחה, אבל מקווה שהוא יצליח ולא יושפע מתקופות לא טובות. במכבי חיפה יש תקופות כאלה, ואתה צריך להיות מנותק ברגעים שאתה לא משחק. זה לא פשוט. אגלה לך סוד: אם מכבי חיפה הייתה רוצה שאחזור לסגל שלה, לא הייתי חוזר. לא מעוניין להיות עוד שחקן שישחק כל העונה חמישה משחקים".

מה זה אומר על ריאן?
"אני לא חושב שהוא לקח סיכון גדול מדי. בכדורגל בכל החלטה יש סיכון. מבחינת יכולת, אין לי ספק – ריאן יהפוך לשחקן הרכב מוביל בשנים הקרובות במכבי חיפה. הוא שיחק בדרבי לפני שחקנים בכירים ממנו. זה מעיד על החשיבה של המאמן לגביו".

אתה מרגיש שעשית טעויות בדרך? אולי לא היית צריך לחתום?
"עשיתי טעויות, אבל זה שכר הלימוד שקיבלתי. אני מקווה שבעתיד לא אצטער על טעויות שעשיתי קודם. לא יודע אם זה היה נכון לחתום. בדיעבד לא. לפעמים זה מצליח, בחרתי להמר, וזה לא קרה".

את הלקח הכי חשוב יכולת ללמוד ממקרה גדיר.
"גדיר עשה את הצעד הכי נכון שיכל לעשות - להתקדם ולא לחזור למכבי חיפה. הוא יצא בזמן הכי מתאים, בכושר הכי טוב, הוא השתחרר בזמן אחרי עונה מדהימה. לטעמי - הוא היה השחקן הטוב בישראל יחד עם ערן זהבי. היציאה ללוקרן תעשה לו רק טוב. יש לו עוד הרבה שנים והוא צריך לבנות את עצמו. בקדנציה הקודמת בבלגיה הייתה לו פציעה קשה בבוורן, הוא לא שיחק כמעט בכלל. גם אני עברתי עונה כזאת. העונה בבוורן לא מעידה על דבר. הוא יכול להצליח במקום אחר".

מוחמד גדיר שחקן בני סכנין. ברני ארדוב
למד מחברו הטוב. מוחמד גדיר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully