וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "זהבי לא יכול לעשות את אותם דברים בלעדינו"

2.8.2015 / 6:27

אחרי הדרבי, שחקני מכבי תל אביב מנסים לפענח את דבריו של יוקאנוביץ' בדבר התלות בזהבי: "לא ברור שלא כולם מסוגלים לתרום כמוהו?". שביעות רצון מטיבי, איגייבור אופטימי: "פלזן לא כאלה טובים"

צילום ועריכה: קובי אליהו

הפער בין מה שסלבישה יוקאנוביץ' מצפה לראות משחקני מכבי תל אביב לבין מה שהם נותנים על הדשא ממשיך להיות העניין שמעסיק את המאמן הסרבי של הקבוצה, גם אחרי הניצחון 1:3 אמש (שבת) על הפועל תל אביב בגביע הטוטו. אחרי שבמסיבות העיתונאים הראשונות שלו שלח המאמן חצים לעבר המועדון שלא סיפק לו את השחקנים שהוא רוצה כדי להביא את הקבוצה לליגת האלופות ואחרי שבסיום ההפסד לויקטוריה פלזן הוא דיבר על שחקנים שלא ממלאים את הדרישות שלו, הבהיר אתמול יוקאנוביץ' שהוא מצפה משחקנים נוספים של מכבי תל אביב להביא לקבוצה את מה שערן זהבי נותן לה.

"אני מצפה שיהיו כאן עוד שחקנים שיידעו לעשות את ההבדל", אמר מיד אחרי המשחק, "הקבוצה הזו תלויה מאוד בערן זהבי". תוך חודש בלבד אמר יוקאנוביץ' את מה שפאקו אייסטרן לא אמר לאורך כל העונה שעברה. למרות שבמכבי תל אביב מנסים כל הזמן להתנתק מהתלות המוגזמת ביכולתו של זהבי, זה לא מצליח להם. המאמן הסרבי זיהה זאת עוד לפני שהעונה החלה.

סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עדיין לומדים אותו. יוקאנוביץ'/ברני ארדוב

השחקנים במכבי תל אביב מקבלים את הקביעה שזהבי הוא השחקן הכי חשוב של הקבוצה, אבל חלקם גם לא מבינים למה הסרבי עושה את ההשוואות. אחד השחקנים אמר אמש על דבריו של יוקאנוביץ': "ערן זה ערן, אבל יש שחקנים שלא יכולים לתת מה שערן זהבי נותן. מה, זה לא ברור?".

טל בן חיים, שכבש שער נהדר אתמול ונכנס כמו זהבי כדי להביא לשינוי במשחק, קיבל את הקביעה של יוקאנוביץ', אבל ביקש לעשות סדר. "ערן זהבי הוא השחקן הכי טוב בכדורגל הישראלי וכשיש שחקן כזה בקבוצה, אז אוטומטית הוא יותר דומיננטי מהשאר", אמר. "אתם הרי כל כך רוצים לשמוע את המשפט הזה, אז הקבוצה באמת תלויה בערן זהבי. אבל כדורגל ואמרתי את זה בעבר כבר אלף פעמים זה לא טניס. ערן מצליח כמו שהוא מצליח גם בגלל החברים שלו לקבוצה. אני חוזר ואומר שהוא השחקן הכי טוב בכדורגל הישראלי, אבל שוב - הוא לא יכול לעשות את זה בלי הקבוצה ובלי השחקנים שלידו, כך שאלה אמרות שטובות לתקשורת". באשר לרצון של יוקאנוביץ' לראות עוד שחקנים במכבי תל אביב, אמר בן חיים: "לגיטימי שהוא יגיד את זה. הוא רואה את האימונים והוא יודע מה צריך. בסופו של דבר הוא וג'ורדי יקבעו".

עוד באותו נושא

חפצים הושלכו לעבר שחקני מכבי תל אביב, אוהד הפועל פונה לבית חולים

לכתבה המלאה
ערן זהבי גל אלברמן גילי ורמוט מכבי תל אביב. ברני ארדוב
תלות מוגזמת? זהבי עם החברים/ברני ארדוב

גם נוסא איגייבור התייחס בסיום המשחק לדברים של מאמנו על זהבי: "ערן הוא שחקן חשוב במכבי תל אביב, אבל אנחנו קבוצה. ערן לא יכול לעשות הכול לבד ולדעתי המאמן התכוון לזה שכל שחקן בקבוצה צריך להרים את היכולת שלו כדי שערן לא יעבוד ויעשה הכל לבד. אני מאמין שאם כל אחד ייתן יותר מעצמו יותר, נעשה עונה עוד יותר טובה".

על הקביעה כי הוא נמצא בכושרו הטוב ביותר מאז שהגיע למכבי, אמר איגייבור: "אני לא מסכים עם זה. גם עם פאקו הייתי בכושר טוב לא פחות ממה שאני היום. ההבדל הוא שהמאמן החדש מבקש ממני להיות יותר התקפי ופאקו ביקש ממני להיות יותר אחראי מאחור. אני לא מדבר יותר מדי על העונה הקרובה ולא מכין תכניות. אני רק רוצה להיות בריא ולשחק כמה שיותר".

לקראת משחק הגומלין מול ויקטורה פלזן ביום רביעי, אמר הקשר הניגרי: "לא נרדמתי אחרי ההפסד בשבוע שעבר. חשבתי הרבה על המשחק. הרהרתי המון בטעויות שלנו והיה לי קשה להירדם. אני לא חושב שויקטוריה פלזן כאלה טובים. נכון שהם קבוצה מאוד מאורגנת, אבל אני חושב שיש לנו עוד הזדמנות לתקן את הטעויות שלנו. נבוא לצ'כיה עם אמונה וננסה להפוך את התוצאה. אם הם האמינו שהם יכולים לנצח אותנו כאן, אין סיבה שאנחנו לא נאמין שאנחנו יכולים לנצח אותם שם. אני לא חושב שאי העפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות או לשלב הבתים של הליגה האירופית יהיו כישלון. אני לא חושב על כישלון, אלא רק על זה שאנחנו יוצאים לשם ועושים את המיטב כדי לעבור אותם".

נוסא איגייבור, מכבי תל אביב, חוגג בדרבי. ברני ארדוב
אופטימי. איגייבור/ברני ארדוב

טל בן חיים התייחס גם הוא למשחק הצפוי מול ויקטוריה פלזן בהקשר של השפל בו נמצא הכדורגל הישראלי בתקופה האחרונה באירופה: "אני לא מסכים עם זה שהדור שלי פחות מוכשר מהדורות הקודמים, כי אני לא זוכר שבדורות הקודמים עשו הישגים עם הנבחרת. נכון שהיו קבוצות ישראליות שהצליחו באירופה ולשם אנחנו מכוונים. יש לפנינו עוד משחקים באירופה ואני מאמין שהעונה האירופאית שלנו עוד לא הסתיימה".

בחזרה ליוקאנוביץ'. מעבר לעובדה שהוא מצפה מעוד שחקנים להעלות את הרמה, המאמן הסרבי גם מוטרד מממוצע הספיגה של הקבוצה: "אנחנו לא מצליחים לשמור על שער נקי וזה לא טוב", אמר יוקאנוביץ' בסיום הדרבי. "אנחנו עושים יותר מדי טעויות קטנות שפוגעות בנו כי אנחנו לא מספיק מרוכזים".
יוקאנוביץ' היה מאוד מרוצה ממשחקו של איתן טיבי ונראה שהבלם הרים את המניות שלו. עדיין לא ברור אם הוא יפתח גם נגד פלזן בגומלין, אבל ללא ספק נתן טיבי סיבות למאמן לחשוב עליו לקראת יום רביעי.

ברק יצחקי לא נכלל אתמול בסגל בשל פגיעה קלה ברגלו. יוקאנוביץ' הבהיר כי הוא שמר עליו לקראת המשחק ונראה שאם יצחקי יהיה כשיר, הוא יזכה לדקות אחרי שכבש במשחק הראשון. לקראת המשחק אמר יוקאנוביץ': "אנחנו חייבים להיות מאורגנים ולהיות חיוביים. ויקטוריה ניצחה אותנו בקלות יתרה כאן. אפשרנו להם לנצח ולהבקיע שערים קלים. אני עדיין חושב שיש לנו הזדמנות לעבור אותם בזכות השער שכבשנו. אם נאמין בעצמנו וניתן 120 אחוז, נוכל לעבור".

על פי דבריו של יוקאנוביץ' בסיום נראה כי הוא יחזור להציב מול פלזן את ערן זהבי כחלוץ מטרה: "הוא נמצא כרגע בתקופה הכי טובה מבין כל החלוצים שלנו", הסביר הסרבי.

עומרי בן הרוש איתן טיבי גל אלברמן מכבי תל אביב עם גיא גומברג הפועל תל אביב. ברני ארדוב
יכולת טובה. טיבי. משמאל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully