וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת הנוער בכדורסל ניצחה את פולין 62:78 וחזרה לדרג א'

1.8.2015 / 20:41

השחקנים של שרון אברהמי שבו לדרג הבכיר אחרי שש שנים בזכות ניצחון נהדר בחצי הגמר וישחקו על מדליית הזהב בגמר אליפות אירופה דרג ב'. תמיר בלאט הוביל את הקלעים עם 15 נקודות

יח"צ - חד פעמי

שש שנים אחרי שירדה לדרג ב', חזרה הערב (שבת) נבחרת הנוער של ישראל לדרג א' אחרי ניצחון נהדר 62:78 על נבחרת פולין בחצי גמר אליפות אירופה דרג ב', הנערכת באוסטריה.

נבחרת הנוער בכדורסל חוגגת חזרה לדרג א'. איגוד הכדורסל,
חגגו בסיום ממושכות. נבחרת הנוער/איגוד הכדורסל

הנבחרת של שרון אברהמי קיבלה תרומה נהדרת משלושת "הבנים של", תמיר בלאט, טי ג'יי ליף ומייקל בריסקר, בדרך לעליית הדרג. הנבחרת תתמודד מחר על מדליית הזהב בטורניר עם המנצחת בחצי הגמר המאוחר יותר, בין שבדיה לסלובניה. לראשונה מאז קיץ 2009, כל הנבחרות הצעירות של ישראל נמצאות בדרג הבכיר של אירופה, כאשר נבחרת הקדטים תחל את הופעותיה באליפות אירופה דרג א' בשבוע הבא.

פולין פתחה את המשחק טוב יותר ועלתה ל-2:7, אך מהשלב הזה ישראל השתלטה על המגרש ותשע נקודות של ליף נתנו לכחולים-לבנים יתרון 14:27 בסיום הרבע הראשון. ליף פתח את הרבע השני בסערה והעלה את ישראל ליתרון של 17 נקודות, אלא שהפולנים לא ויתרו וחזרו למשחק. ההגנה הישראלית שוב התעוררה, עצרה את היריבה וירדה למחצית ביתרון מבטיח 28:43.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נבחרת הנוער בכדורסל חוגגת חזרה לדרג א'. איגוד הכדורסל,
תצוגת תכלית. נבחרת הנוער/איגוד הכדורסל

תמיר בלאט פתח את הרבע השלישי עם שתי שלשות והעלה את היתרון של ישראל שוב ל-17, אלא שכמו ברבע השני, גם הפעם נבחרת הנוער נעצרה ופולין נשארה בתמונה וצימקה למינוס עשר בלבד, שלוש דקות לסוף הרבע השלישי. השחקנים של אברהמי נתקעו על 13 נקודות בלבד ברבע, שהסתיים ב-46:56 לישראל. בריסקר עלה בטירוף לרבע השלישי, קלע שלוש שלשות בדקה, נתן לנבחרת יתרון 46:65 שמונה דקות לסיום וחיסל את המשחק. עד הסיום, קיבלו שחקני הספסל של ישראל הזדמנות לשפר את המספרים שלהם וזה נגמר עם 62:78 נהדר לישראל.

קלעו לישראל: תמיר בלאט 15, טי ג'יי ליף 14 ו-16 ריבאונדים, מייקל בריסקר 12, רועי הובר 11, ליאור קררה (7 ריבאונדים) ודניאל קופרברג 8 נקודות כל אחד, יובל רבינוביץ' ויובל זוסמן 3 כל אחד, מוחמד אבו ערישה ונתנאל ארצי 2 כל אחד. קורן ג'ונו ומירון רוינה שותפו אך לא קלעו.

מאמן נבחרת הנוער שרון אברהמי. ברני ארדוב
"נרצה לזכות בזהב ולשמוע את התקווה, אבל כרגע מגיע לכולם לחגוג". שרון אברהמי/ברני ארדוב

המאמן שרון אברהמי: "עמדנו במשימה. אין הרגשה יותר טובה מזו בעולם. השחקנים כל כך רצו את זה ועשו את הכול בלי טיפה אגו. פולין קבוצה מצוינת והשמחה אדירה. להרבה אנשים מגיע קרדיט. פיני (גרשון) זו מתנה לכל מאמן. הוא פשוט אנציקלופדיה לכדורסל. לעוזרים שלי יואב וערן, כל הצוות המסייע והמנהל שלנו חזי הם פשוט אנשים מדהימים. עמדנו במשימה בענק והיום נחגוג כי מגיע לנו. היה לחץ אדיר כי באליפויות כאלו אסור ליפול באף משחק. מחר נשחק בגמר כמו ספורטאים. נרצה לזכות בזהב ולשמוע את התקווה, אבל כרגע מגיע לכולם לחגוג".

המנהל המקצועי של נבחרות הנוער, פיני גרשון: "זה כיף גדול. עמדנו בשתי משימות חשובות הקיץ הזה וכרגע אנחנו עם שלוש נבחרות צעירות בדרג א' ואני מקווה שגם הקדטים יצליחו. הרבה יותר קשה לעלות מאשר לשמור על זה. הסתכלתי היום לפני המשחק באופן כללי על הכדורסל בארץ ומספר התושבים במדינות שאיתן שיחקנו, והגעתי לפולין עם 40 מיליון תושבים ש-25 אחוז מהם צעירים עד גיל 24. זה אומר שניצחנו קבוצה ממדינה גדולה שיש לה אפשרות לייצר שחקנים ממבחר גדול ואני חושב שאחד היתרונות שלנו בגילאים האלו זה המאמנים שלנו.

"דן שמיר ושרון אברהמי הוכיחו שיש לנו מאמנים טובים וגם רמי הדר מאמן מצוין. יש לנו יתרון בחוכמת המשחק וראינו את זה בעתודה ובנוער וזה חשוב. אנחנו מחפים על חסרונות שיש לנו בגובה עם יכולת טקטית ומנטלית. אני שמח בשביל המאמנים, הילדים והאיגוד וזה זמן לחייך. אלו היו שתי המטרות הראשונות שלי באיגוד אחרי שהשקענו הרבה מאוד בהכנה טובה וחשוב שהתוצאות טובות. בסוף המטרה היא להביא שחקנים לנבחרת הלאומית ובשתי הנבחרות האלו יש מספר שחקנים לא קטן שימלאו את השורות בשנים הקרובות וזה אולי הכי חשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully