וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן עם דינמו: אנג'לו הנריקס, חלוץ העתיד, ברח מיונייטד לזאגרב

4.8.2015 / 13:00

סר אלכס הביא אותו והתרגש, אבל השדים האדומים לא הצליחו לשמור על אנג'לו הנריקס ודינמו זאגרב, שקפצה על המציאה, זכתה בחלוץ העתיד. אחרי עונה של 30 שערים כבר בגיל 21, היורש של אדוארדו דה סילבה חולם על ליגת האלופות. יונייטד? היא חוששת מ"מקרה פול פוגבה 2"

AP

במנצ'סטר יונייטד רתמו את העגלה לפני הסוסים. כמה דקות אחרי שגמר הקופה אמריקה הדרמטי הגיע לסיומו בחודש שעבר, עלתה ידיעה באתר הרשמי של המועדון ובה נכתב: "תנחומינו לשחקני ארגנטינה, אנחל די מריה שנפצע במשחק ומרקוס רוחו, ששותף אף הוא, על ההפסד הכואב" ומיד לאחר מכן, "אנחנו שמחים עבור החלוץ אנג'לו הנריקס, שחקן יונייטד לשעבר, שהיה חלק מהניצחון של צ'ילה".

האוהדים המבולבלים לא הבינו למה "לשעבר" ולקבוצה לקח יותר מ-24 שעות כדי לסדר את הפאדיחה ולהודיע רשמית: אנג'לו הנריקס נמכר לדינמו זאגרב. "אנו מאחלים לו בהצלחה בעתיד", נכתב בהודעה הקרירה של השדים האדומים, שנאלצו להיפרד מעוד כישרון גדול, הרבה יותר מוקדם ממה שהם תכננו ומבלי שהוא רשם אפילו הופעה רשמית אחת במדי המועדון.

כעת, הנריקס, ששיחק בעונה שעברה כמושאל אצל אלופת קרואטיה, ימשיך כנראה לחורר רשתות במדי דינמו, שמימשה את האופציה שהייתה לה ורכשה אותו תמורת קצת פחות ממיליון ליש"ט בלבד. במקום להרוויח עליו מיליונים או לחלופין, לקבל סופרסטאר התקפי בשנים הקרובות, יונייטד תיאלץ לצפות כעת בהנריקס מככב במקום אחר ואם הוא יצליח להוביל את דינמו לליגת האלופות, הקבוצה הקרואטית כנראה תעשה עליו קופה יפה. מקרה פול פוגבה 2?

אנג'לו הנריקס שחקן נבחרת צ'ילה. AP
החלוץ הגדול הבא? הנריקס/AP

הנריקס נולד בסנטיאגו, בירת צ'ילה, באפריל 1994. עד גיל 12, הוא היה כוכב טניס צעיר ומבטיח במועדון ממנו יצא פרננדו גונסאלס, שחקן הטניס הנהדר של צ'ילה. "הייתי יכול להיות מקצוען, אבל השתעממתי מהטניס", אמר הנריקס על ההחלטה שלו לעבור בגיל מאוחר יחסית לשחק כדורגל. הוא הצטרף למחלקת הנוער המפוארת של אוניברסידד דה צ'ילה, אשר במדי הקבוצה הבוגרת שלה שיחק במשך לא מעט שנים אחיו הגדול ססאר, שאף הגיע בשלב מסוים לליגה היוונית.

מהר מאוד היה ברור לכל מי שראה את אנג'לו שהוא הרבה יותר מוכשר מססאר והרבה יותר מוכשר מחבר'ה אחרים בגילו. שנתיים בלבד חלפו מהרגע בו דרך לראשונה על מגרש כדורגל ועד שמנצ'סטר יונייטד קראה לו להגיע למבחנים. אלכס פרגוסון ראה, התלהב והשדים האדומים סגרו עסקה מול אוניברסידד במסגרתה הם היו רשאיים לקנות אותו תמורת ארבעה מיליון יורו בכל רגע נתון בין 2009 ל-2014. מרגע שנסגרה העסקה, הנריקס נסע בכל קיץ לשלושה שבועות לאירופה, שם התאמן עם יונייטד ועם אלקמאר, לה יש קשרים מול המועדון האנגלי: "השחקן האהוב עליי הוא תיירי הנרי, אבל אני מזכיר בסגנון שלי יותר את רוד ואן ניסטלרוי", העיד הצ'ילאני הצעיר על עצמו.

בסופו של דבר, הוא ערך בכורה במדי אוניברסידד ביוני 2011 ולמרות שמיעט לשחק, היה חלק מהקבוצה שזכתה באליפות ובקופה סודאמריקנה. המאמן היה חורחה סמפאולי, שמוביל את הנבחרת הצ'ילאנית כיום ולאט לאט, החל לתת בילד הפלא אמון. בתמורה לאמון הזה, סמפאולי קיבל מהנריקס 15 כיבושים ב-27 הופעות והמגזין "פור פור טו" בחר בו לאחד מחמשת השחקנים הטובים בעולם מתחת לגיל 17, כחלק מרשימה שכללה גם את רומלו לוקאקו ולוקאס פיאסון: "הוא מהיר, חד מול השער ויודע למצוא לעצמו מרחב בהתקפה. יש לו עתיד מזהיר", נכתב שם.

באתר הצ'ילאני "לה טרסרה" נכתב על הנריקס כאשר הוא פרץ לתודעה: "לסמפאולי היה כאב ראש גדול אחרי העזיבה של גוסטבו קנאלס, אבל הוא מצא את ה-9 החדש שלו במקום הכי לא צפוי ובאופן הכי מוצלח" ואילו הנריקס עצמו הבהיר: "אני רוצה שיזכרו אותי בתור שחקן אגדי של אוניברסידד". אלא שהוא לא נשאר שם מספיק זמן כדי שזה יקרה.

שחקן אוניברסידד דה צ'ילה, אנג'לו הנריקס. Marcos Garcia, AP
לא הספיק להפוך לאגדה באוניברסידד/AP, Marcos Garcia

שנה בלבד אחרי הופעת הבכורה שלו עם הקבוצה, יונייטד החליטה שהגיע הזמן והילד מוכן למעבר לאירופה. היא שילמה את אותם ארבעה מיליון יורו והפכה את הנריקס לשחקן השני הכי יקר שאוניברסידד מכרה אי פעם, אחרי רודריגו טייו, שעבר לספורטינג ליסבון ויותר ממרסלו סאלאס האגדי, שנמכר ב-1997 לאינטר. במעמד החתימה של הנריקס על החוזה ביונייטד אמר סר אלכס: "הוא הותיר חותם אדיר בקריירה הקצרה שלו. קצב המשחק שלו הוא נכס גדול והוא יודע לקרוא את המגרש בצורה מצוינת, שזה נבר נדיר עבור שחקן בגיל צעיר כל כך. למנצ'סטר יונייטד יש ניסיון עשיר בגידול וטיפוח צעירים ואנג'לו הוא שחקן שמתאים בדיוק לפרופיל של שחקני המועדון - מוכשר, התקפי ועם תשוקה גדולה למשחק".

זמן קצר אחרי המעבר לאנגליה, בנובמבר 2012, הגיע עוד רגע שיא בקריירה של הנריקס, כאשר הוא עלה כמחליף במקום אלכסיס סאנצ'ס שנפצע וכבש כבר בהופעת הבכורה שלו בנבחרת את שער הניחומים בהפסד 3:1 לסרביה. ביונייטד היו מרוצים מההתפתחות ואחרי חצי עונה עם קבוצת המילואים, שלחו אותו להשאלה לוויגאן, אלא שהוא לא זכה כמעט לדקות במדי הלאטיקס ורגע ה"שיא" שלו היה הניצחון הסנסציוני 0:1 בגמר הגביע על מנצ'סטר סיטי, בסוג של דרבי. לצערו של הנריקס, הוא ישב על הספסל לכל אורך אותו משחק.

בתום אותה עונה, הנריקס שיחק עם צ'ילה במונדיאליטו של 2013 ואפילו כבש צמד בהפסד הדרמטי ברבע הגמר 4:3 מול גאנה. התחנה הבאה הייתה סראגוסה הספרדית ושם הוא דווקא זכה ליותר צ'אנסים, אולם פציעה לקראת סוף העונה השאירה אותו מחוץ לסגל למונדיאל והספרדים ויתרו על האפשרות להחזיר אותו לעונת השאלה נוספת. ביונייטד חיפשו מועדון שיקלוט את החלוץ הצעיר, שלמרות כל הפוטנציאל לא ממש הצליח לעמוד בציפיות מאז שחצה את האוקיינוס. בסופו של דבר, הם מצאו את דינמו זאגרב.

שחקני וויגאן חוגגים שער ניצחון מול מנצ'סטר סיטי, בן ווטסון. רויטרס
הנריקס ראה מהספסל את וויגאן מדהימה את אנגליה וזוכה בגביע/רויטרס

שום דבר לא יכול היה להכין את אוהדי דינמו למה שהולך להגיע. 20 ימים אחרי שחתם במועדון, הנריקס כבר הפך לאליל האוהדים. דינמו יצאה להתארח אצל היידוק ספליט ל"דרבי הנצחי" ונקלעה לפיגור 2:0. היא השיגה שוויון דרמטי בדקה ה-90 ומיד לאחר מכן, בתוך תוספת הזמן, הנריקס כבש את ה-2:3 הדרמטי. משם, הדרך למעלה הייתה קצרה.

בסך הכול, הנריקס סיים את העונה הראשונה שלו בדינמו עם 30 שערים ב-37 הופעות בכל המסגרות, כשהוא הופך לצ'ילאני הרביעי אי פעם שמסיים עונה באירופה עם לפחות 30 שערים. בליגה היו לו 20 כיבושים, מקום שני בטבלת מלך השערים, כאשר הכמות הזו כוללת שלושה שלושערים, אחד מהם ב-0:4 הענק על היידוק במחזור סיום העונה. הנריקס הוביל את דינמו לזכייה באליפות עשירית ברציפות, עם 26 ניצחונות, עשר תוצאות תיקו ואפס הפסדים לאורך העונה. חוץ מזה, הייתה לו גם רביעייה בגביע, שם הציל את הקבוצה מהדחה מביכה מול יריבה מהליגה השלישית עם שער שוויון בתוספת הזמן ועוד שלושה שערים בהארכה.

הסופרלטיבים בתקשורת הקרואטית החלו להיגמר במהרה והאוהדים לא ידעו את נפשם מרוב אושר. הנריקס זכה לאורך העונה שעברה לאינספור השוואות לאדוארדו דה סילבה, החלוץ הענק שלפני המעבר לארסנל והפציעה הנוראית שגמרה אותו, היה המלך של דינמו וסיים את עונתו האחרונה במועדון, 2006/07, עם 47 שערים ב-47 הופעות. "אנג'לו הוא היורש המושלם של דה סילבה, שהיה השחקן הכי טוב של דינמו ב-15 השנים האחרונות", נכתב בקרואטיה על המפציץ מצ'ילה.

אדוארדו דה סילבה, נבחרת קרואטיה. רויטרס
השחקן הגדול של דינמו ב-15 השנים האחרונות. דה סילבה/רויטרס

היכולת הזו סידרה להנריקס חזרה לסגל הנבחרת, על חשבון הגיבור הטרגי של המונדיאל, מאוריסיו פינייה והקיץ, הוא גם זכה לקחת חלק קטן מהזכייה הראשונה של "לה רוחה" בקופה אמריקה, בסיומו של טורניר ביתי סוער ודרמטי. הוא נכנס כמחליף ב-0:5 על בוליביה בשלב הבתים וגרם לשער העצמי של אקס מכבי תל אביב, הבלם רונלד ראלדס. בגמר, הנריקס עלה למגרש בתחילת ההארכה מול ארגנטינה והיה שותף לניצחון המרגש. בצ'ילה נהנים לספר על היחסים החמים בין סמפאולי להנריקס, הפרויקט האישי של המאמן: "חורחה דורש מאנג'לו להיות בטוח בעצמו, לא לפשל או לטעות מול השער וכשהכדור אצל היריב, ללחוץ בלי הפסקה. הוא משקיע בטיפוח שלו כשחקן הרבה יותר מאשר בכל שחקן אחר בנבחרת".

כאמור, יומיים אחרי גמר הקופה, ההעברה של הנריקס מיונייטד לדינמו הפכה לסופית ורשמית. כבר בחודש מרץ הוא אמר: "דינמו מנסה לקנות אותי מיונייטד והמשמעות היא שהם מרוצים ממני. אני מרגיש נהדר במועדון ובזאגרב בכלל. אנשים אוהבים אותי כאן, יש לי המון חברים חדשים ואשמח להישאר". שמונה ימים אחרי הגמר, הנריקס כבר שיחק ב-1:1 מול היידוק במחזור פתיחת העונה בליגה הקרואטית ושלושה ימים לאחר מכן, כבש את שערו הראשון העונה, בתיקו הביתי והמביך 1:1 מול אלופת לוקסמבורג, פולה אש.

למזלה, דינמו הסתדרה בגומלין וניצחה בחוץ 0:3, כדי לעלות לשלב המוקדמות השלישי. שם, ההגרלה סידרה לה מפגש מול אלופת נורבגיה, מולדה וגם הפעם, המשחק הראשון נערך בקרואטיה והסתיים ב-1:1 עם שער של הנריקס. הפעם, לנצח את משחק החוץ תהיה משימה הרבה יותר מורכבת עבור הצ'ילאני וחבריו, אבל הוא כבר הצהיר: "חזרתי כדי שאוכל להוביל את דינמו לשלב הבתים של ליגת האלופות. זה החלום הגדול ביותר שלי כרגע. התחלתי את העונה קצת עייף כי לא הייתה לי שום מנוחה, אבל יהיה בסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully