וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק בקלאסן: דייבי קלאסן מככב באייאקס. האם הוא יגיע ליובנטוס?

30.7.2015 / 11:54

יוהאן קרויף מעריץ ודניס ברגקאמפ לקח אותו כפרויקט אישי אחרי פציעה קשה ויצר את "ברגקאמפ החדש". הגברת הזקנה, הנואשת לכוכב במרכז השדה, תצליח להשיג את ילד הפלא מאייאקס? ההצגה במוקדמות הצ'מפיונס שיפרה את מעמדו ונבחרת הולנד מקווה שדייבי קלאסן יגשים את הפוטנציאל

AP

אם להאמין לדיווחים בתקשורת ההולנדית, יובנטוס שלחה אתמול (רביעי) נציגים לווינה במטרה לצפות במשחק של אייאקס מול ראפיד המקומית במוקדמות ליגת האלופות. אם האיטלקים אכן היו שם, אין ספק שהם נותרו מרוצים. היעד שלהם, דייבי קלאסן, הבקיע צמד נהדר כבר במחצית הראשונה. תחילה הוא הגיח מאחור לרחבה כדי לקבל בתזמון מושלם את המסירה של דיילי סינקחראבן ולאחר מכן, ביצע נגיחה אלכסונית מושלמת וקבע 0:2. תוסיפו מסירת עקב אדירה לסינקחראבן במהלך נוסף ותקבלו מחצית ראשונה חלומית, בה הייתה יכולה אייאקס לכבוש חמישייה. זה לא קרה ובסיום היא נאלצה להסתפק בתיקו 2:2, שהדגיש במידה מסוימת כי קלאסן זקוק לקבוצה חזקה יותר על מנת להתקדם מקצועית.

הקשר בן ה-22 דווקא מצהיר על כוונתו להישאר באמסטרדם לעונה נוספת לפחות. המאמן פרנק דה בור מינה אותו זה עתה לקפטן החדש במקום ניקלאס מויסנדר שעבר לסמפדוריה וסוכנו, שחקן העבר סורן לרבי, הדגיש: "אין אפשרות לעזיבה הקיץ". אלא שבאיטליה מדברים כבר חודשים ארוכים על העניין הרב שמגלה הגברת הזקנה בכוכב הצעיר וגם בורוסיה דורטמונד נמצאת חזק בתמונה. יש להן סיבה טובה. אין כיום בשוק שחקנים כה איכותיים במחיר כה אטרקטיבי. הקבוצה שתזכה בשירותיו של קלאסן עשויה לעשות עסקה חלומית.

שחקן אייאקס דייבי קלאסן. AP
הכוכב הבא של הליגה האיטלקית? קלאסן/AP

אחד המעריצים הגדולים ביותר של קלאסן הוא יוהאן קרויף. הגאון ההולנדי כה מעורב רגשית בהתפתחותו של הכישרון הצעיר, עד שהוא פתח באוקטובר האחרון דיון ציבורי לגבי העמדה האופטימלית שלו על המגרש. הוא המליץ לדה בור לשבץ את קלאסן בעמדה נסוגה בקישור והסביר: "שחקן שמחזיק את הקישור זקוק לחושים טקטיים מפותחים, יכולת לשלוט בקצב המשחק וטכניקה גבוהה כדי להניע את הכדור. צ'אבי, טוני קרוס ודייבי קלאסן מסוגלים לעשות זאת. תזכרו את מילותיי. כאשר קלאסן ישחק בתפקיד הזה, משחקה של אייאקס יהיה מהיר יותר והוא גם כמעט ולא מאבד כדורים".

זו הייתה מחמאה לא קטנה. דה בור מצדו, חלק על קרויף והתעקש לשלב את קלאסן בעמדה קדמית יותר מאחורי החלוצים או באגף הימני. בהמשך העונה, המאמן נענה לדרישה ואפשר לקלאסן להיות הנווט. השחקן הצעיר לא גילה אמנם יציבות מופתית, אך הסתגל ללא קושי לכל תפקיד שניתן לו. הרב-גוניות שלו בולטת בכל תחום. הוא כובש שערים בסגנונות שונים, מתאים את עצמו לדרישות הטקטיות ולא בוחל בעבודה השחורה. פעמים רבות קיבל קלאסן שבחים על הקילומטרז' הגדול ועל מספר התיקולים המוצלחים.

עוד באותו נושא

אתמול: 2:2 לאייאקס מול ראפיד במוקדמות הצ'מפיונס

לכתבה המלאה
- יוהאן קרויף. דרור פיקלני
רוצה לראות את קלאסן משחק בקישור האחורי יותר. קרויף/דרור פיקלני

בכל זאת, ההשוואה המתבקשת ביותר הייתה ונשארה לדניס ברגקאמפ. ראשית, הם דומים מאוד חיצונית. קלאסן גבוה, בלונדיני וחיוור בדיוק כמו ההולנדי ה(לא) מעופף. כאשר אייאקס ערכה לפני שלוש שנים משחקי אימון באנגליה, אוהדי ארסנל הבחינו מיד עד כמה מזכיר קלאסן את אלילם. דה בור הסכים איתם. הוא ראה עוד בנובמבר 2011 כיצד הנער כובש את שער הבכורה המהיר בתולדות המועדון בליגה ההולנדית, 42 שניות בלבד אחרי שנכנס כמחליף להופעתו הראשונה מול ניימכן. ביציעים התאהבו ממבט ראשון בקפטן הקבוצה הצעירה והשתוקקו לראות אותו בתדירות גבוהה יותר.

תכניתו של דה בור הייתה לזרוק את קלאסן למים העמוקים ב-2012/13, אך הגורל רצה אחרת. פציעה קשה השביתה את הילד לעונה שלמה. הנחמה היחידה בתהליך ההחלמה הממושך הייתה התמיכה לה זכה, כאשר קרויף ביקר אותו לא פעם בבית החולים בברצלונה וברגקאמפ עודד אותו ללא הפסקה וניהל עמו שיחות ארוכות. כעוזר מאמן, לקח ברגקאמפ את קלאסן תחת חסותו לאחר שהכוכב הצעיר שב לכשירות והקשר בין השניים חזק במיוחד. "הוא בחור כל כך נהדר ואני מקווה שתהיה לו קריירה כמו שלי. אולי יותר טובה", אמר ברגקאמפ.

"עבדתי המון עם דניס על נגיעה ראשונה ועל טכניקת הבעיטה. הוא השחקן שהערצתי יותר מכל בילדותי ואני חושב שלמדתי ממנו המון. הוא נתן לי המון עצות כיצד להגיע למקום הנכון על המגרש בזמן הנכון", סיפר לא מכבר קלאסן. שתי העונות המלאות שלו במדי אייאקס מוכיחות שהשיעורים נלמדו היטב. ב-2013/14 הרשית הבלונדיני 12 פעמים בכל המסגרות, כולל שער מרהיב לרשת ברצלונה בניצחון 1:2 בליגת האלופות, בו התעלה במשך רוב המשחק על אנדרס אינייסטה. בעונה שעברה, למרות השינויים התכופים בתפקודו, הוא תרם שמונה שערים ו-11 בישולים. הוא עדיין לא פיתח מיומנות ברמה של המורה, אך תנועותיו נראות פעמים רבות "ברגקאמפיות".

עוזר מאמן אייאקס, דניס ברגקאמפ. GettyImages
דימיון חיצוני ודימיון על המגרש. ברגקאמפ/GettyImages

לואי ואן חאל העניק לקלאסן הופעת בכורה בנבחרת במרץ 2014, אך החליט שהוא עדיין לא בשל כדי להיכלל בסגל למונדיאל. אחרי גביע העולם האמינו רוב הפרשנים בהולנד כי זמנו של ברגקאמפ החדש הגיע וסירובו המתסכל של חוס הידינק לזמן אותו גרר ביקורת עצומה ונתפס כאחת הסיבות המרכזיות לכישלונם של הכתומים במוקדמות היורו. כאשר זכה סוף כל סוף ללבוש את המדים הלאומיים, השיב קלאסן מיד עם שער בניצחון 0:2 על ספרד, אבל זה כבר היה מאוחר מדי מבחינת הידינק. הוא התפטר וכעת דני בלינד, איש אייאקס מובהק, צפוי לתת לו את הבמה, אולי כפליימייקר הפותח של הנבחרת.

סביר להניח כי זהו השיקול המרכזי בהחלטתו של קלאסן שלא לנטוש בינתיים את הבית. באמסטרדם ארנה הוא בעל הבית הבלתי מעורער וישחק בקביעות בשנה הגורלית לפני אליפות אירופה. מעבר לליגה גדולה יותר הוא הימור ובגילו הצעיר מאמין הקשר שאין טעם למהר. יש בזה צדק רב, אך לאור העניין של יובנטוס כדאי לו לשקול את הנושא מחדש. הסיבה לכך פשוטה: הגברת הזקנה זקוקה נואשות לשחקן כמוהו.

מסימיליאנו אלגרי מאמן יובנטוס. GettyImages
חייב כוח במרכז המגרש. אלגרי/GettyImages

המאמן מסימיליאנו אלגרי ייאלץ לבנות את הקישור מחדש אחרי עזיבתם של אנדראה פירלו וארתורו וידאל, שהגדירו את מרכז המגרש של יובה. הקשר היחיד שהגיע עד כה הוא סמי חדירה הגרמני וזו תוספת כוח משמעותית מאוד, אך למרבה הצער כשירותו מוטלת באופן תמידי בספק. הוא לא ייכנס לנעליו של הצ'יליאני, קל וחומר לא יחליף את המאסטרו האיטלקי שאינו ניתן לחיקוי. יובה מנהלת בשבועות האחרונים משא ומתן עם שאלקה לגבי יוליאן דראקסלר, אבל הוא לא בדיוק הקשר האולטימטיבי שימלא את החסר. למעשה, דראקסלר בא לידי ביטוי טוב יותר בגלזנקירשן דווקא באגף.

קלאסן יכול להיכנס בקלות להרכב לצד קלאודיו מרקיזיו ופול פוגבה. אם קרויף רואה בו פליימייקר נסוג ודה בור העדיף אותו כעושה משחק קדמי יותר, הרי שהגיוון יאפשר ליובנטוס להפגין גמישות. היצירתיות של קלאסן תהיה קריטית בעידן שאחרי פירלו והיכולת שלו להגיח לרחבה מאחור עשויה להניב את כמות השערים שסיפק עד כה וידאל.

אם יגיע לטורינו ויצליח שם, קלאסן רק ישדרג את מעמדו בנבחרת ועשוי להגיע לאליפות אירופה בכושר טוב יותר, כשהוא מנוסה במשחקים ברמה גבוהה יותר בהשוואה לליגה ההולנדית. מצד שני, הכוכב הצעיר יותר כיצד סבל ברגקאמפ המקורי בליגה האיטלקית במדי אינטר והדבר עלול להרתיע אותו ממעבר לארץ המגף. אולי הוא חולם על ארסנל, כאשר ארסן ונגר עוקב אחרי התפתחותו, אבל התותחנים ממש לא זקוקים לו בעונה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully