וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייכרט: "לחזור למכבי תל אביב? אני מעדיף לוותר על המשחק"

27.7.2015 / 17:23

קשר המריבה, שלא יוכל להתאמן בקבוצה אחרת, התבטא בחריפות נגד הצהובים. מכתב ההגנה עולה כי עסקת ורמוט נחתמה יומיים לפני הדרבי, מכבי תל אביב בתגובה: "פנינו לשחקנים אחרי המשחק"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

הבוררות בין מכבי להפועל תל אביב בנוגע לפרשיית בן רייכרט החלה היום (שני) עם דיון ראשון בנוכחות נציגים משני הצדדים: עו"ד יוסי שפרלינג ועו"ד יוסי גאייר מטעם בן רייכרט, ועו"ד מורן מאירי ומרטין ביין מטעם מכבי תל אביב. בתחילת הדיון העבירו נציגיו של רייכרט בקשה לסעד זמני, בקשה שאם הייתה מתקבלת, משמעותה הייתה ששחקן המריבה יוכל לעבור להתאמן בקבוצה אחרת באופן מיידי. הבקשה נדחתה על ידי הבורר, עו"ד עמיאל תגר, שקבע כי נכון לעכשיו יהיה עליו להתאמן אך ורק במסגרת אימוני מכבי תל אביב. בתום הדיון נקבע דיון נוסף ליום רביעי הקרוב, בו יוצגו הוכחות של שני הצדדים. פסק הדין הסופי יינתן בשבוע הבא. במהלך הדיון, כך מתברר, אמר רייכרט לבורר: "קריירת הכדורגל היא הדבר החשוב ביותר בחיי. אם זה אומר לחזור למכבי תל אביב, אוותר על המשחק".

קראו את כתב ההגנה המלא של מכבי תל אביב

שחקן מכבי תל אביב בן רייכרט. יוסי ציפקיס
בקרוב זה ייגמר. רייכרט מגיע לדיון/יוסי ציפקיס

לקראת הבוררות, מכבי תל אביב הגיבה למכתב שהגיש בן רייכרט לבעלי הקבוצה באמצעות כתב הגנה מטעם עו"ד מורן מאירי ויעל מרגלית.

"עניינה של תביעה זו הוא ניסיון - חסר תום לב ומנוגד לדין - של רייכרט להשתחרר ללא תמורה מהקבוצה עמה חתם במהלך השנה האחרונה על לא פחות מחמישה הסכמים שונים", כך נכתב מטעם מכבי תל אביב.

"שחרורו של רייכרט, בין אם בתמורה ובין אם ללא תמורה, משמעותו 'פשיטת רגל' של עולם ההעברות בכדורגל הישראלי. גם קביעת תג מחיר לשחקן היא למעשה מתן סעיף יציאה לכלל שחקני הכדורגל בישראל".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עורך הדין יוסי שפרלינג. יוסי ציפקיס
עדיין אין הכרעה. שפרלינג/יוסי ציפקיס

בהמשך נכתב: "המונח המשפטי להתנהגותו של רייכרט הוא חוסר תום לב קיצוני. התנהגותו היא 'חיסול' כללי היציבות להסכמים המהווים עמודי תווך של העברות בענף הכדורגל... השחקן לא פנה לרשויות החוק כדי להתלונן נגד המאיימים. הוא אפילו לא טרח להציג איומים אלו בפני הקבוצה. הקבוצה תמכה בו וחיזקה אותו".

עוד נכתב בהמשך: "סירובו של השחקן להתאמן במסגרת הקבוצה היא, והיא בלבד, הסיבה לכך שכושרו הגופני עשוי להיפגע... שחקן שחש מאוים, יחוש כך בכל מקום, גם אם יתאמן במקום אחר. מתחם האימונים בו מתאמנת הקבוצה מוקף גדרות ושומרים, לא ניתן להיכנס סתם כך ללא קבלת אישור ובדיקה על ידי השומרים ובכך יש להפריך ולמגר את החששות של השחקן... ברור כי לו תתקבל בקשתו של השחקן להתאמן בקבוצה אחרת, יהיה בלתי אפשרי להשיב את המצב על כנו במידה ותידחה התביעה העיקרית".

עוד צוין בכתב ההגנה: "הקבוצה הגישה תלונה במשטרה נגד האוהדים האלימים ומסרה את הסרטונים למשטרה. רייכרט היה מאושר בקבוצה ומעולם לא ביקש לעזוב עקב התנהגות האוהדים כלפיו. נהפוך הוא, כשהתבקש לעבור להפועל תל אביב הוא ביקש להישאר בקבוצה". מכבי הגיבה אף על הטענה לפיה נכפה עליו ועל דן אייבינדר לעבור להפועל תל אביב, אחרת יישבו ביציע: "על רייכרט לא נכפה דבר. עסקת ורמוט הייתה יוצאת לפועל בין אם היה עובר ובין אם לא. אייבינדר שותף ביותר משחקים במחצית השנייה של העונה מאשר במחצית הראשונה".

עוד ממכבי נמסר כי "עד לדברים של עו"ד יוסי שפרלינג בגלי צה"ל, שבן טען כי רייכרט רוצה לעזוב, בקבוצה כלל לא הכירו אותו. הוא לא ייצג אותו במו"מ, אלא רק נמני... באחד הימים רייכרט שלח מסרון לאבי נמני במסר הבא: 'אבי בוקר טוב, לקחתי החלטה שאני לא מוכן להישאר במכבי אפילו דקה נוספת, ולא משנה המחיר, לכן אני לא מגיע לאימון ולא אצא למחנה... אני לא מסוגל עם הלחצים הנפשיים שמפעילים עליי במכבי, אף אחד לא יכול להתנהג אליי כמו לחפץ'... קשה להתעלם מהמחשבה שקבוצת הפועל תל אביב עומדת מאחורי השחקן".

על הסרטון המפורסם טענו במכבי תל אביב: "אבי נמני ביקש שהקבוצה תצלם את השחקן ותוציא את הודעה שקשורה בייצוגו של השחקן... אף אחד לא כפה על רייכרט לעמוד מול המצלמה, רייכרט ידע מראש מה עליו לעשות ושיתף פעולה באופן מלא".

מתוך כתב ההגנה של מכבי תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד עולה מכתב ההגנה כי עסקת גילי ורמוט נחתמה ב-31.1, יומיים לפני הדרבי התל אביבי, בו ורמוט שיחק 90 דקות. בכתב ההגנה של מכבי תל אביב נכתב שחור על גבי לבן: "ב-31.1 נחתם הסכם בין המועדון לבין הפועל תל אביב בנוגע להעברתו של השחקן גילי ורמוט. הסכם זה כלל גם את השאלתו של רייכרט להפועל תל אביב".

הדברים נוגדים את אמירותיו של ג'ורדי קרויף, שאמר לגלי צה"ל לאחר השלמת עסקת ורמוט: "אני יכול להבטיח שכל עסקת ורמוט נעשתה רק אחרי הדרבי. אני מכיר את גילי הרבה זמן וידעתי שאני רוצה אותו בהזדמנות הראשונה שנוצרה. לא היה מוסרי ליצור איתו קשר לפני הדרבי".

בעלי הפועל תל אביב דאז, חיים רמון, אמר לגלי צה"ל יום לאחר השלמת העסקה: "גילי ורמוט עזב כי הוא ביקש לעזוב, שיהיה ברור לכולם. כל מי שפנה אלי וביקש לפנות לגילי ורמוט, אמרתי לו תדברו עם השחקן, רק אם הוא ירצה לעזוב את הפועל הוא יעזוב. והסמל הזה רצה לעזוב".
-העזיבה שלו הייתה ערב הדרבי?

"לא, אף אחד לא דיבר איתו לפני הדרבי. דיברו איתו רק אחרי הדרבי. הדיבור עם גילי היה תוך יממה אחת. אלא אם שיקרו אותי. לא ניסיתי לשכנע אותו להישאר. גילי הרבה זמן מתוסכל (...) הוא נתן לכך לא פעם ביטוי, הוא רצה לעזוב. כל אלה שפנו לבקש את גילי בתחילת העונה וגם בתקופה האחרונה, הציעו מחצית ממה ששילמה מכבי".

ממכבי תל אביב נמסר בתגובה: "למען הסר ספק, מכבי תל אביב מבהירה כי לתגובתה שהוגשה היום צורף הסכם העברתו של גיל ורמוט שנחתם בין הפועל ת"א למכבי ת"א יומיים לפני הדרבי. ההסכם כלל תנאים מתנים - חתימת הסכם בין ורמוט למכבי תל אביב ובין רייכרט להפועל תל אביב. מכבי תל אביב פנתה לשחקנים, בהתאם לסיכום מול חיים רמון, רק לאחר סיום הדרבי".

שחקן מכבי תל אביב, גילי ורמוט. קובי אליהו
לפני או אחרי הדרבי? גילי ורמוט/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully