וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע דייויס: אנדי מארי ניצח את ז'יל סימון, בריטניה עלתה לחצי הגמר

המדורג שלישי בעולם גבר על הצרפתי עם 6:4, 6:7 (5), 3:6, 0:6 וסידר לנבחרת בריטניה עלייה לחצי הגמר ומפגש ביתי מול אוסטרליה, שחזרה מפיגור 2:0 לניצחון מול קזחסטן. מארי בכה בסיום

אנדי מארי טניסאי בריטי. רויטרס
איזה ווינר גדול. מארי/רויטרס

שלב רבע גמר גביע דייויס ננעל היום (ראשון) כששני המפגשים החיים הגיעו לסיומם. אנדי מארי ניצח את ז'יל סימון וסידר לבריטניה כרטיס לחצי הגמר על חשבון צרפת, שם תפגוש המנצחת את אוסטרליה שרשמה קאמבק גדול מול קזחסטן. שתי העולות האחרות כבר נקבעו והן ארגנטינה ובלגיה.

בריטניה - צרפת 1:3

אנדי מארי, אנדי מארי ואנדי מארי. שלוש פעמים, שלוש נקודות של הבריטי המדורג שלישי בעולם וכרטיס לחצי גמר גביע דייויס. אחרי שניצח את ג'ו ווילפריד צונגה ביום שישי ושיתף פעולה עם אחיו ג'יימי כדי לנצח בזוגות, מארי השלים את הניצחון הבריטי על צרפת עם 1:3.

זה קרה אחרי שמארי חזר מפיגור מערכה ושבירה ל-6:4, 6:7 (5), 3:6, 0:6 על ז'יל סימון, המדורג 11 בעולם שהגיע בווימבלדון עד לרבע הגמר. בכך, הבטיח מארי את העלייה הבריטית לחצי הגמר ומפגש מול אוסטרליה בבית לאחר שבמפגש הקודם בין השתיים ניצחו האוסטרלים 1:4 ב-2003.

מארי אמר: "היה בלתי ייאמן לנצח, במיוחד אחרי המערכה השנייה. הצלחתי למצוא דרך לנצח, לקבל אנרגיות ואני מאושר. ניסיתי לשנות את הטקטיקה, אבל ז'יל היה כל כך יציב. לא היה חשוב לי איך אשחק, רק רציתי לנצח וזה מה שעשיתי. אני מודה לכל הצוות המקצועי ולג'יימס וורד שנתן לנו הרבה בשלבים הקודמים. אני גאה להיות בעמדה הזו ואני מקווה שנוכל להצליח בספטמבר". על המפגש הצפוי מול אוסטרליה אמר: "הם חזרו מפיגור 2:0 והולך להיות מפגש קשה מאוד, אולי אין להם את הניסיון של הצרפתים, אבל אני מקווה שתהיה אווירה מיוחדת פה ונוכל לנצח".

אוסטרליה - קזחסטן 2:3

האוסטרלים פתחו את ההתמודדות הזו רע מאוד לאחר שנקלעו לפיגור 2:0 כבר ביום המשחקים הראשון ובעקבות הפסדים של טנאסי קוקינאקיס וניק קיריוס למיכאיל קוקושקין ואלכסנדר נדובייסוב. אלא שסם גרות' ולייטון יואיט הוותיק הצליחו להחזיר את אוסטרליה לעניינים עם ניצחון חלק בזוגות.

הקפטן האוסטרלי וואלי מאסור החליט ללכת גם ביום המשחקים האחרון עם מה שעבד בזוגות ושלח אל הדשא את גרות' ויואיט. הראשון הצליח לאזן את המפגש כשניצח 3:6, 6:7 (6), 6:4, 6:7 (6) את קוקושקין. לאחר מכן עלה יואיט אל המגרש והשלים קאמבק ענק עם 6:7 (2), 2:6, 3:6. זו הפעם הראשונה שאוסטרליה מצליחה לחזור מפיגור 2:0 בגביע דייויס זה 76 שנה. לא פחות ולא יותר.

שחקני נבחרת אוסטרליה בטניס. GettyImages
שחקני אוסטרליה בטירוף/GettyImages
לייטון יואיט טניסאי אוסטרלי (שמאל). GettyImages
יואיט מקבל הרבה אהבה מחבריו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully