וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוצ'ה לבוראל ויטוריה וגראן קנאריה מעוניינות בגל מקל

17.7.2015 / 0:20

הקבוצה הבאסקית שנמצאת בקשיים כלכליים תקווה למשוך את הרכז בזכות השתתפותה ביורוליג. גראן קנאריה מחפשת אחר רכז בכיר, כשמקל עשוי להיות המשתכר הגבוה במועדון. גם ירושלים לא מוותרת

צילום וידאו: מור שאולי, עריכת וידאו: מרום שפיצר

גל מקל ממשיך לחפש קבוצה לקראת עונת 2015/16. הגארד הישראלי, שנמצא בימים אלו בארצות הברית, מחזיק בהצעה מהפועל ירושלים שמאוד מעוניינת לצרפו, ולוואלה ספורט נודע ששתי קבוצות נוספות שמקל מועמד לחזק אותה הן קוצ'ה לבוראל ויטוריה וגראן קנאריה הספרדיות. המועדון הבאסקי, שעונה על הדרישות של מקל בכל הנוגע להשתתפות בעונה הקרובה ביורוליג, נמצא במצב כלכלי פחות טוב, וההערכות הן שיוכל להציע לרכז הישראלי חוזה פחות טוב ממה שמכבי תל אביב הציעה עד לא מזמן, ומזה שהפועל ירושלים מציעה לו כיום. גראן קנאריה, שאמנם משחקת ביורוקאפ, מחפשת רכז בכיר, ועל פי מספר גורמים בספרד, בדקה את העלויות של מקל שעשוי להגיע בתור השחקן היקר של המועדון.

ויטוריה, שסיימה את העונה הנוכחית כבר ברבע גמר הפלייאוף בספרד, תקווה לרשום עונה מוצלחת יותר תחת המאמן הסרבי ולימיר פראסוביץ'. בשלב הזה של הקיץ מחזיקה הקבוצה רק ברכז אחד, מייק ג'יימס האמריקאי, שהגיע במהלך העונה שעברה מקולוסוס רודוס היוונית וששיחק בחלק השני של עונת 2012/13 בהפועל גליל עליון מהליגה הלאומית. מי שעשוי עוד לחזק את ויטוריה הוא טרנס קינסי, ששיתף פעולה עם מקל בעונה שעברה בניז'ני נובגורוד. על פי דיווחים באירופה בימים האחרונים הצדדים מאוד קרובים לסיכום, והאמריקאי אמור להצטרף למועדון.

גראן קנאריה, מהכוחות העולים בכדורסל הספרדי בשנים האחרונות, פיתחה לעצמה שם של קבוצה שמוציאה לצמרת הכדורסל בספרד ובאירופה קלעים ושחקנים נוספים כששניים מהשמות הבולטים שיצאו מהמועדון הם ג'ייסי קארול וריאן טולסון. הקבוצה, שהודחה השנה ברבע גמר הפלייאוף בספרד, לא מחזיקה בסגל רכז בכיר, ושני שחקנים שקרובים להצטרף אליה בימים האחרונים הם קווין פאלמוס, קלע צעיר ומוכשר שסיים את קריירת המכללות שלו העונה ואמור להכנס לנעליים של קארול וטולסון, וכן צ'אבי רדסבה, בוגר קבוצת הנוער של ברצלונה.

מקל יחזור לישראל במהלך השבוע ויצטרף לפתיחת אימוני נבחרת ישראל, לקראת אליפות אירופה השלישית שלו. הגארד הישראלי שיחק בעונה שעברה 27 משחקים בלבד. באוקטובר שוחרר מדאלאס דווקא לאחר ליגת קיץ טובה במדי המבריקס, ולאחר חודש וחצי קיבל הזדמנות בניו אורלינס. ארבעה משחקים בלבד שיחק מקל בקבוצת ה-NBA השנייה שלו לפני ששוחרר, ואז החל במגעים עם מספר קבוצות באירופה, ביניהן מכבי תל אביב, הפועל ירושלים ומילאנו לפני שנחת דווקא בניז'ני נובגורוד. בשישה משחקים עם הקבוצה הרוסית ביורוליג רשם 11.7 נקודות ו-4.7 אסיסטים וב-17 משחקים בליגת ה-VTB רשם 8.5 נקודות ו-3.2 אסיסטים בממוצע למשחק. מעט לאחר שנגמרה העונה ניצל את אופציית היציאה שלו מהחוזה עם הקבוצה הרוסית.

פרסום ראשון 16/7 8:46

גל מקל שחקן ניז'ני נובגורוד מול ג'ון סטפנסון שחקן מלאגה. GettyImages
יעבור לספרד? גל מקל/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully