וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דבריו של בלאט הם סימן לצניעות והתבגרות, הם יעזרו לו בהמשך"

פרשנים בקליבלנד עסקו בהודאת המאמן בכך שחשב שהמעבר ל-NBA יהיה חלק: "יש לו עוד הרבה מה ללמוד, אבל הוא שרד את הסערה", "הוא עדיין מסתכל על הליגה בעיניים של שחקן זר". וגם: לברון מקדם את הסרט החדש, שאמפרט שר "בוקר טוב אמריקה"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

בקליבלנד המשיכו לעסוק הלילה (בין שלישי לרביעי) בהודאתו של דיוויד בלאט אתמול על כך שכשהוא הגיע ל-NBA הוא חשב שמעבר עומד להיות חלק, ובהמשך הבין שמדובר במשחק שונה לגמרי. אחרי שאתמול פירסם על כך מאט מור מ-CBS טור דעה, התייחס לדברים גם טרי פלוטו, פרשן 'קליבלנד פליין דילר', ששיבח את בלאט על דבריו.

"אני נותן לבלאט קרדיט על הכנות שלו", כתב פלוטו. "גם אם מרבית המאמנים במצבו היו חושבים כמוהו, מעטים היו מודים בכך. העובדה שהוא הודה בכך היא סימן לצניעות ולהתגברות - שני דברים שיעזרו לו בעונה הבאה. כשהוא רק הגיע לליגה הוא חשב שיש לו ניסיון רב יותר ממרבית המאמנים ב-NBA, לכן הוא היה כל כך רגיש להגדרתו כ-'מאמן רוקי', וכלום לא הכין אותו לביקורת התקשורתית שהוא ספג במהלך העונה".

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
"היה חכם יותר מבחינתו לפתוח את העונה הקודמת עם גישה יותר צנועה כלפי התקשורת". בלאט/AP

"היה חכם יותר מבחינתו לפתוח את העונה הקודמת עם גישה יותר צנועה כלפי התקשורת", המשיך פלוטו. "וכלום לא היה יכול להכין אותו לאתגר שבאימון לברון ג'יימס, אלא אם הוא אימן בעבר מגה סטאר דוגמת מייקל ג'ורדן. שוחחתי עם בלאט זמן קצר לאחר מינויו בקיץ הקודם ושאלתי אותו מי השחקן הגדול ביותר שהוא אימן. התשובה הייתה אנתוני פארקר או אנדריי קירילנקו. לא בדיוק שחקני היכל התהילה...".

"בגלל העובדה שהוא לא אימן קבוצה אמריקאית מעולם, הוא היה זר לשחקניו, לאוהדים ולתקשורת", הוא ניתח. "לכן לעיתונאים לא הייתה סבלנות רבה אליו כשהדברים השתבשו. ולפעמים, גם לו לא הייתה סבלנות אליהם. הקאבס הפתיעו בגדול כשהעפילו לגמר למרות מכת הפציעות, וההערכה ההגיונית הייתה שהם היו אובר-אצ'יברים בפלייאוף. ועדיין, בלאט נחשב לבורג כמעט זניח בהצלחת הקבוצה, ונותרו ספקות לגביו לקראת העונה הבאה".

לסיכום כתב פלוטו: "לבלאט יש עוד הרבה מה ללמוד. אתגר גדול עבורו יהיה לחלק נכון את הדקות של שחקניו בעונה הרגילה כדי להכין אותם לפלייאוף. בחודשים הראשונים של העונה לברון ואירווינג היו בטופ 5 ב-NBA בדקות משחק, ובהמשך העונה הם קיבלו יותר מנוחה. לקראת סיום הפלייאוף, בלאט הפך את הסגל נטול לאב ואירווינג ליחידה הגנתית עיקשת. הוא אולי לא שר בהרמוניה עם לברון, אבל הוא הסתדר איתו מספיק טוב כדי להצעיד את הקאבס למאזן 6:14 בפלייאוף. אז המעבר של בלאט ל-NBA אולי לא היה חלק, ולפעמים הוא הרגיש כמו טורנדו, אבל בסופו של דבר בלאט שרד את הסערה".

עוד באותו נושא

השינויים בחוקה: האק-א-שאק יישאר חוקי?

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס עם הג'נרל מנג'ר דייויד גריפין. GettyImages
גם ההנהלה לצידו. דייויד גריפין/GettyImages

אריק פרימן מ-'יאהו ספורט' כתב על אותו נושא טור ברוח שונה בו טען: "בלי קשה לעד כמה המעבר של בלאט היה קשה או מפתיע, זו עובדה שהוא קיבל את הפריבילגיה הנהדרת לאמן סגל ברמה גבוהה מאוד, והנהלה שמוכנה להוציא כספים כדי לחזק אותו עוד יותר. המצב הזה העלה את הציפיות, אבל גם נתן לבלאט סיכוי סביר לעמוד בהן, וזה מה שהוא עשה למרות הקשיים בתחילת העונה".

"מבחינתי בלאט הגיע לסיטואציה מצוינת", המשיך פרימן. "לעומת בלאט, מרבית המאמנים בשנתם הראשונה צריכים לעבור תהליך מתסכל של בנייה מחדש והנהלה שלא משתפת פעולה. מעבר לכך, בתוך כל הביקורות שהוא ספג העונה, בלאט קיבל לא מעט קרדיט על ההגנה המשופרת של הקאבס בפלייאוף. הוא בהחלט הסתגל לעולם ה-NBA ככל שהעונה התקדמה, אבל מדבריו האחרונים על השינויים שהוא רוצה לראות בליגה עולה שהוא עדיין מסתכל על הליגה בעיניים של זר. זו גישה מתקבלת על הדעת, אבל היא מצביעה על כך שהוא עדיין לא הפנים סופית את מקומו החדש. ניסיון העבר של בלאט הוא לא מיותר לגמרי, אבל הוא לא משמעותי במשימה הנוכחית שלו, שהיא להוביל את הקאבס לאליפות".

צפו בלברון מקדם את הסרט החדש שלו בתכנית של ג'ימי פאלון

וזה הפרומו לסרט

ובינתיים אימאן שאמפרט הפגין את כישוריו השירה שלו ב-"בוקר טוב אמריקה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully