וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי קאמבק מדהים: נבחרת העתודה ניצחה 67:70 את לטביה

11.7.2015 / 19:31

שחקניו של דן שמיר פיגרו ב-10 הפרש 2:28 דקות לסיום, אבל נאור שרון (19 נקודות) הוביל ריצת 1:14. הנבחרת עלתה לשלב הבתים השני עם מאזן 1:1, איתי שגב נפצע ברבע השני ופונה לבית החולים

נאור שרון שחקן נבחרת ישראל בכדורסל. פיב"א סיאמילו קאסטוריה, אתר רשמי
איזה משחק ענק שלו. נאור שרון/אתר רשמי, פיב"א סיאמילו קאסטוריה

נבחרת העתודה של ישראל סיימה הערב (שבת) את שלב הבתים המוקדם באליפות אירופה עם ניצחון ענק ודרמטי, 67:70 על נבחרת המקבילה של לטביה. משמעות הניצחון: שחקניו של דן שמיר, שהבטיחו את מקומם בשלב הבתים השני עוד לפני המשחק הזה, יסחבו איתם מאזן של 1:1, זאת בעקבות ההפסד לסרביה והניצחון על לטביה, שתי נבחרות שיהיו עם ישראל בשלב הבתים הבא יחד עם 3 הראשונות בבית א', אך לא ייפגשו אותה שוב.

ישראל ביצעה קאמבק גדול למרות שאיבדה ברבע השני את איתי שגב, הפורוורד שנפצע בצלעות במהלך הרבע השני ופונה לבית החולים. שגב סובל ככל הנראה ממתיחה בשריר בסרעפת ויטופל במטרה להכשירו למשחק ביום שני. אולם, גם בלי שגב, השחקנים של דן שמיר הראו הרבה אופי וחזרו מפיגור גדול לשוויון 48 ברבע השלישי. הלטבים הגיבו עם ריצת 3:10 ברבע הרביעי וכבר הובילו 56:66, 2:28 דקות לסיום, אבל פה נכנס לתמונה נאור שרון, הגארד המצוין שקלע 10 נקודות רצופות, כולל שלשה ענקית שקבעה 67:68 לישראל, 13 שניות לסיום והוביל אותה לניצחון נהדר.

שרון הוביל את את רשימת הקלעים עם 19 נקודות, רובן ברבע הרביעי הנפלא שלו. עידן זלמנסון הוסיף 11, יונתן מור קלע 10 וספנסר ווייס המתאזרח תרם 7 נקודות ו-9 ריבאונדים וגם קלע את שתי הנקודות האחרונות מקו העונשין. הלטבים הציגו את רולאנדס סמיטס שפירק לבדו את ההגנה הישראלית וסיים את המשחק הזה עם לא פחות מ-27 נקודות ו-17 (!) ריבאונדים, אבל החטיא בהתקפה האחרונה של הלטבים ופספס הזדמנות להעניק להם את היתרון.

ישראל תעלה לשלב הבתים השני עם חמש נבחרות נוספות כשהיא גוררת עמה את הניצחון על לטביה וההפסד לסרביה, כאשר ארבע הנבחרות שיסיימו במקומות הראשונים תעפלנה לרבע הגמר.


קלעו לישראל: נאור שרון 19, עידן זלמנסון 11 (8 ריבאונדים), יונתן מור 10, חואקין שוכמן 9, ספנסר ווייס ורומן סורקין 7, איתי שגב 5, נטע סגל 2.

נאור שרון שחקן נבחרת ישראל בכדורסל. פיב"א סיאמילו קאסטוריה, אתר רשמי
נבחרת ישראל חוגגת ניצחון/אתר רשמי, פיב"א סיאמילו קאסטוריה

פיני גרשון, המנהל המקצועי של נבחרות ישראל: "עברנו שלב ראשון בצלחה בלתי רגילה. הסרבים הם היחידים שאי אפשר היה לנצח אותם ולדעתי יעשו לפחות גמר. היום היינו ברגעים הכי קשים, בלי שגב בפיגור 9 ניצחנו את המשחק. יש פה קודם כל חבורה עם אופי, מאוד ביחד, עם מאמן גדול".

"אמרתי לפני הטורניר ואני לא יודע אם מאמן אחר עושה את זה. נבחרות גדולות נפלו לבית המוות למטה וטוב שאנחנו לא שם כי שם זה אי המתים. עשינו שני ציפורים במכה אחת, נשארנו בדרג א' ואנחנו עולים עם ניצחון. עכשיו הולכים למלחמה עוד יותר קשה, אבל השחקנים יתמודדו עם הכי טובים באירופה בשנתון שלהם וזה טוב".

דן שמיר: "זה טורניר ויש רכבת הרים מאוד גדולה. אתמול היינו בתחתית והיום יצאנו משבר גדול בשתיים וחצי דקות. נתנו לעצמנו סיכוי להגיע לרבע הגמר. הנבחרת מראה אופי וזה הכי חשוב בטורניר כזה כי אין הרבה הכנות ותיקונים בין משחק למשחק וזה מה שקשה ומה שיפה והאופי מאוד קובע. היום אין ספק שבפיניש הראינו אופי ונקווה להמשיך את המצב הטוב ששמנו את עצמנו בו לעשות מעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully