וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: קרלוביץ' עלה עם נקודה שנויה במחלוקת, גם פדרר ומארי בשמינית

דסטין בראון שניצח את נדאל הפסיד לטרויצקי. פדרר איבד מערכה אבל ניצח את גרות'. קרלוביץ' הפתיע את צונגה אחרי שגיאה על השופט. מחזיקת התואר פטרה קביטובה הודחה, נקבעו כל משחקי השמינית

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
רק 8 שגיאות לא מחויבות. רוג'ר פדרר/רויטרס

עוד יום גדוש במשחקים הסתיים לו הערב (שבת) בווימבלדון, כשבמרכזו ניצחונות של רוג'ר פדרר ואנדי מארי, הדחתה של האלופה פטרה קביטובה, ובעיקר מכה אחת שנויה במחלוקת של איבו קרלוביץ', שעזרה לו לעלות שלב על חשבון ג'ו ווילפרד צונגה.

החבטה הכפולה של קרלוביץ'

גברים

פיינליסט השנה שעברה רוג'ר פדרר, המדורג שני בעולם ובטורניר, עלה לשמינית הגמר בפעם ה-13 בקריירה שלו. השוויצרי ניצח 4:6, 4:6, 7:6 (5), 2:6 את סם גרות' האוסטרלי עם ההגשות האימתניות (68 בעולם). פדרר השיג 17 אייסים לעומת 21 של גרות' וביצע שגיאה כפולה אחת בלבד. בנוסף, פדרר חבט 54 ווינרים וביצע רק 8 שגיאות לא מחויבות. פדרר שחק מול רוברטו באוטיסטה אגוט הספרדי, המדורג 20, שניצח בלי מאמץ מיוחד 6:7 (4), 0:6, 1:6 את ניקולוז בסילאשווילי הגאורגי (153 בעולם), שהדהים בסיבוב השני את פליסיאנו לופס.

מי שחתם את היום במגרש המרכזי היה האליל המקומי אנדי מארי (3), שגבר על האיטלקי אנדראס ספי (25). מארי הצליח להמשיך את האופטימיות המקומית אחרי 2:6, 2:6, 6:1, 1:6 על ספי בתום שעתיים ו-8 דקות. מארי סיים את המשחק עם 10 אייסים ו-70 אחוז הצלחה על הסרב הראשון, בעוד האיטלקי הכה 39 שגיאות לא מחויבות מול 26 של מארי. הסקוטי ניצח בקלות את שתי המערכות הראשונות, ספי התאושש נהדר ונראה מצוין כשלקח את המערכה השלישית ואף הוליך בשבירה בתחילת המערכה הרביעית, אבל מארי, שלקח הפסקת טיפול קצרה, חזר בכל הכוח, עצר את התנופה של יריבו ולקח את ששת המשחקונים האחרונים כדי להבטיח את הניצחון לאלוף ווימבלדון 2013.

מארי ישחק בסיבוב הבא מול איבו קרלוביץ' בן ה-36, המדורג 25 בעולם, שממשיך להשתבח עם השנים. הנפיל הקרואטי, המתנשא לגובה של 2.11 מטר, ניצח 6:7 (3), 6:4, 6:7 (2), 6:7 (9) את ג'ו ווילפריד צונגה (12 בעולם) אחרי שעתיים ועוד 51 דקות. הקרואטי הוותיק הגיש לא פחות מ-41 אייסים וזכה ב-89 מתוך 99 הנקודות מאחורי ההגשה הראשונה שלו.

המשחק לא הוכרע לפני רגע מעורר מחלוקת וטעות קשה של שופט הכיסא. במצב של 6:7 לצונגה בשובר השוויון של המערכה הרביעית הצליח הצרפתי לחבוט מה שנראה כמו חבטת העברה מושלמת, שהייתה משווה ל-2:2 במניין המערכות, אבל קרלוביץ' ענה עם וולי ווינר, שלאחר מכן הסתבר שהיה בחבטה כפולה. הנקודה הייתה צריכה ללכת לצונגה, אבל השופט לא ראה את זה והעניק לקרלוביץ' את הנקודה ובסופו של דבר הקרואטי ניצל את זה כדי להמשיך ולנצח בשובר השוויון, במערכה ובמשחק. אגב, איבו קרלוביץ' בגיל 36 הפך להיות הטניסאים המבוגר ביותר שמגיע לשמינית גמר ווימבלדון מאז 1976.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דסטין בראון טניסאי גרמני. רויטרס
לא הצליח לשמור על המומנטום. דסטין בראון/רויטרס

תומאש ברדיך הצ'כי, שהגיע לגמר ווימבלדון ב-2010, די התקשה מול פאבלו אנדוחאר (37) ואפילו איבד מולו את המערכה הראשונה, אבל הצליח לחזור לעניינים ולנצח 6:4, 0:6, 3:6, 6:7 (3) תוך שעתיים ועוד 39 דקות. ברדיך הגיש 14 אייסים.

הצ'כי ישחק בשמינית הגמר נגד ז'יל סימון (12), המנצח בדרבי הצרפתי מול גאל מונפיס (18). במשחק האחרון של היום היה זה סימון שניצח 3:6, 6:3, 6:7 (6), 6:2, 2:6 את בן ארצו במשחק שנמשך שלוש שעות ו-10 דקות. מונפיס, כהרגלו, היה לא יציב, ולצד 20 אייסים ו-60 ווינרים (לעומת 27 בלבד של המנצח), הוא הכה 67 טעויות לא מחויבות לעומת 30 בלבד של סימון. השניים נפרדו בחיבוק לקול תשואות הקהל, שנפרד מהטורניר בטעם טוב להפסקה המסורתית של יום ראשון.

אחרי שהדהים את רפאל נדאל במגרש המרכזי בסיבוב השני, נפרד דסטין בראון (102 בעולם) מווימבלדון. הגרמני הכריזמטי הפסיד 6:4, 7:6 (3), 4:6, 6:3 לוויקטור טרויצקי (22), ונפרד מהקהל המקומי כשהוא מקבל סטנדינג אוביישן. טרויצקי יפגוש בשמינית הגמר את ואשק פוספיסיל הקנדי (54), שניצח 4:6, 6:3, 6:2, 3:6, 6:8 את ג'יימס וורד הבריטי (110).

האם אפשר לדבר כבר על "קללת נדאל"? כל שחקן שהדיח את רפא נדאל בארבע השנים האחרונות, סיים את דרכו בטורניר סיבוב לאחר מכן. ב-2012 רפא נדאל הפסיד ללוקאש רוסול בסיבוב השני, והצ'כי נוצח מיד לאחר מכן על ידי פיליפ קולשרייבר. ב-2013 נדאל הפסיד לסטיב דארסי כבר בסיבוב הראשון והבלגי נאלץ לפרוש לפני הסיבוב השני בשל פציעה. בשנה שעברה, הפסיד רפא לניק קיריוס בשמינית הגמר, והאוסטרלי סיים את דרכו בטורניר כבר ברבע הגמר אחרי הפסד למילוש ראוניץ'. והשנה דסטין בראון ניצח את נדאל בסיבוב השני והפסיד, כאמור, לטרויצקי, מיד לאחר מכן.

במשחק שנעצר אתמול במצב של 10:10 במערכה החמישית בין ג'ון איזנר למארין צ'יליץ', הצליח הקרואטי להשלים ניצחון עם 10:12 ועוד אחרי שגיאה כפולה של האמריקאי, שהצליח להציל לפני כן ארבע נקודות הכרעה, שתיים מהן באמצעות אייס.

הטניסאי הבריטי אנדי מארי. רויטרס
עדיין מאמינים. מארי והבריטים/רויטרס

כל משחקי שמינית הגמר:

נובאק דג'וקוביץ' - קווין אנדרסון
מרין צ'יליץ' - דניס קודלה
סטן ואוורינקה - דויד גופין
רשאר גאסקה - ניק קירגיוס
ואשק פוספיסיל - ויקטור טרויצקי
איבו קרלוביץ' - אנדי מארי
תומאס ברדיך - ז'יל סימון
רוברט באוטיסטה אגוט - רוג'ר פדרר

ואשק פוספיסיל טניסאי קנדי. רויטרס
אכזב את הקהל המקומי. פוספיסיל/רויטרס

נשים

מה קרה לפטרה קביטובה? האלופה המכהנת והמדורגת שנייה הובילה כבר 3:6, 1:3 מול ילנה ינקוביץ' (28) והיה נראה שהיא בדרך לניצחון בטוח. אבל שם משהו קרה לצ'כית המצוינת, שזכתה בתואר כבר פעמיים בעבר, והיא ירדה מאוד ברמה. ינקוביץ' ניצלה את הטעויות הבלתי מחויבות הרבות של קביטובה (21) וכפתה מערכה שלישית. שם המצב היה צמוד מאוד כשב-30:15 על ההגשות של הסרבית עצרה קביטובה את המשחק לצ'לנג' על כדור אליו הגיעה, והתברר שטעתה. משם, ינקוביץ' המשיכה וזכתה בשתי נקודות נוספות ברציפות ועלתה ל-4:5. במשחקון הבא הובילה הצ'כית כבר 0:30, אבל שוב התחילה לבצע טעויות לא מחויבות, הפסידה ארבע נקודות ברציפות והפסידה במשחקון, במערכה ובמשחק כולו.

גרבינייה מוגורוסה הספרדייה, המדורגת 20 בטורניר, הצליחה לנצח 6:7 (12), 6:1, 2:6 את אנג'ליק קרבר הגרמנייה, המדורגת עשירית, בתום משחק מצוין שארך שעתיים ועוד 35 דקות. מוגורוסה תשחק בשמינית הגמר מול קרוליין ווזניאקי (5), שניצחה בצורה מרשימה מאוד 2:6, 2:6 את קמילה ג'ורג'י האיטלקייה (31).

מדיסון קיז האמריקאית, המדורגת 21, הצליחה לעשות את שלה עם 4:6, 4:6 על טטיאנה מריה הגרמנייה, שהצליחה בפעם הראשונה בקריירה שלה לעלות בכלל לסיבוב השלישי בטורניר גרנד סלאם. קיז תשחק בשמינית הגמר נגד אולגה גובורצובה הבלארוסית (122), שעשתה את כל הדרך מהמוקדמות וניצחה הפעם 6:7 (4), 3:6 את מגדלנה ריבריקובה (65).

אגניישקה רדוואנסקה (13) חווה שנה קשה, אבל אולי בווימבלדון היא תצליח לחזור לעצמה. בכל זאת, מדובר בטורניר בו זכתה כנערה והגיעה לגמר בו. הפולנייה ניצחה 1:6, 4:6 את קייסי דלאקווה האוסטרלית ועוד לאחר שפיגרה 4:0 במערכה השנייה.

סאבין ליזיקי, שרק לפני שנתיים הגיעה לגמר בווימבלדון והפסידה למריון ברטולי ובכל אחת מחמש ההופעות האחרונות שלה באול אינגלנד קלאב הגיעה לפחות לרבע הגמר, נפרדה מהטורניר כבר בסיבוב השלישי. הגרמנייה המדורגת במקום ה-18 בעולם הפסידה לטימאה באשצ'ינסקי השוויצרית, המדורגת 15 ואולי הטניסאית שנמצאת בכושר הכי טוב בסבב השנה. באשצ'ינסקי, שהגיעה לחצי הגמר ברולאן גארוס וכמעט הפתיעה את סרינה וויליאמס, ניצחה 3:6, 2:6 את ליזיקי תוך שעה ועוד שמונה דקות. באשצ'ינסקי תשחק בשמינית הגמר מול מוניקה ניקולסקו הרומנייה בעלת סגנון המשחק הייחודי, שמדורגת במקום ה-48 בעולם, ניצחה 3:6, 5:7 את קריסטינה פלישקובה (134).

אנג'ליק קרבר טניסאית גרמנייה. רויטרס
הלכה הביתה מוקדם. קרבר/רויטרס

כל משחקי שמינית הגמר:

סרינה וויליאמס - ונוס וויליאמס
ויקטוריה אזרנקה - בלינדה בנצ'יץ'
מריה שראפובה - זרינה דיאס
קוקו ואנדוויי - לוסי ספארובה
קרוליין ווזניאקי - גברין מוגרוזה
טימאה בשצ'ינסקי - מוניקה ניקולסקו
אולגה גובורטסובה - מדיסון קיז
אגניישקה רדוואנסקה - ילנה יאנקוביץ'

טימאה באשצ'ינסקי טניסאית שוויצרית. AP
באשצ'ינסקי ממשיכה בכושר הנהדר שלה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully