וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההכנות לגמר הקופה: "זה כדורגל, לא מלחמה". 900 דולר לכרטיס הזול

צ'ילה וארגנטינה מתמרקות לקראת המפגש על התואר (שבת, 23:00). האלביסלסטה נחתו בסנטיאגו והתקבלו בקללות, השחקנים מנסים להרגיע את האווירה בין מחנות האוהדים ומי יהיה השופט?

קלאודיו בראבו שוער נבחרת צ'ילה. AP
יכול לעצור את החבר מברצלונה? בראבו/AP

צ'ילה מתמרקת לקראת גמר הקופה אמריקה, שייצא לדרך ביום שבת בשעה 23:00 (ספורט 5 ו-HD) ויפגיש בין מארחת הטורניר, שמחפשת זכייה היסטורית בתואר לבין ארגנטינה, סגנית אלופת העולם, שרוצה את התואר ה-15 שלה, שיציב אותה בצמוד לאורוגוואי במקום הראשון בטבלת הזוכות בכל הזמנים.

האלביסלסטה נחתו כבר אתמול (רביעי) בבירה סנטיאגו, לאחר שאת חצי הגמר הם שיחקו בקונספסיון. בתקשורת הארגנטינאית דיווחו כי הנבחרת התקבלה "בצורה קרירה מאוד" בבירה, בניגוד למקומות אחרים אליהם הגיעה במהלך הטורניר: "בכל המקומות האחרים, הנבחרת קיבלה אהבה וראתה את דגלי ארגנטינה מתנוססים. בסנטיאגו, השחקנים בעיקר ראו בדרך למלון מקומיים עם דגלים של צ'ילה ונהגי מכוניות שקיללו אותם". רק 50 אוהדי ארגנטינה המתינו לנבחרת בכניסה למלון בסנטיאגו. הקהל המקומי בטירוף ומחירי הכרטיסים למשחק הגמר מתחילים מ-900 דולר ורק עולים.

סרחיו אגוארו ליאונל מסי חאבייר מסצ'ראנו נבחרת ארגנטינה. AP
אגוארו, מסי ומסצ'ראנו באימון/AP

היחסים בין אוהדי שתי הנבחרות לא שקטים. כבר מתחילת הטורניר, אוהדי ארגנטינה לקחו את השיר ששרו לברזילאים במונדיאל בקיץ האחרון והפך ללהיט והלבישו מילים המכוונות לצ'ילה ולתמיכה שלה בבריטים במהלך מלחמת פוקלנד, כולל השורה: "הלוואי שהים יכסה אותך, שהאנגלים יעזרו לך לשחות"

המגן השמאלי של צ'ילה וקרוזיירו, אאוחניו מנה, ניסה להרגיע את האווירה: "זה משחק מאוד חשוב, אבל זה כדורגל ולא מלחמה. יש הרבה ילדים שרואים אותנו וצריך להתנהג בהתאם. אני מסכים עם הדברים שאמר מסצ'ראנו ומקווה שהקהל יבין שזה רק ספורט. אנחנו מדינות-אחיות, שצריכות לכבד זו את זו ולעזור אחת לשנייה".

בלם הנבחרת, גארי מדל, הוא אחד משחקני צ'ילה הכי פעילים בטוויטר ולקראת המשחק הוא הוא פתח בתחרות והודיע כי יעניק שני כרטיסים למי שיפרסם את הודעת התמיכה הטובה ביותר בנבחרת תחת ההאשטאג: "צילה אני רוצה לראות אותך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חלוץ נבחרת ארגנטינה, סרחיו אגוארו, שכבש את השער החמישי בניצחון על פרגוואי ומצא את הרשת שלוש פעמים עד כה במהלך הטורניר, אמר בראיון ל"אולה": "לפעמים מסי אומר לי שאין לו מזל כי הוא לא מצליח לכבוש בקופה הזו, אבל כל עוד הנבחרת מנצחת, אין שום בעיה עם זה והוא מאוד רגוע. לכולנו ברור כמה קריטי זה שמסי בקבוצה שלנו. כל הנבחרות האחרות שומרות עליו ולנו מתפנה יותר מקום. אני מנסה לעשות את העבודה שלי ומאחורי יש את היגואין וקרליטו, שני שחקנים אדירים. זה גורם לי לעלות את הרמה. לפני המשחק מול פרגוואי בחצי הגמר אמרתי לליאו שנראה לי שהיום הכול ישתחרר לנו ונכבוש הרבה וזה בדיוק מה שקרה. אין ספק ששתי הנבחרות הטובות בטורניר העפילו לגמר, אבל מגיע לנו להיות אלופים מכל כך הרבה סיבות. במונדיאל לא הייתי כשיר כמו שרציתי והפעם המצב שונה. אני מנסה להחזיר את החוב שיש לי כלפי הנבחרת".

ההפסד האחרון של צ'ילה ב"אסטדיו נסיונאל", בו ייערך הגמר, היה אי שם ב-16 באוקטובר 2012, 1:2 מול ארגנטינה, לה כבשו ליאו מסי וגונסאלו היגואין תוך שלוש דקות במהלך המחצית הראשונה. צ'ילה רק צימקה אז בתוספת הזמן. ביום שבת הקרוב ימלאו 991 ימים לאותו הפסד וארגנטינה תנסה לשחזר את ההישג שלה. מאז אותו הפסד, צ'ילה שיחקה באצטדיון הזה עוד עשר פעמים במסגרת מוקדמות המונדיאל, משחקי ידידות והקופה אמריקה ורשמה תשעה ניצחונות ותיקו, אולם אף אחד מהמשחקים הללו לא היה מול ארגנטינה. חמישה מתוך אותם עשרה משחקים היו בטורניר הנוכחי.

בגמר הקופה אמריקה 1955, אותו אירחה צ'ילה, התייצבו שתי הנבחרות למשחק מכריע באותו אצטדיון והארגנטינאים ניצחו 0:1 משער של מלך שערי הטורניר ההוא, רודולפו מיצ'לי ולקחו את התואר העשירי שלהם, בעוד צ'ילה מחפשת עד היום זכייה ראשונה. ב-24 מפגשים בין הנבחרות בקופה אמריקה עד היום, המאזן עומד על 19 ניצחונות לארגנטינה ואפס עגול לצ'ילה יחד עם חמש תוצאות תיקו.

היום גם הוכרז השופט של הגמר ומי שיזכה לכבוד הוא הקולומביאני ווילמאר רולדאן, שניהל בטורניר שני משחקים עד כה: את ה-2:2 הדרמטי בין ארגנטינה לפרגוואי במחזור הפתיחה של שלב הבתים ואת ה-1:3 של פרו על בוליביה ברבע הגמר.

בצ'ילה מתכוננים למפגש עם ליאו מסי בדרכם המיוחדת: "תתכונן, מסי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully