וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהצונאמי באינדונזיה לספורטינג ליסבון: סיפורו המדהים של מרטוניס

כשהיה בן 8, הוא איבד את אימו ואחיותיו באסון הצונאמי. הוא שרד לבדו במשך 21 ימים, ונמצא כשלגופו חולצה של נבחרת פורטוגל. מאז הספיק לפגוש את רונאלדו ולהגשים חלום: לחתום על חוזה בספורטינג ליסבון

מרטוניס עם שחקן העבר, לואיס פיגו. AP
נפגש עם הנבחרת. מרטוניס בילדותו עם לואיס פיגו/AP

דצמבר 2004. רעידת אדמה באי סומטרה בעוצמה של 9.3 בסולם ריכטר גרמה לגלי ענק בלב האוקיינוס, שהתפתחו לצונאמי קטלני, ובסופו של דבר לאחד מאסונות הטבע הגדולים בהיסטוריה של האנושות. למעלה מ-230,000 בני אדם קיפחו את חייהם באסון, כשלמעלה ממיליון תושבים נותרו מחוסרי בית.

ילד אינדונזי העונה לשם מרטוניס, שאיבד את אימו ואחיותיו באסון, נותר, בשל הנסיבות, לבדו. הוא נאלץ לשרוד לבדו במשך 21 ימים עם מעט מאוד אוכל, שבסופו של דבר אזל. למזלו, הוא נמצא על ידי מספר מחלצים ובסופו של דבר שרד. מרטינוס הקטן צולם ביום שנמצא, כשלגופו חולצה של רוי קושטה מנבחרת פורטוגל.

הודות לתמונה הפך הילד הצעיר לגיבור בפורטוגל, ואף זכה כשנה לאחר מכן לפגישה עם הנבחרת המקומית, ועם הכוכב הגדול שלה, כריסטיאנו רונאלדו. במהלך השנים מרטוניס פגש את רונאלדו עוד מספר פעמים, והבטיח לו שבכוונתו להיות כדורגלן מצליח. אתמול הוא עשה צעד ראשון בדרך לחלום, כשחתם בקבוצת הנוער של ספורטינג ליסבון.

מרטוניס עם שחקן העבר, אוסביו. AP
עם אוסביו. מרטוניס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully