וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלושה יוצא אחד: המהפך של ברק בכר בהפועל באר שבע החדשה

2.7.2015 / 9:56

השיטה החדשה של ברק בכר, 3:3:4, משגעת את השחקנים במחנה האימונים. הבלוג של איציק יצחקי פותח צוהר לייעוד החדש של ברדה ומליקסון ולתוכנית שמשאירה את כל השחקנים במתח

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בווידאו: דבריו של ברק בכר לפני ההמראה

הנוף הנשקף מחלונות החדרים הקטנים במלון הפסטורלי בווארקה, פולין, הוא ההיפך הגמור ממה שמחכה להפועל באר שבע כמה שעות טיסה משם, באיצטדיון טרנר שרק מחכה להיפתח. העונה עדיין לא התחילה, אבל מהשלד הבריא שבנה כאן אלישע לוי בשנים האחרונות הציפיות רק גדלו. המנויים נוהרים לקופות, וברק בכר מבין שברגע שהוא יעזוב את העיירה השקטה, מד הלחץ בעיר רק יילך ויעלה. באר שבע של העונה הזאת היא שונה מכל מה שהכרתם – מאמן חדש, תקציב גדול יותר, צוות מקצועי רחב, תהליך שונה של בניית הקבוצה ובעלים שמצייצת בטוויטר. איך כל זה, עם מכבי חיפה והפועל תל אביב חזקות יותר וטוענת ברורה לכתר, יהפוך את באר שבע למועמדת טבעית לאליפות בעונה הבאה? שאלה טובה.

מאמן הפועל באר שבע, ברק בכר. הפייסבוק של הפועל באר שבע, אתר רשמי
מבין שברגע שהוא יעזוב את העיירה השקטה, מד הלחץ בעיר רק יילך ויעלה. בכר והשחקנים/אתר רשמי, הפייסבוק של הפועל באר שבע
לאחרונה ניסתה הבעלים פעמיים לפנות לאיזי שירצקי, אויב לבה, במהלך חלון ההעברות הנוכחי כדי לרכוש את וובה בראון. הבעלים של קרית שמונה דרש חצי מיליון דולר, מוכן להתפשר על מיליון וחצי שקל, וברקת מעט נרתעה ושוקלת שוב אם בכר באמת צריך את זה

כדי לענות על חידת בכר, נפתח בפניכם דלת למה שמתרחש בעיירה הפולנית, אבל קודם כל קצת נתונים יבשים: באר שבע צירפה במועד ההעברות הזה ארבעה שחקנים בלבד, עוד שניים בדרך, ומבלי ששמנו לב, בצל דיבורים על קיץ סוער – הסגל של הפועל באר שבע בכלל לא גדל. להיפך. אבל זה לא מה שמעניין את בכר. את סגל השחקנים שלו הוא בחר בפינצטה. גורש מרוויח הרבה פחות מאג'ידה, צדק קצת יותר מפאיוביץ', וואקמה מחליף את דובב גבאי ומתן אוחיון לא שבר את השוק. התקציב של ברקת לא גדל בגלל מרכיב השכר, אלא בגלל דמי ההעברה שהיא שילמה על שחקני קרית שמונה ורעננה, הרחבת הצוות המקצועי (שני מאמני כושר, יועץ מנטלי במשרה מלאה), רכישת ג'י פי אסים וכלים מקצועיים רחבים יותר, וכמובן – התכנון להתחזק בשני שחקנים נוספים (כרגע, פלט ובוקרה). לאחרונה ניסתה הבעלים פעמיים לפנות לאיזי שירצקי, אויב לבה, במהלך חלון ההעברות הנוכחי כדי לרכוש את וובה בראון. הבעלים של קרית שמונה דרש חצי מיליון דולר, מוכן להתפשר על מיליון וחצי שקל, וברקת מעט נרתעה ושוקלת שוב אם בכר באמת צריך את זה. מצד אחד מהססת, ומצד שני, במקביל לשיחות עם פלט, היא עדיין מגששת ורוצה את בן שהר בתקווה שיסכים להגיע לישראל ולנחות בדרום.

כשבכר רצה את אלכסנדר דוידוב, רבים הרימו גבה, אבל ככל שחולף הזמן במחנה, ככל שעובר עוד אימון, אפשר להבין בקלות מה בכר מתכנן בסגל שלו. מעבר לכישרון שהוא מחפש על המגרש, בדומה למה שעשה בקרית שמונה, בכר מחפש לבנות קבוצה יעילה. מכונה עם מעט ברק, אבל בעיקר משומנת. המערך הראשון אותו הוא שרטט עוד לפני המחנה, הוא בדומה לאחד משני המערכים איתם שיחק בקרית שמונה: 3:3:4. ג'ון אוגו מאחור, אובידיו הובאן באמצע ימין, דוידוב באמצע שמאל – כך לפחות הוא חשב לעצמו. אבל במערך הזה היה חסר לבכר חלוץ נוסף שיאיים על שלומי ארבייטמן. פלט נחת כאן לביקור, אבל עוד לפני הוא ביקש מברקת לחזור. עם ארבעה זרים בסגל, ברקת ביקשה ממנו לבחור. בכר המשיך לשרטט, ובחר חלוץ. הסיבה העיקרית לכך נטועה עמוק בשיטת האלמינציה. בוזגלו ו-וואקמה ישחקו כנראה בקווים, ובהנחה שאוגו והובאן יפתחו בהרכב, נשאר למאמן עוד שחקן אחד בקישור שלו. עם סמל כמו אליניב ברדה, שם נוצץ כמו מאור מליקסון, בכר יודע ששחקן נוסף בקישור עשוי להוביל ללא מעט בעיות בחדר ההלבשה, ובעיקר על הספסל שלו. כפי שכבר פרסמנו במהלך העונה, בכר מייעד העונה למליקסון גם את משבצת הקשר המרכזי. במחנה הוא מתורגל בעיקר בצד שמאל, אבל כפי שתיכף תבינו, כמעט כל שחקן בחלק הקדמי שלו יהיה מועמד לכל עמדה במגרש.

שחקן הפועל באר שבע, אליניב ברדה. הפייסבוק של הפועל באר שבע, אתר רשמי
תראו העונה לא מעט פעמים במרכז השדה. ברדה/אתר רשמי, הפייסבוק של הפועל באר שבע
בשיחות עם אנשי הצוות שלו ועם שחקנים בכירים, בכר הבהיר את הנקודה המרכזית שהולכת לחזור על עצמה שוב ושוב העונה – מקומו של אף אחד, כולל אוגו והובאן, אינו מובטח

על שלוש העמדות במרכז השדה מתחרים חמישה שחקנים: אוגו, הובאן, מליקסון, אליניב ברדה ורועי גורדנה. כן, זאת המשבצת שאותה מייעד בכר לכוכב שהגיע מגנק לפני שנתיים, והיה שותף לתהליך הבריא שעובר המועדון. את ברדה תראו העונה לא מעט פעמים במרכז השדה. זאת, אם תהיתם לעצמכם, הנקודה החשובה ביותר שבכר מנסה לשנות בהפועל באר שבע של העונה הנוכחית – אמצע חזק, עם שלושה שחקנים דומיננטיים שיהיה קשה מאוד לעבור. בשיחות עם אנשי הצוות שלו ועם שחקנים בכירים, בכר הבהיר את הנקודה המרכזית שהולכת לחזור על עצמה שוב ושוב העונה – מקומו של אף אחד, כולל אוגו והובאן, אינו מובטח. אוגו בחוץ? הובאן יורד אחורה וגורדנה ישחק לצד מליקסון או ברדה. הובאן בחוץ? אחד מהשלושה האחרונים יחליף אותו. וואקמה לא פוגע? מליקסון תמיד יכול לשחק בצד שמאל. שינוי מעניין ומרענן אפשר לראות במחנה דווקא בצד ימין של הקישור. מאור בוזגלו ישחק שם כמעט בקביעות, אבל לא מעט פעמים בכר תרגל בצד הזה את אביתר אילוז, מגן בדרך כלל, כשחקן כנף. גורדנה, אילוז ומליקסון סוחטים לא מעט מחמאות במחנה הזה, ונראה שהמשימה של בכר, לבנות את ה-11 בכל שבוע מחדש, הולכת להיות מורכבת ומסובכת.

בנוגע לעמדת החלוץ, בכר סימן שלושה שחקנים על הלוח: שלומי ארבייטמן, שיתחרה עם החלוץ הזר, וכמובן ברדה. החלוץ הרביעי, במקרה של ריבוי פציעות ומורחקים, יהיה וואקמה, ובמקרה כזה מליקסון ישחק בצד שמאל. "בכר נתן לנו להבין במחנה הזה נקודה מרכזית שלא חשבנו עליה קודם. שינוי השיטה הזה משגע את כל הקבוצה. שחקנים בכירים כמו ברדה, מליקסון, ארבייטמן – כולם יתחרו על חולצת ההרכב. אף אחד לא יקבל קביעות כאן", הסביר אתמול גורם בקבוצה. זאת בדיוק הסיבה שבגללה בכר הביא את מתן אוחיון. במועדון הרגישו בעונה שעברה שבן ביטון, אופיר דוידזאדה והבלמים לא מרגישים מספיק מאוימים. העונה לבכר יהיו שלושה שחקנים בכל עמדה. דוידזאדה, אוחיון ותורג'מן בצד שמאל; ביטון, אילוז ואוחיון בצד ימין. אפילו לואי טהא, הבלם השלישי של הקבוצה, יצטרך להתחרות מחדש על מקומו בסגל.

שחקן הפועל באר שבע, מאור מליקסון, נאבק בשחקן מכבי תל אביב, דור פרץ. קובי אליהו
"אף אחד לא יקבל קביעות כאן". מליקסון/קובי אליהו

במהלך הימים הקשים שהקבוצה עוברת במהלך היום במחנה, בכר מסתפק בערבים באסיפות קצרות וענייניות ומשלב תקצירים מהעונה שעברה למשחק הראשון במחנה מול הצ'כים. כדי לשבור את המתח לקראת המחנה, ביום הראשון הודיע בכר לשחקנים שיקרין את משחק הגמר מול מכבי תל אביב, אבל בערב שבר את הקרח, הוסיף חיוך והקרין משהו אחר. בערבים השחקנים עושים קריוקי. אתמול עלו לבמה שיר צדק, מתן אוחיון, מאור בוזגלו ולהקה חדשה – דודו גורש ומאמן הכושר גיא ויזינגר. הערב בכר ועוזרו שרון מימר התבקשו לעלות לשיר. בכר יודע שמעכשיו הבמה שלו. זיוף אחד קטן, והוא יתחיל להרגיש היטב את הלחץ של הקהל בווסרמיל החדש. אם יעבור את תון ואת המשחקים הראשונים בשלום, בבאר שבע משוכנעים שלהופעות של כוכב הרוק החדש יהיה קשה להשיג כרטיס. אפילו איזי מבטיח לעקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully