וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וניגש בחשש: בית"ר ירושלים חוזרת לאירופה עם לא מעט דאגות וגם תקווה קלה

2.7.2015 / 6:30

בית"ר ירושלים אולי נבנית בקצב טוב לליגה, אך עם חשש כי הסגל חלש מדי לפתיחת הקמפיין האירופי. השם האלמוני שמדאיג את כולם, הימים הלחוצים של אלי טביב והאופטימיות יוצאת הדופן של הרכש ולאד מוראר, שגם הכניס לחוזהו מענק מיוחד. הבלוג של אופיר סער עם הפרטים

עריכה: מרום שפיצר

בוידאו: ההרכב החדש לגמרי של בית"ר לקראת המשחק

חששות מכל עבר. כאשר בודקים את הדופק אצל האנשים הסובבים את בית"ר ירושלים לפני משחק החזרה לאירופה, היום (חמישי, 15:00, אין שידור) בשימקנט נגד אורדבאסי הקזחית בסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית, עולים בעיקר קולות של חשש ודאגה. כולם מדברים על כך שהקבוצה נחלשה משמעותית. כשנכנסים יותר לפרטים, כמעט תמיד נתקלים בשם אחד - דניאל אסקלינג. הבלם היהודי שעלה לארץ משבדיה לפני שנתיים ושיתף פעולה עם סלובודאן דראפיץ' בבית"ר תל אביב רמלה בעונה הקודמת, אמור היה להיות גיבוי לבלמים בבית"ר ירושלים. בלם שלישי או רביעי. אך השחרור של ססאר ארסו והעובדה שניסו קפילוטו טרם חתם, הפכו את אסקלינג לשחקן הרכב, לפחות בצמד המשחקים נגד הקזחים.

אז עוד לפני שנתחיל, זה הזמן להיכרות קצרה עם דניאל אסקלינג. הוא גדל בקבוצת האמרבי השבדית, שיחק בנבחרת הנערים והנוער של שבדיה (שלוש הופעות בנבחרת עד גיל 19), טייל בליגות הנמוכות באיטליה ובגיל 21 החליט לפרוש מכדורגל. הגעה לאירוע משפחתי בישראל בספטמבר 2012, שינתה את התמונה עבורו. הוא החל להתאמן במכבי הרצליה, ובעונה לאחר מכן הגיע לישראל והצטרף להפועל כפר סבא ששיחקה אז בליגה א'. רק במהלך העונה קיבל אסקלינג את האזרחות ויכול היה להצטרף לקבוצה בליגה בה אסור לשתף זרים.

באותה שנה עבר לבדו לישראל והתגורר אצל קרובי משפחה בכפר סבא. עם הפועל כפר סבא הוא עלה לליגה הלאומית בתום עונת 2013/14. בקיץ הקודם שמע אלישע לוי על הבלם המוכשר וצירף אותו להפועל באר שבע בחוזה לארבע שנים. אסקלינג לא זכה כמעט לדקות משחק בבאר שבע, ובינואר הותר חוזהו והוא חתם בבית"ר תל אביב רמלה עד לתום העונה. אצל דראפיץ'. במהלך השנים הללו, אגב, הייתה לאסקלינג הכנסה נוספת. כדוגמן.

ולאד מוראר חתם לשנתיים, אסקלינג יפתח מול אורדבאסי

אלי טביב פועל בניגוד לאתוס של בית"ר ירושלים: בלוג הקיץ

סלובודאן דראפיץ': "נעשה הכול כדי להעביר את ההכרעה לירושלים"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מאור בוזגלו שחקן הפועל באר שבע מול יואכים אסקלינג הפועל כפר סבא. ברני ארדוב
עלה לארץ, שיחק בליגה א' והשלים הכנסה כדוגמן. דניאל אסקלינג/ברני ארדוב
"יש כאן משחק של 90 דקות ונצטרך להיות חכמים בגלל היתרון שלהם בכושר הגופני. לא יעזור אם נשחק טוב 60 דקות ואז ניפול מהרגליים"

ומדוע אסקלינג הוא השם שעולה פעם אחר פעם בבית"ר? כי העובדה שהקבוצה עדיין ללא בלם מוביל ולצד טל כחילה פותח בלם אלמוני, יצרה את התחושה שבית"ר נחלשה משמעותית, במיוחד לאור העובדה כי את התפקיד אותו אמור לאייש אסקלינג מילא לפניו ססאר ארסו שזכה להערכה גדולה. על אף שחקני החיזוק שהגיעו, בבית"ר עדיין חשים כי שוחררו יותר מדי דמויות משמעותיות שהותירו חלל שעדיין לא מולא. והחלל הזה בולט במיוחד כאשר שני שחקני סגל נבחרת ישראל, שלומי אזולאי ואלי דסה, פצועים.

ואחרי הכול, בית"ר עולה היום לכר הדשא בעיר שימקנט עם מטרה אחת: לחזור עם תוצאה שתעביר את ההכרעה לארץ. הכול ברור בין הקבוצות: הקזחים ישלטו, ישחקו על כדורים ארוכים וינסו לנצל כל מצב נייח, ואילו בית"ר תשחק חזק בחלק המגרש שלה ותנסה לעקוץ במתפרצות. לידור כהן ודובב גבאי אמורים לנצל את המהירות שלהם בכדי להביך את ההגנה הקזחית.

מעבר לכך, בבית"ר יודעים כי הקזחים בכושר טוב יותר (נמצאים במחזור ה-18 של העונה) וירצו לחלק כוחות היטב. חלק מהשחקנים קיבלו הוראה לא להשתולל וללחוץ גבוה או לצאת קדימה יותר מדי, בכדי לא להישאר מותשים. גורם בצוות המקצועי אמר אתמול: "יש כאן משחק של 90 דקות ונצטרך להיות חכמים בגלל היתרון שלהם בכושר הגופני. לא יעזור אם נשחק טוב 60 דקות ואז ניפול מהרגליים".

דובב גבאי שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
מהרכש הבכיר עד כה מצפים שינצל את המתפרצות. דובב גבאי/קובי אליהו
טוטו תמוז: "לגבי הכישרון של מוראר אין ספק, אבל הוא יהיה חייב לעבוד קשה יותר כדי לעשות את קפיצת המדרגה. הוא עשה שינוי בחלק האחרון של העונה, אבל יש לו עוד הרבה עבודה. רק כישרון לא יספיק"

ויש את ולאד מוראר. כן, כן. אחרי שבוע בו נראה היה שמסע הרכש של בית"ר ירושלים תקוע, צירופו של הכישרון הצעיר מרומניה הפיח תקווה מחודשת בקרב הקהל. גם שחקנים בקבוצה שראו סרטונים של הרכש הטרי, אמרו כי נראה שמדובר בשחקן עם מהירות מטורפת שיכול מאוד לעזור לקבוצה בחלק הקדמי.

לא במקרה אלי טביב היה בלחץ. הקבוצה כבר הגיעה לסיכום כספי עם הקשר הספרדי פאבלו דה לוקאס והבלם הצרפתי סדריק קמבון, אך השניים החליטו ברגע האחרון שהם לא מגיעים לישראל. גם הבלם הפולני פיוטר מלארצ'יק כבר סיכם את תנאיו, אלא שאז ביקש לבחון הצעות נוספות. אותם הדברים אמורים לגבי לואיס פריירה. שחקנים טובים לא ממהרים להגיע לכאן, ובבית"ר כבר מתחילים להצטער על הוויתור על ארסו.

מי שמאוד מעריך את הכישרון, אם כי מגלה ספקות בנוגע לקבלות מיידיות שיספק מוראר, הוא טוטו תמוז, ששיחק איתו בפטרולול לפני שנתיים. תמוז סיפר לוואלה ספורט: "לגבי הכישרון שלו אין ספק, אבל הוא יהיה חייב לעבוד קשה יותר כדי לעשות את קפיצת המדרגה. הוא עשה שינוי בחלק האחרון של העונה, אבל יש לו עוד הרבה עבודה. רק כישרון לא יספיק. ברומניה מצפים ממנו להרבה והוא עדיין לא עמד בזה"..

שחקן בית"ר ירושלים, ולאד מוראר. דף הפייסבוק של ולאד מוראר, אתר רשמי
מענק עלייה לבתים של ליגת האלופות, לא פחות. ולאד מוראר/אתר רשמי, דף הפייסבוק של ולאד מוראר
"זאת הזדמנות גדולה בשבילי. ביררתי על המועדון וגם הישראלים ברומניה סיפרו לי שמדובר במועדון עם הרבה מאוד אוהדים ואווירה חמה. חובת ההוכחה עליי"

בבית"ר מודעים לקשיים. ילד בן 21 שיוצא פעם ראשונה ממולדתו, ובלי לדעת אנגלית, יעבור ודאי תקופת התאקלמות לא פשוטה. אחד השחקנים צפוי להיות מוצמד אליו כדי להקל על הקליטה. בבית"ר הניחו כי בן רהב, שוער המשנה שסייע לזרים בעונה שעברה, יהיה זה שייקח גם את הרומני תחת חסותו.

מוראר עצמו אמר אתמול לוואלה ספורט מביתו ברומניה: "זאת הזדמנות גדולה בשבילי. ביררתי על המועדון וגם הישראלים ברומניה סיפרו לי שמדובר במועדון עם הרבה מאוד אוהדים ואווירה חמה. חובת ההוכחה עליי, אני בשנים שאני צריך לעשות את הקפיצה כשחקן ולהיות דומיננטי כדי להגיע למקומות אליהם אני רוצה להגיע".

מוראר הוסיף: "אני יכול לשחק גם בכנפיים, גם מאחורי החלוץ וגם בשפיץ. אשחק איפה שהמאמן יגיד לי. אני לא יכול לדבר על מטרות, נכיר קודם את הקבוצה ולאחר מכן נדע לאן אנחנו הולכים. הבנתי שצריכים להצטרף עוד שחקנים. אם פאבלו דה לוקאס יצטרף זה יהיה מצוין, הוא שחקן ברמה גבוהה מאוד".

לגבי היציאה בפעם הראשונה מרומניה, אמר השחקן: "זה צעד שרציתי לעשות. זה חשוב לי גם ברמה האישית. הבנתי שמדובר במועדון חם ויעזרו לי שם, זה הכי חשוב. ליביו אנטל שחקן מצוין ואני יודע שהיה לו טוב בישראל. ועכשיו עוד רומנים מצטרפים. נהיה שם בקשר, זה בטוח". אגב, כדי להבין עד כמה אופטימי מוראר ביחס לחיבור עם בית"ר, רק נציין כי ביקש להכניס בחוזהו מענק עלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות. לא פחות.

הבעלים של בית"ר ירושלים אלי טביב. יוסי ציפקיס
חשש שעוד שחקן יחמוק, עכשיו נרגע. אלי טביב/יוסי ציפקיס
יותר מדי שחקנים בסגל של בית"ר עדיין בשלב ההתפתחות שלהם ויצטרכו לידם בלם מנוסה ושחקן נוסף בחלק הקדמי שיוכל להיות הלידר, בעיקר ברגעים קשים

אלי טביב היה לחוץ מאוד בימים האחרונים של עסקת מוראר. הוא חשש שהשחקן יחתום במקום אחר וכל פרסום בעניין הוציא אותו מדעתו. כאשר העסקה נסגרה, טביב נשם לרווחה. עדיין, גם טביב יודע ששלושה-ארבעה השחקנים הנוספים שהקבוצה תצרף יהיו אלו שיכריעו האם תהיה לבית"ר קבוצה איכותית וחזקה שתוכל לקרוא תיגר על הגדולות, או כזו שתלך לעונה בינונית.

לבית"ר חסר ניסיון. היא תרצה בלם, אבל נראה כי הזר שתביא בעמדת הקישור או ההתקפה יהיה חייב להיות שחקן מנוסה שיכול להוביל. אם יהיה זה דה לוקאס הספרדי שחזר לתמונה או שחקן התקפה שעבר משהו בקריירה. יותר מדי שחקנים בסגל של בית"ר עדיין בשלב ההתפתחות שלהם ויצטרכו לידם בלם מנוסה ושחקן נוסף בחלק הקדמי שיוכל להיות הלידר, בעיקר ברגעים קשים. אולי בסופו של דבר יהיה זה אפילו חנן ממן, שכבר עבר משהו בכדורגל אך המו"מ עמו תקוע.

ומה בנוגע לאופיר קריאף? כל הנושא עדיין עומד במקום. אם מכבי חיפה לא תשלם לאלי טביב כ-1.8 מיליון שקלים או תסגור טרייד במסגרתו תקבל בית"ר חלק מהסכום וכן את אלון תורג'מן כמושאל, קריאף עשוי לעזוב בכל מחיר לחו"ל, על מנת למנוע את קבלת דמי ההשבחה עבורו. בסביבת השחקן לא פסלו גם אתמול את האפשרות שיחזור לקבוצה, אך חזרו ואמרו כי זה יקרה רק אם תגיע הצעה משופרת באופן משמעותי

חנן ממן שחקן בית"ר ירושלים (שני מימין) עם אופיר קריאף, שלומי אזולאי שחקן בית"ר ירושלים (שמאל). אדריאן הרבשטיין
אחד מהם יחזור? חנן ממן עם אופיר קריאף/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully