וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלומי דורה: "אני בא עם אמונה, אבל בעונה הקרובה נצטרך בעיקר לשרוד"

1.7.2015 / 16:43

מאמנה החדש של מכבי נתניה בראיון על הציפיות: "זו תהיה עונת מעבר קשה מאוד, אבל אין לי ספק שבעונה שתבוא אחריה נחזור לצמרת", ועל תקרת הזכוכית שפרץ עבור מאמני הצפון: "תמיד רציתי לפרוץ דרך, ולכן זה אתגר אדיר בשבילי"

שלומי דורה מאמן מכבי נתניה. ברני ארדוב
"עכשיו חובת ההוכחה עליי". שלומי דורה/ברני ארדוב

הכל קרה לשלומי דורה בווליום גבוה. "רק ביום ראשון בבוקר, נגמר הסיפור בעכו ולא עברו 48 שעות ואני מאמן מכבי נתניה. אם מישהו רוצה דוגמא לחייו של מאמן כדורגל, לפניו סיפור קלאסי", תיאר בצורה לירית. בשבוע שעבר הוא חגג 42. תשע שנים מאמן כדורגל ולא ליקק דבש למרות שקצר הרבה הצלחות. הטלפון מדורון אוסידון פתח לו את הדלת אחרי שהחלון נסגר בעכו. "לא הכרתי את דורון", תיאר את תחילת הקשר. "באתי לפגישה איתו והצגתי את מי שאני בצורה הכי כנה ופשוטה והוא כנראה אהב לראות את מה שהוא ראה".

מלחיץ קצת לבוא לסוג של אודישן כזה. הרי ידעת מראש שיש עוד מאמנים שמתחרים איתך על התפקיד.

"ברור שזה לא הכי נעים לבוא לראיון עבודה, אבל זה לגיטימי. זה כמו שאני בתור מאמן צריך לבחור בין כמה שחקנים שמציעים לי. אני שמח שזה אני בסופו של דבר ועכשיו חובת ההוכחה עלי".

אמנם היית בהפועל חיפה שזה מועדון גדול עם קהל ומסורת, אבל עכשיו זו אופרה אחרת במכבי נתניה.

"אני יודע שבמרכז הארץ יש כאלה שמסתכלים על המאמנים בצפון ואומרים שאנחנו משחקים משחק הכסאות בינינו על התפקידים בקבוצות הצפוניות, אבל אני תמיד רציתי לפרוץ דרך ולכן זה אתגר אדיר בשבילי. אני שואף קדימה ושואף גבוה ובסופו של יום השאיפה שלי היא להצליח במקומות הכי נחשבים".

כשמקבלים כזה מינוי למועדון כזה נחשב בכדורגל הישראלי, נזכרים גם בימים פחות זוהרים?

"בוודאי. אני כל הזמן זוכר את הדרך שעשיתי ממאמן במחלקת הנוער של הפועל חיפה שהיה צריך לעבוד בעוד עבודה מחוץ לכדורגל כדי להתפרנס כי מאמן נערים מרוויח 4000 שקל לחודש ואי אפשר לחיות מזה. וכשבעבודה השנייה שלי רצו לקדם אותי וביקשו שאעזוב את הכדורגל, לא הסכמתי ולא זנחתי את הענף אפילו שלחלק מהאנשים אני עוף מוזר. הרי לא שיחקתי כדורגל ולא הייתי בנבחרת ולא פה ולא שם ופתאום באתי והצלחתי ונכנסתי לשוק המאמנים. באיזשהו מקום יש כאלה שלא מקבלים כל כך בקלות את מי שאני אבל אני הצבתי לעצמי מטרה להיות מאמן מהשורה הראשונה ואני לא אוותר על זה בקלות. ויתרתי על הרבה תענוגות בחיי כדי להיות היום מאמן כדורגל שמקבל קבוצה כמו מכבי נתניה ואני לא אתן לזה לברוח בקלות".

שלומי דורה מאמן הפועל עכו. ברני ארדוב
"הצבתי לעצמי מטרה להיות מאמן מהשורה הראשונה ואני לא אוותר על זה בקלות". דורה בעכו/ברני ארדוב

תמיד רצית לפרוץ את הגבול ולא להתרכז רק בג'ובים בצפון?

"בוודאי שכן. בפעם הראשונה הרי הגעתי להפועל רמת גן לפני כמה שנים וזה לא היה כל כך מוצלח כי באתי בכל מחיר למקום תחת מפרק שהחל במינוס שבע נקודות. אחרי עשרה מחזורים עם קצת פוליטיקה פנימית שלחו אותי הביתה ואת אותה עונה סיימתי עם סכנין אחרי שהצלחנו להישאר בליגה. עונה אחרי זה עשינו כבר פלייאוף עליון. החיים זה מומנטום והגעתי למועדון שמבחינתי, אחרי ארבע הגדולות הקלאסיות של הכדורגל, בא מייד אחר כך. ההבדל היחיד בין מכבי נתניה להפועל באר שבע זו הבעלות של אלונה ברקת. ביתר הדברים נתניה לא נופלת מבאר שבע".

ישנת טוב ביומיים האחרונים?

"היה קצת קשה כי בלילה הראשון היה את המתח של מי יבחר ובלילה השני היתה את ההתרגשות אחרי הבחירה בי. בוא נגיד שהיו 48 שעות לא פשוטות".

הדוגמא שלך מלמדת שבכדורגל יש לפעמים כישורים ולא קשרים. הרי הצלחת בעכו ובזכות זה הגעת עכשיו לנתניה, מקדים מאמנים רבים אחרים שרצו את התפקיד.

"זה נכון, אבל תזכור כמה קרוב הייתי לשבת עכשיו בבית".

אפשר כבר לסמן מטרות לעונה הקרובה?

"אני בא עם ביטחון ואמונה לעונה הקרובה, אבל צריך להיות חכם ולזכור שאת העונה הקרובה אנחנו בעיקר צריכים לשרוד. אם נצליח לסיים את העונה במרכז הטבלה או שנעשה עונה גדולה ונשתחל לפלייאוף העליון, אין לי ספק שבעונה שתבוא אחרי זה, שתהיה בלי חובות ועם עוד משקיעים שהעירייה תביא, אפשר יהיה להחזיר את נתניה לצמרת הכדורגל. אבל הכי חשוב לעבור את העונה הקרובה בשקט כי זו תהיה עונת מעבר מאוד קשה".

עם עכו שמחת מאוד באיצטדיון בנתניה רק לפני חודש וחצי.

"הלוואי שכל העונה יהיו לי שמחות בנתניה כמו ששמחתי עם עכו כשהבטחנו את ההישארות בליגה".

באותו משחק רומאריו פירס כעס עליך והוא הולך להיות שחקן שלך.

"זה בסדר גמור. שיחקתי קצת ביד עם הכדור והוא רצה אותו, אז הוא הביע כעס. אם הוא לא היה מתעצבן זה לא היה בסדר. נסגור את העניין כבר בפגישה הראשונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully