וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: הקשר הרומני בן ה-21 ולאד מוראר חתם לשנתיים

1.7.2015 / 15:22

הקבוצה של דראפיץ' מתחזקת בכישרון הצעיר שמועמדותו פורסמה לראשונה בוואלה ספורט. שקבורץ, שיחק עימו ברומניה: "הוא מאוד מוכשר". אסקלינג יפתח כבלם, בכורה לגבאי בחוד (ה', 15:00)

נועם מושקוביץ

צפו בלקט מביצועיו של מוראר

בית"ר ירושלים ממשיכה לחזק את הסגל לקראת העונה הבאה, והערב (רביעי) החתימה לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת את הקשר הרומני בן ה-21, ולאד מוראר, שנחשב לכישרון גדול בארצו. הקשר, ששיחק בעונה האחרונה באוניברסיטת קלוז', כבש שלושה שערים ובישל שניים נוספים, נרכש מקבוצתו תמורת 160 אלף יורו. מועמדותו של מראר פורסמה לראשונה בוואלה ספורט.

מוראר שיחק גם בפטרולול פלוישטי, בשורותיה כבש שני שערים. אגב, בעונה הראשונה שלו בקבוצה בוגרת, ב-2010/11 בקלוז', שיחק דקה אחת בליגה במהלכה הצליח לכבוש שער בכורה בקריירה המקצוענית כשהיה בן 17 בלבד. מוראר אמור לתפוס את מקומו של שחקן רומני אחר, ליביו אנטל. המטרות הבאות של הקבוצה: הקשר הספרדי, פאבלו דה לוקאס והבלם הברזילאי, אריקו.

דינו שקבורץ, ששיחק בעבר בבית"ר והצטרף העונה להפועל כפר סבא, שיחק בעונה האחרונה עם מוראר בקלוז'. שקבורץ סיפר: "הוא שחקן מאוד מוכשר, מהיר וערמומי. הוא צעיר מאוד, נראה עדיין ילד אבל בסך הכול כבר משחק כמה שנים בליגה הראשונה. חשוב איך הוא ירגיש כאן, זה יהיה מאוד משמעותי ליכולת שלו להצליח".

שקבורץ הוסיף: "את החלק הראשון של העונה הוא הפסיד בגלל פציעה. שחזר הוא היה מצויין בעשרה משחקים האחרונים ומשבוע לשבוע נכנס לכושר טוב יותר. הוא מאוד מאוד מוכשר אבל בתהליך התפתחות כשחקן. גם בקלוז' היה לחץ אבל בבית"ר הוא יצטרך להתאקלם ולהתמודד עם דברים חדשים. אני מאמין שהוא יכול להצליח מאוד אבל הוא צעיר וצריך את הזמן שלו להתאקלם בפעם הראשונה שהוא עוזב את רומניה".

לידיעה הראשונית על מועמדותו של מוראר לבית"ר

מאמן בית"ר ירושלים, סלובודאן דראפיץ'. קובי אליהו
חיזוק מעניין. דראפיץ'/קובי אליהו

בית"ר ירושלים ממשיכה להתכונן למשחקה בחמישי (15:00, אין שידור) נגד אורדבאסי בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית. במסיבת העיתונאים הרשמית שנערכה הבוקר אמר סלובודאן דראפיץ': "אראבדאסי היא קבוצה טובה וחזקה, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו. כל קבוצה משחקת עם 11 שחקנים ולכן ההתעסקות במי משחק לא רלוונטית. נעשה הכול הכי טוב שאנחנו יכולים כדי להעביר את ההכרעה למגרש הביתי שלנו בירושלים". הקפטן דושאן מאטוביץ': "נגיע מוכנים וניתן הכול כדי להוציא תוצאה טובה".

היום ערכה הקבוצה את האימון המסכם באיצטדיון בו ייערך המשחק. נראה כי דראפיץ' סגור על ההרכב כאשר דניאל אסקלינג צפוי לפתוח לצידו של טל כחילה כבלם. תומר ירוחם יחליף את אלי דסה הפצוע באגף ימין ואילו אורי מגבו, לירוי צעירי ודובב גבאי יערכו הופעת בכורה בקישור ובהתקפה. מגבו צפוי לשחק באגף שמאל כאשר לידור כהן ישחק מאחורי דובב גבאי, שיפתח בחוד.

הרכב משוער: בוריס קליימן, תומר ירוחם, טל כחילה, דניאל אסקלינג, דושאן מאטוביץ', קלאדומיר, לירוי צעירי, אורי מגבו, עומר אצילי, לידור כהן, דובב גבאי.

צפו ביום שעבר על בית"ר (צילום: ניסים צמח)

#הבמה_המרכזיתמסע"ת לקראת אורדבאסייאללה ביתר

Posted by Nisim Tzemah on Wednesday, July 1, 2015

כמו בית"ר ירושלים, גם אורדבאסי שימקנט הקזחית מתכוננת למשחק שלה נגד היריבה הישראלית במסגרת הסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית מחר בקזחסטן.

המאמן המארח ויקטור קומיקוב יחסר את הבלם המוביל של הקבוצה, ברניסלב טראיקוביץ'. הסרבי ששיחק לפני שנה בפרטיזן בלגרד ספג כרטיס אדום במדי קבוצתו הקודמת במוקדמות ליגת האלופות בעונה שעברה והוא ירצה את עונש ההרחקה נגד הקבוצה של סלובודאן דראפיץ'. אורדבאסי גם מנהלת מגעים עם החלוצים אולאן קוניסבייב מאסטנה וג'ורג'ה דספוטוביץ' ששייך לכוכב האדום בלגרד, אבל המגעים עדיין לא הבשילו לכדי חתימה והם לא יוכלו לשחק נגד בית"ר ירושלים.

קומיקוב כבר פגש יריבה ישראלית בזמן שהוא אימן את שחטאר קרגאנדי - מכבי חיפה בשלב הבתים של הליגה האירופית בעונת 2013-14. הוא הוסיף: "למדנו את בית"ר, אבל יש גם קשיים כי יש לה מאמן חדש וכמה שחקנים חדשים שאנחנו לא מכירים. יש לנו את המידע הבסיסי עליהן, אנחנו עובדים לקראת המשחק כל יום. מה שהכי מאפיין את בית"ר זה שיש לה כדורגלנים מאוד טכניים. יש להם שלושה שחקנים בנבחרת ישראל ועוד כמה בנבחרת הצעירה. הגיל הממוצע שם נע סביב 25-26. זו קבוצה שאוהבת לשלוט בכדור".

אם בבית"ר ירושלים התלוננו על המסע הארוך לקזחסטן, אולי יוקל להם לדעת שהיריבה שלהם לא תלקק דבש לקראת הגומלין. המאמן קומיקוב אמר: "נצטרך לטוס לאלמטי, משם לקייב, משם לתל אביב ואז לקחת אוטובוס לירושלים. לצערנו לא מצאנו דרך טובה יותר ולפי מה שהבנתי, אין לנו כסף לעשות טיסת צ'רטר".

הרכב משוער: אנדריי סידלניקוב, אלכסנדר סימצ'ביץ', סרגיי מאלי, מוכתר מוכתרוב, גפורזאן סויומבאייב, בקזאט בייסנוב, טלגאט אדירבקוב, ארקבולן טונגישבייב, קייראט אשירבקוב, אזאט נורגלייב, איבן בוזיץ'.

ויקטור קומיקוב בימיו כמאמן שחטאר קרגאנדי. GettyImages
למד את היריבה הישראלית. קומיקוב/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully