וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

145 מיליון דולר לאנתוני דייויס, קוואי לאונרד האריך חוזה בסן אנטוניו

החלו ההחתמות ב-NBA: סנטר הפליקנס חתם על החוזה היקר בתולדות הליגה, סן אנטוניו השאירה את לאונרד אך עלולה לאבד את גרין, אל פארוק אמינו בפורטלנד. וגם: דיווחים מועדדים לעומרי כספי, מונטה אליס, פול פירס ודיאנדרה ג'ורדן על המוקד

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

הלילה, ה-1 ביולי, נפתח המועד שבו ניתן להחתים שחקנים חופשיים ב-NBA, וכצפוי, התקשורה גדושה בשלל עסקאות ודיווחים.

* העסקה הגדולה הראשונה נסגרה: אנתוני דייויס סיכם על חוזה חדש בניו אורלינס. סנטר הפליקנס ונבחרת ארה"ב יחתום על חוזה לחמש שנים שבמסגרתו ירוויח 145 מיליון דולר. האולסטאר מנצל את "חוק דרק רוז", שמאפשר לו לקבל 30 אחוז מתקרת השכר של קבוצתו. דייויס יכול היה לחכות עד לקיץ הבא, שבו יהפוך לשחקן חופשי (מוגבל), אבל העדיף לסגור את העסקה. הוא יוכל להפוך שוב לשחקן חופשי ב-2020.

כאמור, החל מ-2016 הפליקנס ישלמו לדייויס 145 מיליון דולר - יותר מה-137 מיליון דולר שקיבל קובי בריאנט בחוזה שחתם ב-2004 לשבע שנים - מה השופך את החוזה של דייויס ליקר בתולדות הליגה. על פי "חוק דרק רוז", שחקן יכול לקבל 30 אחוז מתקרת השכר של קבוצתו, כל עוד הוא פותח בשני משחקי אולסטאר, או נבחר פעמיים לחמישיית העונה, או זוכה בתואר ה-MVP. דייויס בן ה-22 גם פתח בשני האולסטארים האחרונים, גם נבחר לחמישיית העונה, והשנה נכלל גם בחמישייה השנייה של ההגנה.

החוזה הופך אותו לאחד הצעירים המרוויחים בעולם הספורט. ניימאר הברזילאי, שמבוגר ממנו ב-13 חודשים, היה היחיד מתחת לגיל 24 שנכלל בין 30 הראשונים בדירוג "פורבס" לספורטאים המרוויחים בעולם. השנה דייויס רשם ממוצעים של 24 נקודות, 10 ריבאונדים ו-3 חסימות למשחק.

פורוורד גולדן סטייט ווריורס דריימונד גרין (ימין) שומר על פורוורד ניו אורלינס פליקנס אנתוני דייויס (שמאל). AP
שווה כל לירה. דייויס/AP

* סן אנטוניו הגיעה לסיכום עם קוואי לאונרד על חוזה חדש. דקות ספורות אחרי תחילת מועד ההעברות הודיעו הספרס שלאונרד יישאר בקבוצה ויחתום על חוזה לחמש שנים שבמהלכן ירוויח 90 מיליון דולר. עם זאת, הספרס יחכו עם החתימה, בניסיון לפנות עוד מקום תחת תקרת השכר בתקוותם לצרף את למרקוס אולדריג'. עוד בספרס: דני גרין, עוד שחקן חופשי, מתכנן להיפגש עם דטרויט.

* אל פארוק אמינו סיכם לארבע עונות בפורטלנד, במהלכן ירוויח 30 מיליון דולר. אמינו, 24, הבחירה ה-8 בדראפט 2010, עוזב את דאלאס אחרי שהעמיד את הממוצעים הנמוכים בקרירה - 5.6 נקודות ב-41.2 אחוז.

* בסקרמנטו מדווחים שהקינגס מתכוונים לנסות להחתים מחדש את עומרי כספי, שחוזהו הסתיים. הפורוורד הישראלי בן ה-27, שחזר בקיץ שעבר לקדנציה שנייה בקבוצה מבירת קליפורניה, הביע פעמים רבות את רצונו העז להמשיך בקבוצה, אחרי שפרח תחת ג'ורג' קארל לקראת סיום העונה החולפת.

* סקרמנטו מחפשת גארד. ב-ESPN טוענים כי הקינגס מעוניינים ברייג'ון רונדו ובג'רמי לין, אבל גם הביעו עניין בטיי לוסון, דניס שרודר וג'רו הולידיי, במטרה שלפחות אחד מהם ישחק לצד דארן קוליסון. על פי הדיווחים, הקינגס "הכי רציניים" מבחינת רונדו, ש"מסוקרן" מהסגל שנבנה בסקרמנטו, והוא חבר קרוב של רודי גיי.

* ברוקלין צפויה להאריך את החוזים של ברוק לופז (60 מיליון דולר לשלוש שנים) ותדאוס יאנג (50 מיליון דולר לארבע שנים).

* ביאהו טוענים כי אינדיאנה פייסרס ולארי בירד דוחפים חזק בניסיון לצרף לקבוצה את מונטה אליס, שמקווה עדיין להשיג חוזה ארוך טווח בגילו המופלג, 29.

* ג'יימס הארדן יצטרף לפגישה של הנהלת יוסטון וקווין מקהייל עם למרקוס אולדרידג', הפורוורד המבוקש של פורטלנד, בניסיון לשכנעו להצטרף לרוקטס.

עוד באותו נושא

קווין לאב ייפגש עם הלייקרס, מו וויליאמס יחזור לקליבלנד?

לכתבה המלאה
עומרי כספי סקרמנטו קינגס. AP
יקבל את מבוקשו? עומרי כספי/AP

* דיאנדרה ג'ורדן ממשיך לעורר עניין, כשכריס בורשארד מ-ESPN טוען כי הוא עשוי לעזוב את הקילפרס מאחר שהוא רוצה להיות דומיננטי יותר בהתקפה, ולא כינור שלישי (אחרי כריס פול ובלייק גריפין). ג'ורדן ייפגש עם הלייקרס, דאלאס, הניקס והקליפרס, כשעל פי המקורות, הוא "50/50" בין הקליפרס לדאלאס. הלייקרס מנסים לפנות מקום בתקרת השכר עבור ג'ורדן, ומדווח כי גם קובי בריאנט וגם כרמלו אנתוני מנסים לשוחח עם הסנטר המצוין על מנת לעזור לצרפו לקבוצתם.

* בוסטון סלטיקס מביעה עניין באמיר ג'ונסון, פורוורד טורונטו.

* מארק שטיין מדווח שוושינגטון מאמינה ואופטימית שפול פירס יישאר במועדון, על אף שהקליפרס הביעו בו עניין. הוויזארדס פתחו במגעים עם השחקן, שהפך לחופשי הקיץ.

* בנוסף לקליבלנד - גם הרוקטס והמאבריקס רוצים את פטריק בברלי.

* כמו כן, הנהלת דאלאס מחלקת כוחות: חלק נפגשו עם דיאנדרה ג'ורדן, נציגים אחרים עם ווסלי מתיוז.

שחקני לוס אנג'לס קליפרס דיאנדרה ג'ורדן, בלייק גריפין חוגגים. GettyImages
רוצה כסף, ודומיננטיות. דיאנדרה ג'/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully