וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי בנדר מאשימים: "איימו עליו שיורחק לשנתיים מכל פעילות"

הפרשה המוזרה הולכת ומסתבכת: נציגים של ילד הפלא ממכבי תל אביב, שנופה מהנבחרת עקב סירובו לנעול נייקי, יצאו בהאשמות קשות נגד האיגוד הקרואטי, שהגיב בתקיפות: "הוא החליט, שיישא בתוצאות"

אימג'בנק GettyImages

בוידאו: הביצועים של בנדר בטורניר של אדידס לפני חודש

אליפות העולם עד גיל 19 כבר נמצאת בעיצומה, אבל פרשת דראגן בנדר, שנופה מנבחרת קרואטיה בגלל שסירב לנעול נעלי נייקי, מסרבת לגווע. ילד הפלא של מכבי תל אביב הספיק לחזור למולדתו אחרי שצפה בשני המשחקים הראשונים של נבחרתו מהיציע ובינתיים החלה מלחמת גרסאות בין נציגיו לבין ראשי האיגוד הקרואטי.

ולדימיר וניאק, נציג המשלחת הקרואטית לאליפות, הסביר לתקשורת הקרואטית כי "העובדות הן שדראגן סירב לנעול נעלי נייקי, אבל לאיגוד יש חוזה עם נייקי וכולם מחויבים אליו. הוא לא אמר כלום על העניין הזה לפני כן. אם הוא לא הסכים לתנאים האלה, הוא לא יכול לשחק. זה הכול".

אתמול צוטט בתקשורת הקרואטית סוכנו של בנדר, מאוריציו באלדוצ'י, שתקף את האיגוד הקרואטי. "ב-15 ביוני אדידס שלחה אליהם מייל בדיוק באותו נושא. אני עשיתי אותו דבר שלושה ימים אחר כך. הזהרנו אותם, אבל אף אחד לא הגיב. הם חיכו ליום האחרון. דראגן שיחק לאורך כל תקופת ההכנה עם נעלי אדידס.זה מאכזב ומכעיס שדראגן לא משחק באליפות הזאת. זה הפסטיבל הכי גדול ששחקן בגילו יכול להיות שותף לו. הייתי מבין אם היו אומרים לנו שהוא לא משחק כי הוא לא טוב מספיק, או שפשוט לא רצו אותו. אבל התגובה של האיגוד הייתה 'אין לנו שום דבר לעשות בעניין'. זה הדהים אותי".

לא עברו כמה שעות, ובתקשורת הקרואטית הופיעו ציטוטים בעילום שם מבכיר באיגוד הקרואטי. "אין שום מקום לדיון נוסף. בנדר לא עמד בתנאים ובחוקים שלנו, נקודה. אם הוא לא רוצה לשחק, שלא ישחק. סוכן איטלקי לא יכול להעיד על מה שאנחנו עושים באיגוד. אנחנו חייבים להגן על האינטרסים של הנבחרת, ובין היתר גם על האינטרסים של נייקי, החברה איתה אנחנו עובדים. אי אפשר להסתכן בגלל שחקן אחד, מוכשר ככל שיהיה".

דראגן בנדר, עירוני רמת גן, על רקע תמיר בלאט, עירוני רמת גן. ברני ארדוב
חולל סערה. בנדר/ברני ארדוב

באיגוד טענו להגנתם כי שני שחקנים נוספים בסגל הקרואטי, אנטה ז'יז'יץ' ואיביצה זובאץ', נמצאים אף הם תחת חוזה באדידס, אך הסכימו לנעול נייקי בטורניר. הקרואטים קיוו כי לא תתעורר בעיה לאור העובדה שבקיץ הקודם הסכים בנדר להתפשר, ולבש באליפות אירופה נעלי נייקי. אם לא די בכך, בנדר נצפה שלשום ביציעים כשהוא נועל נעליים מחברת 'קונברס', המסונפת לנייקי.

למרות זאת, האיגוד הקרואטי סופג ביקורת רבה בכל הנוגע לטיפול שלו בסוגייה הסבוכה. אגב, זו לא הפעם הראשונה שסיטאוציה כזאת מסתבכת בקרואטיה: ב-2011 דאריו שאריץ' לא הורשה לשחק במדי קבוצתו דאז, ק.ק זאגרב, בנסיבות דומות בטורניר שארגנה אדידס, רק בגלל שהיה תחת חוזה עם נייקי. נציגי בנדר טוענים כי תקדים העבר מוכיח כי מדובר בדפוס חוזר באיגוד הקרואטי.

בנוסף, הם יוצאים בהאשמה קשה נגד האיגוד, וטוענים כי ביום שלפני תחילת האליפות, כשהתברר כי בנדר יסרב לנעול אדידס, איימו עליו כי יגרמו לכך שאם לא יעשה כן, יורחק לשנתיים מכל פעילות במסגרת פיב"א. עוד טענו נציגי בנדר כי ראשי נייקי אחראים לכל הפרשה, וכי בשנה האחרונה, בה בנדר נודע כפרוספקט מבטיח שעשוי להיבחר באחת הבחירות הראשונות בדראפט 2016, הם מנסים להחתים אותו על חוזה משלהם.

שחקן אנאדולו אפס דריו שאריץ'. Ilnar Tuhbatov, GettyImages
נציגי בנדר משתמשים בתקדים שלו. שאריץ'/GettyImages, Ilnar Tuhbatov

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully