וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפועל ירושלים לא יכולה לראות את עצמה מקופחת"

30.6.2015 / 6:50

המלחמות בין פיב"א ליול"ב, הכסף הגדול והספונסר של טורקיה והקבוצה המאוכזבת באמת מהיורוליג. מה הוביל את היורוליג שלא להעניק כרטיס חופשי לירושלים, וסיבה לדאגה עבור הכדורסל הישראלי

צילום וידאו: מור שאולי, עריכת וידאו: מרום שפיצר

ההחלטה של הנהלת יול"ב מאמש (שני) שלא להעניק להפועל ירושלים את הכרטיס החופשי ליורוליג, לא הפתיעה רבים מאנשי הכדורסל בישראל וגם לא את אנשי הפועל ירושלים. בשבועות האחרונים ידעו בקבוצה שבעקבות הזכיות באליפות של ססארי באיטליה, באמברג בגרמניה ובעיקר קרשיאקה בטורקיה, הסיכוי שלהם לתפוס את אחד הכרטיסים החופשיים הצטמצם באופן משמעותי. בירושלים קיוו שאולי התערבותם של ראש העיר ניר ברקת, שרת הספורט מירי רגב ויו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל תעזור, אך המציאות שונה לחלוטין. אי הכניסה של ירושלים ליורוליג הופכת את מכבי תל אביב לקבוצה היחידה שנכנסת למפעל מליגה שבה האלופה לא נכנסה. אך ההחלטה הזאת היא לא תלושה כפי שהיא נראית.

הפועל ירושלים לא תשחק ביורוליג ב-2015/16
דני קליין: "אנו יצרנו את הסדקים הראשונים במכבי תל אביב"

שחקן הפועל ירושלים יותם הלפרין חוגג אליפות. קובי אליהו
היו רק במקום השביעי בסדר העדיפויות/קובי אליהו

"כבר בפגישה עם הנהלת היורוליג במהלך הפיינל פור היה די ברור לאן נושבת הרוח", מספר גורם במנהלת הליגה, "מהרגע הזה כל ניסיון של ירושלים לקבל כרטיס חופשי היה ניסיון די נואש". אלא שירושלים ניסתה, וקיוותה שהאליפות האחרונה תעזור לה. למרות זאת על פי גורמים שונים בהנהלת היורוליג, האופציה של האדומים בהחלט עמדה על הפרק, "כניסתם של שני גורמים די ריסקה את הסיכויים של ירושלים - הכסף הגדול של דרושפאקה והאליפות של קרשיאקה. בסיטואציה הזאת, ירושלים נדחקה למקום השביעי בסדר העדיפות, כשגם אלבה ברלין הייתה אמורה לקבל כרטיס חופשי לפניה ולא קיבלה", מספר אחד מאנשי היורוליג ומוסיף, "לא לשכוח שירושלים קיבלה במשך כמה שנים כרטיס חופשי ליורוקאפ, היא לא יכולה לראות את עצמה מקופחת".

אם נעשה קצת סדר בדברים, נקבל תמונה אחרת מזאת שמצטיירת מראש. בימים אלה נערך מאבק גדול בין הנהלת היול"ב להנהלת פיב"א, כשהתמונה היא שבעוד שנתיים לכל המאוחר, ואולי כבר בעונת 2016/17, תקום ליגה מתחרה ליורוליג, שבסופו של דבר תשאב את היורוליג אליה. כדי להיאבק במהלך הזה, החליטו בהנהלת יול"ב לפתות את הקבוצות מטורקיה, צרפת וגרמניה עם כרטיסים חופשיים נוספים, מלבד רשיונות A ו-B שיש לליגות הללו, וכך לנסות לבלום את פיב"א. הכוח של ישראל, ובמיוחד של הפועל ירושלים במקרה הזה, הוא מוגבל, למרות שהקבוצה קיבלה פנייה להצטרף לליגה החדשה, וייתכן שתעשה זאת בקיץ הבא אם תידחה הכניסה שלה ליורוליג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מאמן אלבה ברלין סשה אוברדוביץ' עם אלכס קינג. Alius Koroliovas, GettyImages
הקבוצה שבאמת קופחה מהמהלך של היורוליג. סשה אוברדוביץ' ואלכס קינג מאלבה ברלין/GettyImages, Alius Koroliovas

עם כל הכבוד לאי קבלת הכרטיס החופשי של ירושלים, באירופה מדברים לא מעט על ההחלטה של הנהלת היורוליג שלא להעניק כרטיס חופשי לקבוצה שתארח את הפיינל פור, "יש פה מכה שאף אחד מאיתנו לא חשב שנקבל", סיפר אחד מאנשי אלבה ברלין אחרי ההחלטה, "בימים האחרונים התחלנו לשמוע על כך שאנחנו עלולים לא לקבל כרטיס חופשי, מה שהיה נראה לא הגיוני כי אנחנו מארחים את הפיינל פור, ורשמנו עונה טובה מאוד ביורוליג. זאת מכה שלא ציפינו לה". דרושפאקה היא הקבוצה המפתיעה ביותר שנכנסה ליורוליג, במיוחד משום שמעולם לא השתתפה במפעלים של יול"ב. הקבוצה מחזיקה בתקציב שמתקרב לזה של מכבי תל אביב לקראת העונה הבאה ועשתה סדרה של החתמות מבטיחות כדי לאותת ליורוליג על כוונותיה, "והעובדה שהספונסר הראשי של היורוליג הוא טורקיש אירליינס לא הזיקה", הוסיף גורם מאלבה ברלין.

ובכל זאת, מבט אל עבר לוח הקבוצות שתשחקנה בעונה הבאה ביורוליג וביורוקאפ מלמדת על תמונה מאוד מדאיגה לעתיד של הכדורסל הישראלי. רק שתי קבוצות ישראליות ישחקו בעונה הבאה במפעלים של היול"ב, הרבה פחות מטורקיה וספרד שמובילות את הרשימה עם 8 נציגות כל אחת, רוסיה עם שבע נציגות, איטליה עם שש נציגות, גרמניה, צרפת ויוון עם חמש כל אחת וליטא עם ארבע נציגות. פולין הכניסה שתי נציגות בדיוק כמו ישראל ואילו לטביה, סלובניה, קרואטיה, מונטנגרו, בלגיה ורומניה עם נציגה אחת בלבד. לרשימה הזאת צריך להוסיף גם שכל אחת מהליגות הללו שולחת נציגות למפעל של פיב"א, היורוצ'אלנג', שגורלו העונה עוד לא ידוע, בעוד ישראל לא עושה זאת.

"התמונה הזאת אולי תעיר כמה קבוצות שבחרו בחוסר אחריות כלפי הכדורסל הישראלי שלא ללכת לשחק באירופה העונה", אמר גורם בכיר בכדורסל הישראלי אמש, "כשפיב"א ויול"ב ילחמו בקיץ הבא, יש סיכוי לא רע שפשוט ליגת העל לא תעניין אותם כל כך, כי הקבוצות כאן לא קופצות על המציאה לשחק באירופה. אין ספק שאם הייתה עוד קבוצה שמשחקת באירופה באופן קבוע, ומגיעה להישגים, זה אולי היה עוזר בטווח הארוך להפועל ירושלים או לקבוצה אחרת להכנס ליורוליג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully