וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסל: הפועל רמת גן גבעתיים תיאלץ לוותר על ההשתתפות בלאומית?

29.6.2015 / 14:33

לטענת האורדונים עיריית רמת גן חזרה בה מהבטחתה לחתום על מסמך לבקרת התקציבים, לפיו הקבוצה תתוקצב בחצי מיליון שקלים. בעירייה מכחישים כי ניתנה הבטחה כזו, ועושים מאמצים על מנת לעזור לקבוצה

הפועל רמת גן/גבעתיים השלימה לפני מספר חודשים את המשימה שלה וחזרה לליגה השנייה בכדורסל בתום עונה יוצאת מן הכלל בליגה ארצית צפון. אלא שהעלייה של האורדונים לליגה הלאומית נקלעה לקשיים גדולים בימים האחרונים וייתכן מאוד שהקבוצה תיאלץ שלא לעלות ליגה. אנשי הקבוצה טוענים כי קיבלו אמש (ראשון) הודעה מעיריית רמת גן כי לא תוכל להעביר מסמך לבקרה התקציבית של איגוד הכדורסל לפיו תתמוך בקבוצה הבאה בחצי מיליון שקלים, כשעל פי אנשי הקבוצה הובטחו להם בשיחות עם גורמים שונים בעירייה.

"במהלך החודשים האחרונים התנהלנו מול גורמים שונים בעירייה והובטח לנו על ידם כי עיריית רמת גן תתייצב מאחורי המועדון ותתמוך בפעילותו הספורטיבית והקהילתית שלנו בהיקף של 500,000 ש"ח לעונת 2015-16", נכתב בהודעת הקבוצה היום, "כאמור, אמש נסוגו הנציגים מההחלטה רגע לפני תום מועד ההרשמה לעונה. לצערנו, אנו לא מצליחים לקבל תשובה אמיתית על הסיבה לכך וכפי הנראה, רק מאבקים פנימיים ופוליטיים בתוך העירייה מונעים מאיתנו לקבל את ההתחייבות במועד ולמעשה חורצים את גורל הקבוצה. אם עד מחר לא נקבל מכתב מעיריית ר"ג על כוונתה לתמוך בקבוצה ב500,000 ש"ח לשנת 2016, לא נוכל לפתוח את העונה הקרובה בלאומית".

אוהדי הפועל רמת גן/גבעתיים. מגד גוזני
אוהדי הפועל רמת גן/גבעתיים/מגד גוזני

תקציב המינימום להשתתפות בליגה הלאומית עומד על מיליון שקלים, כשהקבוצה תצטרך להציג מסמכים לפיו הם מסוגלים לעמוד בסכום הזה בפגישה מחר בבקרת התקציבים. עיריית גבעתיים והעומד בראשה רן קוניק כבר חתמו על מסמך לפיו יתמכו בקבוצה ב-300 אלף שקלים, ו-200 אלף שקלים נוספים מגיעים ממקורות עצמאיים, ביניהם למעלה מ-250 חברי עמותה שמשלמים דמי חבר. אגב תקציב הפועל רמת גן/גבתעיים בליגה הלאומית עמד על 650 אלף שקלים, כשעיריית רמת גן מעבירה 82 אלף שקלים באופן ישיר לקבוצה על פי חוק התמיכות.

בעיריית רמת גן אמרו היום כי הם יעשו ככל שביכולתם על מנת לעזור לקבוצה לשחק בליגה הלאומית ומנסים למצוא פיתרון למצב. עם זאת אמרו בעירייה כי לא ניתנה הבטחה לתקציב של חצי מיליון שקלים על ידי אף אחד מהגורמים שניהלו שיחות עם אנשי הקבוצה וכבר בשבוע שעבר בפגישה עם סמנכ"ל עיריית רמת גן קיבלה הקבוצה הודעה שלא תוכל לקבל מסמך כפי שדרשו. כמו כן, מסרו בעירייה כי בימים אלה נבנים קריטריונים חדשים לתמיכות בקבוצות הספורט של העיר, כדי שכל אחת מהקבוצות תוכל לקבל תקצוב, ועד לסיום בניית הקריטריונים לא יוכלו להתחייב על הסכום אותו יעבירו.

תגובת עיריית רמת גן:

"עיריית רמת גן מכחישה בתוקף את טענותיהם של נציגי הקבוצה בדבר הבטחה שניתנה להם על סכום התמיכה שאותו תעביר אליהם העירייה. כפי שהובהר לנציגי הקבוצה לכל אורך הדרך, העברת התקציבים לקבוצה לשנת הפעילות הבאה תלויה באישור קריטריונים לתמיכה בעמותות הספורט, הצפוי להינתן לקראת חודש ספטמבר על ידי הנהלת העיר ומועצת העיר, וכפי הנהוג ברשויות המקומיות לקראת אישור תקציב העירייה לשנת 2016. עד אז, לא תוכל העירייה, המעבירה לקבוצות תמיכה מכספי ציבור, להתחייב על הסכום אותו תעביר לקבוצה. יודגש כי העירייה פועלת למען קבוצת הכדורסל הפועל רמת כן, ובוחנת כל דרך על מנת לסייע לקבוצה גם בשעה זו, כפי שהיא פועלת על מנת להרחיב את תמיכתה בספורט העירוני בכלל, למען קידומו והפיכתו למרכזי יותר בפעילות העירייה. יודגש, כי קבוצת הפועל רמת גן תוקצבה בשנת 2015 בסך של 85 אלף שקלים כתמיכה עירונית, ו-250 אלף שקלים נוספים כמענק עלייה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully