וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על קטאר: ראשי הליגה הספרדית תובעים את פיפ"א ב-CAS

הנהלת לה ליגה עתרה לבית הדין לערעורים נגד הזזת המונדיאל ב-2022 לחודשי החורף, בטענה כי המהלך יוביל לנזק כספי אדיר: "פועלים למען האינטרסים של המועדונים, שתורמים לנבחרות"

חביאר טבאס יושב ראש הליגה הספרדית. GettyImages
"אף אחד לא צריך לפחד לתבוע את זכויותיו". טבאס/GettyImages

הנהלת הליגה הספרדית דורשת לשנות את התאריכים המתוכננים של גביע העולם בקטאר ב-2022. ראשי הליגה עתרו נגד פיפ"א לערכאת הערעורים העליונה של הספורט העולמי, CAS, בטענה כי הם "פועלים למען האינטרסים של המועדונים, שתורמים לנבחרות", כפי שאמר נשיא הליגה, חאבייר טבאס.

פיפ"א הודיעה מוקדם יותר השנה כי המונדיאל בקטאר, שבה הטמפרטורות מגיעות ל-50 מעלות בחודשי הקיץ, יחל ב-20 בנובמבר 2022 ויסתיים ב-18 בדצמבר – כחצי שנה לאחר המועד המקובל, המתואם עם לוח השנה של הליגות ברחבי העולם, מה שיצריך תזוזות בלוחות המשחקים לאורך שנים.

"הזזת המונדיאל לחורף תגרום לאובדן של 65 מיליון אירו", נכתב בשלושה דו"חות נפרדים שהגישה הליגה ל-CAS. הקבוצות האירופיות הציעו בתחילה לקיים את הטורניר בין 5 במאי ל-4 ביוני, אך תאריכים אלה מתנגשים עם סיום חודש הרמאדן ועיד אל-פיטר.

התביעה הוגשה על ידי ה-LFP בלבד, וללא חתימת ראשי הליגות הגדולות הנוספות, אף שלפי טבאס, אלה "תמכו מוראלית ביוזמה, מבלי שהיה להם האומץ לחתום עליה. יש חשש גדול מפיפ"א". "שימוש בערוצים משפטיים במקרה של חילוקי דעות הוא מה שאנשים מתורבתים עושים. אף אחד לא צריך לפחד לתבוע את זכויותיו הלגיטימיות, אבל ישנם מי שעדיין חוששים".

בפיפ"א הגיבו לדרישות הליגה הספרדית בכך שהציעו פיצוי כספי מיד לאחר הזזת תאריכי המונדיאל, לאחר שסירבו לכך בתחילה. הסכום שולש לעומת מה ששולם בברזיל, ויעמוד על כ-209 מיליון דולר לטורנירים ב-2018 וב-2022. באופ"א עצמה לא נוקטים בשלב זה צעדים נגד שינוי תאריכי המונדיאל, חרף הסכסוך המתוקשר בין הנשיא פלטיני לנשיא פיפ"א ספ בלאטר. פלאטיני עצמו טוען כי "השינוי הוא לטובת השחקנים והאוהדים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתי והיכן יתקיים המונדיאל? האיצטדיון בדוחא, הדמייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully