וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לוקחים את ההישג שלנו כמובן מאליו, כאילו זה קורה כל שנה בארץ"

27.6.2015 / 15:25

ההישג של דני פרנקו. הצורך בהמשכיות. היכולת ללמוד מטעויות. הקשרים עם אנשי היורוליג. והמחווה המרגשת לאבא, היושב ראש לשעבר. גיא הראל, מנכ"ל הפועל ירושלים, לא נרגע מחגיגות האליפות

יוסי ציפקיס

בין החוגגים בארנה ביום חמישי, היו גם גיא הראל ואביו אבי. הראשון הוא מנכ"ל הפועל ירושלים, שהיה מנהל הקבוצה בזכייה הראשונה בגביע המדינה, לפני 19 שנה. השני היה יושב ראש המועדון בתחילת שנות ה-90. "הייתה לי הזכות להגשים את החלום של אבא שלי, וזו זכות גדולה מאוד", מספר הראל ג'וניור. "לא הרבה ילדים זוכים לעשות את זה. כמו כל אוהד, אבא שלי זכה להגשים חלום, בטח כמי שהיה מעורב בקבוצה הזאת ואוהב אותה לאורך הרבה שנים. גם אני - מהיום הראשון שהגעתי לכאן אמרתי 'אני קודם כל אוהד של הקבוצה, ורק לאחר מכן בעל תפקיד בה'".

seperator

הזכייה הזו היא התחלה של שינוי אמיתי? יש מי שאומר שההגמוניה של מכבי תל אביב נשברת.

"אני לא רוצה להתייחס להגמוניות ולקבוצות אחרות. אנחנו מתמקדים בעצמנו. לקחנו אליפות, ועכשיו אנחנו צריכים להוכיח שזה לא היה מקרי. להגיד שניקח כל שנה אליפות? זה יהיה יומרני. אבל אני יכול להגיד שנהיה קבוצה ששואפת לזכות בתארים. יש בעלי בית, חזון ומסורת, ארנה, קהל, תמיכה מאוד גדולה. ראש עיר מאחורינו. מפה זה רק ילך ויגדל".

מה עשיתם שונה מבעבר כדי לזכות באליפות?

"אני לא רוצה להתייחס לעבר, כי לא הייתי חלק מזה. להפועל ירושלים יש היסטוריה, עשו כאן דברים יפים בעבר ויום חמישי היה ההמשך של זה. נכון שביצענו שינויים מאז שהגענו לכאן לפני שנתיים, רצינו לעשות את הדברים נכון. החכמה הכי גדולה היא לעשות דברים לאורך זמן ולשמור על דרך ויציבות".

בעוד שמכבי לא ביצעה שינויים בסגל, אתם ערכתם שינויים תוך כדי תנועה. צירפתם את טיי מקי ודיון תומפסון, שחיזקו את הקבוצה רק בליגה.

"גם בעונה שעברה וגם השנה עשינו פעולות לשיפור הקבוצה גם כשהיא הייתה טובה, לא רק כשהיא הייתה רעה. זו המגמה שלנו: אם אפשר, נשפר. אם יש הזדמנות להביא שחקן כמו תומפסון אז הבאנו אותו, אם יש שחקנים כמו קיצ'ן פצועים אז הבאנו את מקי. אין כמעט קבוצות שאני מכיר שמתחילות ומסיימות את העונה באותו סגל בלי רצון להשתפר. לפעמים זה מצליח ולפעמים זה מקלקל. פה זה הצליח".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת עם ראשי הפועל ירושלים גיא הראל, אורי אלון. יוסי ציפקיס
"יש בעלי בית, חזון, ארנה, קהל. מפה זה רק ילך ויגדל". הראל/יוסי ציפקיס

אורי אלון אומר לא אחת שהמטרה היא להתקבל ליורוליג כבר בעונה הקרובה. מתסכל שזכיתם באליפות אך זה עדיין לא בשליטתכם?

"עשינו את מה שאנחנו יכולים וצריכים לעשות. אנחנו אלופי המדינה, אלופים במדינה של מחזיקת גביע אירופה היוצאת, אז אנחנו מדינת כדורסל. ביום חמישי הראנו את הכוח שלנו מבחינת קהל, יש לנו בעלי בית יוצאים מהכלל, יש לנו מודל עסקי נכון, את כל התנאים המקסימליים שקבוצה יכולה להציג בכל רמה ביורוליג. עם זאת, ליורוליג יש שיקולים משלהם שהם מאוד רחבים, ונקווה לטוב. גם היום דיברתי איתם. התחושה איתם היא טובה כל הזמן, כי היסטורית הם אוהבים אותנו מאוד, וגם את החבר'ה החדשים שנמצאים כאן".

ניר ברקת אמר לי שהוא מנסה לעזור, ושבעירייה מבצעים "פעולות גיבוי שלהם". מן הסתם יש גם גורמים אחרים, גם מהפוליטיקה, שמנסים לעזור לכם להתקבל לשם.

"ראש עיריית ירושלים הוא גורם שיכול מאוד לעזור ומגויס לטובות המאמץ. כל אחד שיכול לעזור בדרכים שלו ובדרכים שהוא יודע לתרום עושה זאת לטובת העניין. נקווה שזה יישא פרי".

מאמן הפועל ירושלים דני פרנקו חוגג אליפות. קובי אליהו
"הוא התחבר אלינו ול-DNA שלנו". פרנקו/קובי אליהו

גל מקל צריך להיות בעונה הבאה בהפועל ירושלים?

"קודם כל, גל מקל הוא שחקן לכל קבוצה, בטח באירופה. לפחות. אבל יש לו מגוון שיקולים משלו. אנחנו מנסים לעשות את המקסימום, מקווה שזה יסתדר".

אמרת אחרי הזכייה שדני פרנקו לא קיבל מספיק קרדיט מסביב.

"אני לא חושב שדני קיבל מספיק קרדיט כפי שמגיע לו על העונה הפנומנלית שעשינו. נכשלנו באירופה, אבל לא הפסקנו להילחם, הגענו לגמר הגביע ושיחקנו מול קבוצה שבאותו זמן הייתה ביכולת של הטופ האירופי. מכל הדברים האלו למדנו, לא חזרנו על אותה הטעות פעמיים. הגענו מוכנים למאני טיים של העונה. עשינו מאזן מדהים בליגה ו-0:8 בפלייאוף.

"כולם לוקחים את זה כמובן מאליו כאילו זה קורה כל שנה בארץ. מה שדני פרנקו עשה כאן זה לא דבר פשוט, בגלל זה הודענו לו כבר אחרי רבע הגמר שהוא ימשיך בעונה הבאה. לא היינו צריכים להמתין כדי לדעת שהוא הבן אדם שצריך לאמן את הקבוצה. הוא התחבר אלינו ול-DNA שלנו, הוא הבן אדם המתאים לאמן את הקבוצה".

ליאור אליהו נראה שמח יותר בירושלים. הוא גם אמר שהזכייה הזאת מרגשת יותר מאשר בוויטוריה ובמכבי.

"ליאור התחבר לעיר ולקבוצה הזו בצורה מדהימה. הוא איש מיוחד מאוד, איש מדהים. הוא נתן לנו הרבה חום ואהבה ונתנו לו חזרה. גם יותם הלפרין מתחבר מאוד, כך גם בר טימור. יש חיבור של שחקנים וזה לא דבר מובן מאליו. אנחנו משקיעים בפן הזה הרבה. זה בעיקר חום, לא רק הכסף, כי כל הישראלים שלנו הרוויחו יותר במקומות אחרים בשלבים מסוימים בקריירה שלהם. יש משהו בעיר הזאת ובקהל הזה, הם גם נהנים מאוד מהפעילות לקהילה שאנחנו מקנים לה חשיבות רבה, זה מחבר אותם לכאן אפילו יותר".

מה לגבי הטענה שלא פגשתם את מכבי בגמר, ולכן זו "אליפות עם כוכבית"?

"אני לא מאמים שיהיה מישהו מספיק קטן או מטומטם כדי לשים את האליפות הזו עם איזשהו ספק, או להציג אותה כאליפות עם כוכבית".

עוד באותו נושא

הפרנקופילים: החלק של דני פרנקו בהצלחה של הפועל ירושלים

לכתבה המלאה
השחקנים הזרים של הפועל ירושלים חוגגים אליפות. ברני ארדוב
תמונה נדירה עם הצלחת. הזרים של הפועל ירושלים/ברני ארדוב

דונטה סמית', ברייסי רייט, ג'וזף ג'ונס ודרווין קיצ'ן לא הגיעו לחגיגות האליפות בספרא ובמועדון אתכם. מדוע?

"האמת שלא חקרתי את זה יותר מדי. הודענו על זה אחרי הזכייה באופן ספונטני, והבנתי שעד שהודענו לכולם, חלק כבר היו בדרך לתוכניות אחרות. לא רציתי לחייב אף אחד לבוא. נערוך חגיגות מאורגנות יותר ואז יגיעו כולם בהרכב מלא".

צפית את פרץ השמחה בסיום המשחק ואת החגיגות הגדולות בכיכר ספרא?

"צפיתי, כי ראיתי כמה האנשים מחכים לזה וידעתי שיהיה טירוף גדול. ועדיין, כמה שאתה לא מכין את עצמך, כשזה קורה זה מהמם אותך. כמה הודעות וברכות קיבלתי? מכל אירופה ומכל עולם הכדורסל. הברכות שיותר ריגשו אותי היו הברכות מהאנשים הקרובים".

מה התחושות האישיות שלך?

"שמחה. צריך פשוט ליהנות, לחגוג, מגיע לנו עכשיו. זה הזמן לחגוג. יעברו עוד כמה ימים עד שנתאושש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully