וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נחה לרגע: הפועל ירושלים תגיש הצעה למקל, גם טיוס על הכוונת

26.6.2015 / 8:44

האדומים מתכוונים להעביר למתאזרח ממכבי תל אביב הצעה גבוהה בסך 700 אלף דולר לעונה, גם הרכז יקבל פנייה בקרוב. וגם: ראשי הפועל ירושלים עלו לקברו של ליאל גדעוני עם צלחת האליפות

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. ירושלים עשתה אמש (חמישי) היסטוריה כאשר זכתה באליפות המדינה לראשונה בתולדותיה. את השמחה העצומה של הקהל ניתן היה להרגיש ולשמוע היטב בסיום, כשלא מעט מאנשי ירושלים הזילו דמעה ונראו נרגשים מאוד.

בטקס נזרק קונפטי, ושחקני הפועל הניפו את הצלחת לקול שאגות האוהדים המרוצים, אשר 11 אלף מהם מילאו את הארנה החדשה. ליאור אליהו רץ לשורות הגבוהות ביציע מיד בתום המשחק וחיבק את הוריו. "רצתי להורים כי חשבתי שזה נכון לעשות ברגעים אלו", הסביר אליהו לאחר מכן. "לקחתי אליפות במקומות אחרים, בספרד ובמכבי, החלק השונה פה זה שעשינו היסטוריה. המועדון הזה שנים מכוון גבוה עם תקציבים גבוהים. מנסים לשבור את ה'מנחוס' הזה וסוף סוף ניצחנו. זה שילוב של כמה דברים: שינוי מחשבתי, שינוי ניהולי, המעבר לארנה והנהלה שדוחפת ותומכת. עכשיו אנחנו נהנים מרגע. כל האוהדים והחגיגות שתמכו בנו? כשמשחקים מגיל צעיר חולמים על כזה דבר, לקבל אהבה כזאת".

גם המנכ"ל גיא הראל קרא לאביו, אבי, ששימש בעברו כיו"ר הקבוצה, לגזור רשתות. "אני מתרגש מהאליפות ואני מתרגש בשביל אבא שלי. מה שהוא עבר פה בעבר ומה שהוא חווה מחדש. אני מתרגש בשבילו, יותר מהכל".

עוד לפני החגיגות, עלה המנכ"ל גיא הראל עם צלחת האליפות לקברו של ליאל גדעוני ז"ל, אוהד מושבע של הקבוצה, שנהרג במבצע צוק איתן.

הפועל ירושלים אלופה: סיקור מיוחד

קברו של ליאל גדעוני אחרי הביקור

צלחת האליפות של הפועל ירושלים על קברו של ליאל גדעוני ז". פייסבוק, צילום מסך
צלחת האליפות של הפועל ירושלים על קברו של ליאל גדעוני ז"/צילום מסך, פייסבוק

הראל הוסיף: "מה אפשר להגיד, זה אירוע היסטורי, העיר הזאת מחכה לזה 70 שנה, מאז שעלינו לליגה. היה פה תהליך. תראי את מה שהאוהדים האלו עשו, תראי את השחקנים האלו, זה כל כך מגיע להם. הגיעו לכאן בעלים שאוהבים את הקבוצה אהבה אמיתית. באנו לתהליך וזה קרה יותר מהר ממה שציפינו, אבל אנחנו לא מתלוננים. אני מלא רגשות. עברנו משבר, ידענו לצאת ממנו כי יש פה אנשים מיוחדים. זה מתחיל בדני פרנקו, שלא מקבל את הקרדיט שמגיע לו. הודענו לפרנקו כבר מזמן שהוא ממשיך איתנו. לא היינו צריכים לדעת מה יש לנו ביד. הוא בזכות פה וניהל את המשבר כפי שצריך, הרעש היה יותר בחוץ מאשר בפנים והוכחנו את זה".

רק לאחר שעה ארוכה נכנסו השחקנים לחדר ההלבשה, שם שפכו שמפניה , יין וקרח אחד על השני. "זו פעם ראשונה שזוכים כאן באליפות וזו אליפות היסטורית", התרגש ברייסי רייט. "זו הרגשה נפלאה, ענקית. לא ידעתי איך היכולת שלי תהיה, אבל החלטתי להישאר סבלני ולהישאר רגוע ולעשות מהלכים כשאני יכול. הכל הצליח מול אילת מבחינתי וזו הרגשה נהדרת".

רייט הוסיף: "היו לנו עליות ומורדות, אבל כל עוד ממשיכים להיאבק גם כשאתה למטה, מצליחים. היה לנו פלייאוף מצוין עם שמונה ניצחונות רצופים שהשגנו בזמן הכי חשוב של העונה".

לשאלה אם ימשיך בקבוצה בעונה הבאה, סירב רייט להתחייב: "העונה הבאה? כרגע אני נהנה מהזכייה. אני כאן כרגע". אגב, מי שנכח גם על הפרקט וצפה בטקס ההנפה, כשמדי פעם הוא 'זוכה' לגידופים מהקהל הוא שעון מזרחי, יו"ר מכבי תל אביב.

ערב היסטורי בארנה/קובי אליהו

2. בעוד שבתל אביב חגגו אמש לילה לבן, בירושלים ציינו לילה אדום: לחגיגות בכיכר ספרא הגיעו אלפים אוהדים, ששטפו את הכיכר באדום גאה, הקור הירושלמי לא עצר מהאוהדים מלגדוש את הכיכר, כשהאוהדים הדליקו אבוקות אדומות, הניפו דגלים וצעיפים, ופצחו בשירה. "יש לנו אליפות וזו אליפות אמיתית. עם קבוצה חזקה שרק תלך ותגדל. מכבי כבר לא תשלוט בשוק לבד", אמר יורם, אוהד שהגיע לחגוג עם חבריו. השחקנים הגיעו לכיכר לאחר שעה וחצי, והתקבלו בקריאות עידוד מסיביות. גם ברקת ואנשי הסגל של הפועל הגיעו לכיכר, אשר בה המוזיקה הסוערת ערכה תחרות צמודה עם תשואות הקהל הרב.

אולם לאירוע ההיסטורי והחגיגיות הסוערות לא הגיעו דונטה סמית', ברייסי רייט, דרווין קיצ'ן וג'וזף גונס. איך הסבירו את חסרונם בירושלים? "הם ככה לפעמים". אלון אמר בהתרגשות: "היה חשוב לנו שהפועל ירושלים יהיו ווינרים, אלופים ולעולם לא ישירו לנו את השיר הזה, 'אף פעם לא תניפו צלחת'. זהו, יותר לא ישירו לנו". אלון גם הבטיח לאוהדים: "האליפות הזו זה לא דבר מקרי, זה לא הסוף, התואר הזה זו רק ההתחלה". עם סיום דבריו, הוא קיבל מראש העירייה פסלון של העיר ירושלים מצופה זהב.

בשתיים וחצי בלילה עזבו אנשי ירושלים לארוע פרטי בבר מקומי, בו חגגו עד שעות הלילה המאוחרות, כשאוהדי ירושלים זכו להצטלם עם ליאור אליהו ויותם הלפרין שיצאו מדי פעם מהמתחם הסגור בפינת בבר. מחר יתקיים ארוע חגיגי נוסף לקבוצה, כשביום ראשון תפגוש הקבוצה את נשיא המדינה רובי ריבלין.

ליאור אליהו, יותם הלפרין, הפועל ירושלים. יוסי ציפקיס
חגגו עד אור הבוקר. אליהו והלפרין/יוסי ציפקיס

3. למעשה, האווירה החגיגית של "עושים כאן היסטוריה" הורגשה עוד לפני המשחק - אך די מהר היא התחלפה בפרצופים עצבניים של המאמן ורחש עצבני מהקהל, כאשר ירושלים פיגרה לאורך רוב המחצית הראשונה, ואילת מצ?דה סירבה להיות סטטיסטית בחגיגה.

במחצית השנייה ירושלים הצליחה לקחת את ההגה לידיים. שירי העידוד הגיעו חמש דקות לקראת סיום המשחק. ראש העיר ניר ברקת נראה נרגש, וכך גם הבעלים אורי אלון.

את הרשתות גזרו כל אנשי הקבוצה, כשגם ראש העיר ברקת הוזמן לחתוך רשת. ברקת אמר לוואלה ספורט: "מגיע לירושלים, שינינו עידן. הירושלמים ווינרים ובצדק. עשינו עונה נפלאה עם מתקן נפלא ואוהדים מדהימים. 11 אלף ירושלמים זה בגלל שלא בנינו ארנה גדולה יותר. פשוט גאווה ירושלמית, מגיע לנו הזכייה".

שחקן מכבי תל אביב, אלכס טיוס. ברני ארדוב
ירושלים מתכננת לפתות אותו. אלכס טיוס/ברני ארדוב

לשאלה מה גרם לשינוי בהפועל ירושלים שהוביל אותה לזכות בתואר, השיב ברקת: "זה שילוב של כמה דברים אורי אלון שמוביל קבוצת בעלים, יש שינוי ברמת המשאבים , יש לנו מתקן שהוא מרווח, ומאפשר להרבה יותר אוהדים להגיע. בשורה התחתונה כל המכלול הזה ביחד עם עומק של קבוצה שנוגעת בכל הרבדים נכון אז אף אחד לא מופתע שהאליפות הושגה".

ניר ברקת אמר על הבמה: "יש פה אוהדים מדהימים, קבוצה מדהימה ושיתחילו להתרגל שהצלחת הזאת נשארת בהפועל ירושלים".

בירושלים מכוונים גבוה ומגבירים מאמצים להתקבל למפעל היורוליג, אולם מסתבר כי גם ניר ברקת והעירייה מנסה לסייע לקבוצה מול המפעל האירופאי. על כך אמר ברקת: "השאיפה היא כמובן להיות בירוליג, זה לא תלוי רק בהפועל אנחנו נעשה את מה שאפשר, אנחנו מגבים את הקבוצה בפעולות שלנו".
לשאלה לגבי היורוליג אמר המנכ"ל גיא הראל: "יורוליג? מגיע לקבוצה ולעיר הזו עוד דברים מדהימים, יש פה ראש עיר תומך, יש פה קהילה תומכת, אוהדים ובעלי בית ואת כל התנאים להצליח. הוכחנו את זה. וההבדל בין טוב ומצוין זה המשכיות ונמשיך להיות מצוינים".

אורי אלון אף הצהיר אמש כי רוצה את גל מקל, כשבירושלים יציעו לו הצעה כספית, כשגם אלכס טיוס יקבל הצעה מהקבוצה המוערכת בכ-700 אלף דולר לעונה. לשחקן מכבי תל אביב יש גם הצעה מרוסיה.

שחקני ניז'ני נובגורוד גל מקל. GettyImages
ינחת בבירה? מקל/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully