וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שון דאוסן יהיה לישראלי החמישי שייבחר בדראפט?

25.6.2015 / 10:42

שחקנה של מכבי ראשון לציון מועמד לבחירה בסוף הסיבוב השני, למרות שהוא ואביו העבירו מסר כי הוא לא מעוניין להיבחר. בדירוג האחרון של "דראפט אקספרס" מדורג במקום ה-57 ששייך לדנבר, והוא קושר כאפשרות לקליבלנד ולפילדלפיה

one

בעוד עיני ציבור חובבי הכדורסל בישראל נשואות למשחק השני בגמר סל הערב (חמישי), כמה שעות לאחר מכן יכול להתרחש אירוע משמעותי נוסף עם בחירתו של שון דאוסן בדראפט ה-NBA. הגארד-פורוורד של מכבי ראשון לציון, שמועמד לדראפט רק בשל העובדה שהוא יליד שנת 1993, הוזכר בשבוע האחרון כמועמד לבחירת סוף סיבוב שני על ידי האתר "דראפט אקספרס", ושמו עלה בניתוח של בחירות דראפט אפשריות אצל מספר קבוצות שמחזיקות בחירות דראפט בין המקומות 50 ל-60. אם ייבחר, דאוסן יהיה לישראלי החמישי שנבחר בדראפט ה-NBA לאחר דורון שפר, ליאור אליהו, יותם הלפרין ועומרי כספי, שהיה היחיד שנבחר בסיבוב הראשון.

סדרת פלייאוף ליגת העל כדורסל הפועל ירושלים נגד מכבי ראשון לציון שון דאוסן דיון תומפסון. קובי אליהו
לא רוצה להיבחר. שון דאוסן/קובי אליהו

בימים האחרונים עלה שמו של דאוסן כאפשרות לבחירה בסוף הסיבוב השני, ובדירוג האחרון של "דראפט אקספרס" שפורסם הבוקר הוא מדורג כבחירה ה-57 ששייכת לדנבר. בימים האחרונים הוא נע בין המקום ה-56 ל-58. בניתוח שעשו הכתבים שמסקרים את קליבלנד ופילדלפיה עלה שמו של דאוסן כאפשרות לבחירה, כשהם מציינים אותו כשחקן בעל פוטנציאל גבוה מאוד שיכול לעזור. פילדלפיה, שמחזיקה במספר בחירות בדראפט הזה, בחרה בשנים האחרונות במספר שחקנים אירופאיים.

דיוויד בלאט לברון ג'יימס גמר NBA קליבלנד נגד גולדן סטייט. GettyImages
דאוסן יגיע לקליבלנד? דיוויד בלאט ולברון ג'יימס/GettyImages

אלא שדאוסן כלל לא מעוניין להבחר בדראפט ה-NBA, כשהוא ואביו ג'ו, שמשמש כסוכנו ביחד עם שחקן העבר, עורך הדין אמיר כץ, הבהירו בימים האחרונים למספר קבוצות שיצרו עמם קשר כי אין ברצונם בבחירה זו. המטרה של השחקן שחתם הקיץ על חוזה לשנתיים במכבי ראשון לציון, היא לצאת בקיץ הבא למחנה ב-NBA ולליגת הקיץ, ובחירה בדראפט תשייך אותו לקבוצה ספציפית לתקופה ארוכה, דבר שעשוי בסופו של דבר למנוע ממנו להתקבל לליגה הטובה בעולם. "אין ספק שבין האפשרויות של בחירה בסוף סיבוב שני לבין אי בחירה, עדיף שלא יבחרו אותך", אמר אחד המקורבים לשחקן. כעת נותר למשפחת דאוסן לגלות בשעות הבוקר של יום שישי האם אחת מקבוצות ה-NBA החליטה בכל זאת לבחור את השחקן בסיבוב השני על סמך סרטוני הווידאו שלו, וזאת מבלי שראתה אותו באופן פיזי בתקופה האחרונה.

דאוסן (21, 1.98) החל לשחק במחלקת הנוער של מכבי ראשון לציון בגיל 16, ועד שסיים גיל נוער הוביל את הקבוצה לשתי זכיות רצופות באליפות המדינה. בשנת 2012 היה מכוכבי נבחרת העתודה שעלו לדרג א' של אירופה, ובמקביל החל לשחק בקבוצת הבוגרים של ראשון לציון. בעונת 2013/14 הפך לבורג משמעותי בקבוצה, כשהוא רושם 10.5 נקודות ו-5.1 ריבאונדים ואף זכה לזימון לסגל הרחב של נבחרת ישראל. העונה שדרג את המספרים שלו ורשם 13.2 נקודות, 5.5 ריבאונדים ו-2.1 אסיסטים בליגה הסדירה ובפלייאוף התפוצץ עם 21.1 נקודות, 7.4 ריבאונדים, 2.3 אסיסטים ו-2.4 חסימות למשחק.

עוד באותו נושא

דראפט ה-NBA ייערך הלילה, טאונס: "לא חשוב לי להיבחר ראשון"

לכתבה המלאה
גארד מכבי ראשון לציון שון דאוסן. נמרוד סונדרס
משפחת דאוסן תחכה במתח לתשובה. שון דאוסן/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully