וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור מולדת: הבלוג של טוכמן על מצבת החלוצים של מכבי תל אביב

23.6.2015 / 13:00

ההשפעה של צירוף מואנס דאבור על בחירת הזרים, הערך השיווקי של ברק יצחקי, והמחלוקת שעשויה לגרום לאלופה לאבד את הכרטיס של לנרי קהינדה. מאחורי הקלעים של התקפה האלופה

קובי אליהו

צפו בברק יצחקי מדבר על החוזה החדש שלו

1. ליד המעליות של הסינמה סיטי בראשון לציון נמצא שלט גדול עם תמונתו של ברק יצחקי, המכוון את הבאים לחנות האוהדים של מכבי תל אביב. גם בכניסה לחנות, המוצרים שלו ושל ערן זהבי נמצאים במקום בולט על המדף. יצחקי בקושי שיחק בשנים האחרונות, אבל האוהדים לא שוכחים לו את המספרות ובעיטות היעף. זה אולי מסביר מדוע החליט מיטש גולדהאר להאריך את חוזהו של החלוץ שסיים בתחילת החודש חמש שנים מאוד פושרות בקרית שלום.

יצחקי החמיץ שנתיים בגלל שתי רצועות צולבות שנקרעו בברכיו. עוד שנה היה מוגלה לקפריסין ושנה נוספת התבזבזה בגלל מחלוקות ועניינים אישיים עם מוטי איוניר ועוזרו גדי כרמלי. רק בעונה של פאולו סוזה היה יצחקי פקטור משמעותי ובכל זאת החליט בעל הבית ליישר קו עם ג'ורדי קרויף ולאשר חוזה חדש בן שנתיים ליצחקי. חצי מיליון דולר לעונה, סכום שיצחקי כבר לא יכול היה לסבול שמזכירים לו, אמנם הצטמק כמעט בחצי בחוזה החדש, אבל מכבי עדיין שילמה סכום נאה מאוד בגלל הפוטנציאל שטמון ברגליים שלו כשהן בריאות וכאמור גם בגלל הכוח השיווקי של החלוץ.

ברק יצחקי: "אם היה אחוז של ספק, לא היו מחתימים אותי"

הכירו את היברניאנס, יריבת מכבי ת"א במוקדמות הצ'מפיונס

שחקן מכבי תל אביב ברק יצחקי חוגג. קובי אליהו
האוהדים עדיין מאמינים. ברק יצחקי/קובי אליהו

2. מרטין ביין הגיע ללוות אתמול את יצחקי בחנות בראשון לציון. "גם ברק יסכים איתי שהוא לא דיוויד בקהאם", חייך הסקוטי. "אבל יש לו בהחלט יכולת למכור את המוצרים של מכבי תל אביב. יחד עם זה, לא החלטנו להחתים אותו רק בגלל כושר השיווק שלו. אנחנו מאמינים שברק יכול לתת עוד הרבה למכבי תל אביב בשנים הבאות". ביין סיים לדבר ראשון עם התקשורת ועזב, והשאיר ליצחקי את המיקרופונים. כשיצא לכיוון החנייה, זרקו לעברו כמה נערים בעברית שאלות על דלות הרכש. ביין לא ניסה להבין. היום יערוך סלבישה יוקאנוביץ' את אימון הבכורה שלו בקרית שלום ומי שציפה לראות על הדשא סוללה של שמות חדשים, ודאי התאכזב. במכבי עובדים בקצב שלהם ואם לא יהיו הפתעות מרעישות, הסגל של הקבוצה יהיה מאוד דומה לזה שהיה בעונה שעברה.

טל בן חיים הבלם הצטרף, אלי דסה עשוי להגיע וייתכן מאוד שזר חמישי יוחתם רק אם הקבוצה תעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות או לפחות לזה של הליגה האירופית, ובתנאי שמואנס דאבור יוחתם עוד קודם. כן, קרויף ממשיך לדבוק בגרסה שהכוח הישראלי משמעותי יותר מזה של הזרים והוא החליט להעדיף חלוץ ישראלי נוסף על פני חלוץ זר. במידה שמכבי תל אביב תסתדר עם גראסהפורס ותרכוש את דאבור בסכום של 1.5 מיליון יורו בקירוב, היא צפויה לוותר על חלוץ זר נוסף.

באימון הערב צפויים ליטול חלק חואן פאבלו, ניקולה מיטרוביץ' וקרלוס גרסיה. נוסא איגייבור אמור להצטרף רק ביום שישי עם יתר שחקני הנבחרת בכחול לבן שיצאו לחופשה מאוחרת עקב המשחק בבוסניה. למעשה, ארבעת הזרים מהעונה שעברה, למעט ראדה פריצה, ממשיכים בצהוב, מה ששוב מלמד כי קרויף לא מאמין ביכולתו להביא זרים טובים יותר לישראל. אם דאבור ודסה יצטרפו, תיוותר עמדה פנויה לזר והיא כאמור עשויה להתמלא רק בעוד חודש ואפילו יותר. ההגרלה הנוחה מול היברניאנס המלטזית בפתיחת הדרך לליגת האלופות מאפשרת לאלופה הישראלית עוד זמן להיערך בגזרת הרכש.

חלוץ גראסהופרס מונס דאבור. GettyImages
מקבל עדיפות על פני חלוץ זר. מואנס דאבור/GettyImages

3. מי שהיה יכול לקבל את הכרטיס למכבי הקיץ, גם בגלל שיוקאנוביץ' אוהב חלוצים מסוגו, הוא לנרי קהינדה. אחרי שנתיים מוצלחות בליגה הלאומית, החלוץ הניגרי היה יכול להיכנס מהדלת הקדמית בקרית שלום ולתת למכבי אלמנט של כוח ועוצמה בחלק הקדמי. אלא שנכון להיום קהינדה הוא שחקן מריבה בין מכבי תל אביב לקבוצה הניגרית דומיניון הוטספר שכבר פנתה לפיפ"א וביקשה כי הארגון יורה על העברתו לחזקתה.

מדובר בסיפור כמעט תקדימי שכל קבוצה בארץ שמביאה זרים צעירים מאפריקה צריכה ללמוד. לפני שנתיים רכשה מכבי תל אביב 80 אחוז מכרטיסו של קהינדה. היא שילמה לדומיניון הוטספר 100 אלף דולר תמורת האחוזים הנכבדים בכרטיס. החלוץ הצעיר חתם על חוזה לשנתיים עם אופציה לשנתיים נוספות. הקיץ הסתיים החוזה בן השנתיים ובמכבי תל אביב פנו אל השחקן בטענה כי יש בידיהם את האופציה והם מממשים אותה. אלא שקהינדה לא רצה להמשיך את הקשר מחשש ששוב יושאל לקבוצה קטנה בארץ ולא יוכל להתקדם לכסף הגדול שמחכה לו בקבוצות בטורקיה שמגלות בו עניין.

הניגרים, שכאמור מחזיקים ב-20 אחוז מכרטיסו, הציעו למכבי תל אביב לרכוש עוד 10 אחוז מהכרטיס תמורת סכום של 100 אלף דולר. הם טענו שלפני שנה מכבי תמחרה את קהינדה בסכום של מיליון דולר ולכן הם מבקשים עשירית מכך תמורת 10 אחוז נוספים שיעבירו למכבי. הצהובים סירבו וטענו כי יש בידיהם האופציה לשנתיים נוספות והם לא צריכים לרכוש עוד 10 אחוז מהכרטיס. הניגרים לא אהבו את האקט, וביחד עם קהינדה פנו לפני שבועיים לפיפ"א וטענו כי האופציה של מכבי לחוזה חדש עם קהינדה אינה רלוונטית וכי אם הוא לא חתם במכבי על חוזה חדש במהלך העונה החולפת, הרי שהוא משוחרר היום ללא תמורה.

במכבי תל אביב בטוחים שהצדק עימם ולא חוששים מהדיון בסוגייה בפיפ"א. במידה שפיפ"א תקבל את טענות דומיניון הוטספר, מכבי עשויה לאבד את החזקה על החלוץ שעד לא מכבר העריכו בקרית שלום כי יעשו עליו תשואה מאוד יפה בקרוב. משה הר אדיר, סוכנו של קהינדה, אמר אתמול כי אם מכבי תחליט לרשום את קהינדה כזר החמישי שלה, הוא יביא את השחקן חזרה לישראל, אם צריך גם בכוח, ויסגור עם הקבוצה מניגריה את כל הבעיה. לדברי הר אדיר, קהינדה זומן ממש באחרונה לסגל האולימפית של ניגריה ובעוד שנה הוא עשוי לשחק באולימפיאדה בריו, שם כל שער שיכבוש עשוי להכפיל ולשלש את מחירו.

לנרי קהינדה הפועל עפולה. ברני ארדוב
ישוחרר ללא תמורה? קהינדה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully