וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: ה-FBI חוקר את סנט לואיס בחשד לפריצה למחשבים של יוסטון

16.6.2015 / 19:51

פרשייה חדשה מסעירה את הספורט האמריקאי: הקרדינלס, אחת הקבוצות הבכירות בליגה, נחשדים בכך שאנשיהם גנבו מהמערכת הפנימית של האסטרוס מידע חסוי על שחקנים כנקמה בעובד לשעבר

שחקני סנט לואיס קרדינלס. Doug Pensinger, GettyImages
סיפור לא נעים. שחקני סנט לואיס/GettyImages, Doug Pensinger

פרשייה חדשה, מוזרה ומטרידה בליגת הבייסבול האמריקאית נחשפה הערב (שלישי) על ידי ה"ניו יורק טיימס". קבוצת סנט לואיס קרדינלס, המחזיקה נכון להיום במאזן הטוב בליגה ונחשבת בשני העשורים האחרונים לאחת הקבוצות המוצלחות ביותר ב-MLB, נמצאת תחת חקירה של ה-FBI ושל משרד המשפטים האמריקאים בחשד לפריצה של כמה מבכירי המועדון אל הרשת הפנימית של אחת הקבוצות האחרות בליגה, יוסטון אסטרוס וגניבת נתונים חסויים לגבי שחקנים שהקבוצה הטקסאנית עקבה אחריהם.

החוקרים מצאו עדויות לכך שהקרדינלס הצליחו להגיע למערכת המידע המשוכללת שבנו האסטרוס בשנים האחרונות. באותה מערכת מידע היו נתונים סודיים לגבי טריידים אפשריים והערכתם, סטטיסטיקות מתקדמות ודו"חות סקאוטינג. החוקרים מסרבים נכון לרגע זה לחשוף את זהותם של אנשי סנט לואיס המואשמים בפריצה הדיגיטלית או לענות על השאלה האם ראשי הקבוצה ידעו על הדברים ואף דרשו את ביצועם. מטה ה-FBI ביוסטון הוא זה שמנהל את החקירה וכבר הגיש צווים הדורשים מהקרדינלס ומליגת ה-MLB לספק מידע לגבי התכתבויות אלקטרוניות כאלה ואחרות. החקירה מתמקדת כרגע בבחינת האפשרות כי הפריצה היא ניסיון לנקום ולפגוע בעבודתו של הג'נרל מנג'ר של יוסטון, ג'ף לוהנאו, שעבד בסנט לואיס עד שנת 2011.

וויליאם דה וויט נשיא סנט לואיס קרדינלס. Whitney Curtis, GettyImages
וויליאם דה וויט, נשיא סנט לואיס, ידע על המתרחש?/GettyImages, Whitney Curtis

הפריצה ככל הנראה לא הייתה מתוחכמת מדי. כאשר לוהנאו עבר מסנט לואיס ליוסטון, הוא הקים מערכת ממחושבת דומה לזו בה עבד בתקופתו עם הקרדינלס. במערכת נאגרו שלל נתונים שבעזרת שיקלולם קבעו אנשי המועדון את איכויותיו של כל שחקן. החוקרים מאמינים כי כמה מאנשי סנט לואיס זעמו והאמינו שלוהנאו גנב להם את השיטה ואת רעיונות העבודה ולאחר שניסו מספר סיסמאות מתוך רשימה עמה עבד לונהאו בסנט לואיס, הם הצליחו למצוא את הסיסמה הנכונה, שנתנה להם גישה למחשבים של יוסטון. הליגה היא זו שחשדה שהמשחבים של יוסטון נפרצו והיא העבירה את המידע ל-FBI, שגילה במהרה שנעשתה התחברות למחשבים ביוסטון מבית פרטי באזור סנט לואיס וקישרה את כל העניין לקרדינלס.

מהליגה נמסר: "אנחנו מודעים לחקירה הפדרלית ומשתפים עמה פעולה באופן מלא". בינתיים, אנשי הקרדינלס שנמצאים תחת חקירה לא הושעו או פוטרו מהמועדון וככל הנראה יישארו בתפקידם אלא אם יוכח שהם אכן ביצעו עבירה על החוק. מדובר במקרה ראשון מסוגו בספורט האמריקאי של פריצה אל רשת פנימית של קבוצה יריבה כלשהי, זאת בעוד חברות אמריקאיות רבות נתונות מדי יום בפני מתקפות סייבר מצד האקרים מרחבי העולם.

הקרדינלס, שזכו ב-11 אליפויות בעברם, שתיים מהן בעשור האחרון והגיעו 19 פעמים לוורלד סירייס, הם הקבוצה המוצלחת ביותר בנשיונאל ליג בשנים החולפות ומאז שנת 2000 שיחקו תשע פעמים בגמר החטיבה. עד 2012, הם התחרו בבית המרכז עם יוסטון, אולם אז האסטרוס עברו לשחק בחטיבת האמריקן ליג. יוסטון, שהייתה בשר התותחים של הליגה במשך לא מעט שנים, הפכה תחת לוהנאו, מאמין גדול בשיטת ה"מאניבול", לקבוצה מצליחה העונה ומובילה את בית המערב העונה.

לא ברור מה יהיה עונשה של סנט לואיס, אם וכאשר תורשע, זאת בשל העובדה כי אין ממש תקדים למקרה שכזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully