וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן: "שלם עם כל ההחלטות שלי ב-200 אחוז"

13.6.2015 / 22:10

השער הראשון היה חץ בלב, אני בטוח שהקהל יהיה איתנו, יש הרבה מכבי והפועל, נבחרת יש רק אחת. וגם: קהת, ייני ובוזגלו. אחרי ההפסד הכואב לבוסניה, אלי גוטמן טוען: צריך להילחם על המקום השלישי ולהקיא דם, אני בטירוף להצליח

צילום: יניב טוכמן, עריכת וידאו: קובי אליהו

נבחרת ישראל נחתה היום (שבת) בארץ אחרי ההפסד הכואב שספגה אתמול, 3:1 בבוסניה, שהרחיק אותה מאליפות אירופה 2016. לילה אחרי ההפסד, מאמן הנבחרת אלי גוטמן מנתח את הדברים, ולא מתחרט על ההחלטות שקיבל.

בואו נפסיק לשקר לעצמנו: שליחנו מסכם את ההפסד בבוסניה

גוטמן: "צריך לשאול איפה טעינו", זהבי: "מקום שני לא ריאלי"

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. רויטרס
חזר מאוכזב. אלי גוטמן/רויטרס

אלי, אני מניח ששער השוויון שספגתם הטריף אותך, הרי כל השבוע עבדתם בדיוק על התרחיש הזה שכדור לא עובר בין הבלם למגן.

"אם היה משהו שהוא כמו לקבל חץ בלב, זה היה הגול הזה. אם מישהו היה מפליק מ-25 מטר לחיבור, כפיים, אין מה לעשות, זה המשחק. אבל כשהכדור נכנס שם ואנחנו שבוע ימים עובדים על זה שכדור לא נכנס בין המגן לבלם, וזה נכנס, זה היה בשבילי שומו שמיים".

אז אולי אתה מתחרט שלא הלכת עם התחושות שלך תוך כדי השבוע ובסוף בחרת שלא לפתוח עם איתן טיבי כבלם ועם רמי גרשון כמגן שמאלי?

"אני אגיד לך משהו. אני שלם עם עצמי ב-200 אחוז בכל מהלך שעשיתי בהכנה למשחק הזה. כשחזרתי הביתה אחרי וויילס, לא הרגשתי ככה. עכשיו אני שלם עם עצמי ב-200 אחוז. ביציאה לאוסטריה, על מה שעבדנו, בהרכב, בחילופים, בהכנה הטקטית ובהכנה המנטלית. לשאלה שלך, רציתי את רמי גרשון באמצע. תסתכל כמה עימותים היו לרמי עם דז'קו ותראה שהוא ניצח בהם. עכשיו, מה הקשר למי משחק? למה בין עומרי בן הרוש לרמי גרשון כן צריך לעבור הכדור?".

בוא נתעכב על השערים האלה בדקות הסיום של המחצית הראשונה.

"מבחינתי כל הסיפור זה הגול הראשון. ספגנו על נושא שבמשך שבוע ימים הוא נטחן באימונים ובווידאו. זהו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ערן זהבי נבחרת ישראל מול אמיר ספאחיץ' נבחרת בוסניה. רויטרס
זהבי מול ספאחיץ'/רויטרס

אין עוררין על היכולות שלך כמאמן, אנחנו מכירים אותן בעיקר מהליגה בכל השנים ומה שעשית והשגת. יכול להיות שבנבחרת אתה לא יכול להגיע למיצוי הפוטנציאל שלך כמאמן?

"קודם כל, הדברים הם ברורים - בנבחרת יש לי מספר ימים ובקבוצה הם אצלי כל השנה. אני מאמן מאוד שיטתי וראיתם את זה באימונים השבוע. זה מאתגר יותר. אני כל החיים שלי הלכתי למקומות כדי לעשות את מה שלא עשו. וגם פה אני נמצא באותה הנקודה, לעשות מה שלא עשו. כרגע אנחנו בנקודה שצריך להילחם על המקום השלישי ולהקיא דם".

אמרת "זה מאתגר אותי", אבל אתה לא מתחיל להשלים עם הקושי הזה שבאמת אין לך ברמה האובייקטיבית את השחקנים כמו בקבוצת כדורגל? כי אנחנו לא מצליחים.

"אני היום קמתי ואם השחקנים בריאים אני כבר יודע מה אני עושה בספטמבר. אתה יודע איפה הבעיה? שמדברים על ספטמבר. זה לא שמחר הם אצלי. זה מאתגר אותי, זה מכניס אותי לטירוף של כן לעשות וכן להצליח ואני רוצה לעשות את הסיכומים בסוף".

אתה אומר שאתה לא קורא ביקורות עליך ושלא מקריאים לך. אז אחת הביקורות המרכזיות עליך בימים האחרונים היא שאיך זה הגיוני ששחקנים מספר 2 ו-3 בליגת העל, מאור בוזגלו ורועי קהת, לא משחקים בהרכב של נבחרת שמתבססת על שחקני ליגת העל? לפחות לגבי קהת, אתה לא חושב שהיה צריך לפתוח במקום ייני, שראינו כמה קשה לו וכמה היה לו קשה נגד בלגיה בתפקיד הזה?

"קודם כל, אני אמרתי לך שאני שלם ב-200 אחוז עם בחירת ההרכב שלי. ללכת לקישור עם קהת במקום שרן ייני, זה יומרני מדי כי קהת הוא יותר שחקן של הצטרפות מהאמצע-קדימה. ולגבי בוזגלו, ידעתי שהוא ייכנס למשחק והוא ידע שהוא ייכנס למשחק. הייתה לי גם הרגשה טובה לגביו תוך כדי המשחק וגם הוא אמר לי את זה עכשיו, אבל הכדור פגע שם במישהו והגיע אליו לראש. הוא אמר לי שאם זה לא פוגע באף אחד הוא מול שער ריק".

אדין וישצ'ה שחקן נבחרת בוסניה לפני עומרי בן הרוש שחקן נבחרת ישראל. רויטרס
הועדף על פני טיבי. בן הרוש, משמאל מול וישצ'ה/רויטרס

מה הייתה התלבטות בין איתן טיבי לעומרי בן הרוש?

"טיבי-בן הרוש? בסופו של דבר השארתי כל שחקן בפוזיציה הטובה שלו. לקחת את רמי גרשון ולעשות אותו מגן שמאלי כשצריכים התמודדויות של עוצמות מול דז'קו, זה היה לא נכון לעשות. אני שמח שהשארתי את רמי באמצע והיו לו התמודדויות טובות עם דז'קו".

וזהבי כחלוץ?

"לא מתחרט על זה לרגע. היו הרבה תמונות במשחק שזהבי היה צריך לקבל כדור עומק, ואז הוא היה מוצא את עצמו לבד, והוא לא קיבל את הכדור עומק ואז נדבקו אליו שחקני ההגנה. אם ערן היה מקבל את כדור העומק בזמן הוא היה יכול להסתובב באותו רגע נתון ואז הוא גם היה יכול להפעיל את שחקני הכנף המהירים. בתבניות המשחק שכן שיחקנו דרך המהירות בצדדים, הבכנו אותם".

אתה אומר שאתה יודע מה יקרה בספטמבר מבחינתך, אז מה הלקחים שהפקת? הרי בין המשחקים עוברים עכשיו 90 יום ובפעמים הקודמת עברו גם 120 ואחר כך 90 יום. אז מה הלקח במיידי?

"זה בדיוק מה שאמרת. אתה לא יודע מי בכושר ביום נתון בספטמבר. אלה דברים שתלויים בסיטואציה של השחקן ביום נתון. אני גם היום קשוב מאוד לכושר של השחקן ואני חושב שאם תיקח היום את כל מי ששיחק וכל מי שפה אז אני שלם עם עצמי בסגל, ב-11, בחילופים. אני שמח מאוד שרועי קהת נכנס, מעבר לשחקן שבו, ואיך שהוא נכנס והוא נכנס טוב, וזאת איזשהי אמירה. מסקנות? מסקנות זה בסוף. מבחינה מקצועית יש לי מסקנות, אבל הן לגבי שחקנים ואני מאוד מכבד אותם והם יודעים את זה. אני לא נותן להם דרך התקשורת את המסקנות האישיות שלי והמקצועיות שלי. אני עושה את זה בארבע עיניים והם יודעים את זה".

אתה מאמן מקצועי שיודע את העבודה, ואתה גם יודע את הנושא של הרגש. שוב פעם אכזבתם את העם ואת הציבור ואני בטוח שזה מציק לך. זה בטח לא נעלם לך בבוקר.

זאת שאלה מצוינת. אתה אף פעם לא יודע עד שאתה יודע, ולמה אני מתכוון? אתה אף פעם לא יודע את טעם האליפות עד שאתה זוכה בה. אתה אף פעם לא יודע מה זה הטעם של הזכייה בגביע עד שזכית בו ואותו הדבר לגבי עלייה לליגת האלופות. אף אחד לא יודע מה הטעם של לעלות לטורניר גדול. גם לא הקהל. לכן הקהל כל כך צמא לזה, ולכן אם יש משהו שאני משוכנע זה שהקהל כן יהיה שם בספטמבר עם הנבחרת".

אלי, אנחנו יודעים שהקולות הם של אכזבה. כשאתה מאכזב שלוש פעמים ברציפות, לא בטוח שהקהל יהיה שם שוב בשבילך.

"לקהל יש רק נבחרת אחת. מכבי יש הרבה מכבי, הפועל יש הרבה הפועל, בית"ר יש, לנו יש נבחרת אחת".

לא הפריע לך לראות את התמונות שהעלו ערן זהבי, טל בן חיים, דור מיכה ועומרי בן הרוש מהטיסה שלהם לווגאס, כמה שעות אחרי ההפסד הזה? אולי היה טעם מצידם לחכות עוד 24 שעות עם התמונות האלה?

"כל עוד השחקן הוא מקצוען ממש אין לי בעיה עם זה. בוא ניקח את ערן זהבי למשל. זהבי בשבילי הוא דוגמה. אמרתי לו לפני המשחקים, 'אולי תנוח את המשחק האחרון בליגה', הוא אמר לי 'אלי, הפגרה שלי מתחילה ב-13 ביוני. מאותו רגע, מבחינתי שיעשה מה שהוא רוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully