וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואו נפסיק לשקר לעצמנו: שליחנו לבוסניה מסכם את כישלון הנבחרת

גם אם יעלו חמש נבחרות מכל בית, ישראל תסיים במקום השישי. למה? כי השחקנים לא מוצאים את האנרגיות הנכונות, כי גוטמן לא מצליח להרים את הרמה, כי נאתכו זוכה לקרדיט ולא מצדיק אותו. יניב טוכמן, שליח וואלה ספורט לבוסניה, על אלה שלא יהיו ביורו ואלה שאולי דווקא כן

צילום: יניב טוכמן

רק ארבעה מיליון תושבים יש בבוסניה. 500 יורו בממוצע לחודש מרוויח שוטר ששמר כאן על נבחרת ישראל. מי שעובד עוד בר מזל, כי במדינה יש גם 15 אחוזי אבטלה. כדי לעשות רישיון נהיגה, מספיק לפעמים לתת 100 יורו במקום הנכון והכי רחוק שאנשים מהמעמד הבינוני בזניצה נוסעים לחופשה זה חוף הים של רייקה או ספליט בקרואטיה. אבל במונדיאל האחרון בברזיל, בוסניה הייתה ואמש (שישי), השחקנים שלה גם שיפרו את סיכוייהם להעפיל לאליפות אירופה בצרפת. כרגיל, גם הם עשו זאת על חשבון הפראיירים מישראל.

ישראל הפסידה 3:1 בחוץ מול בוסניה

הנבחרת מתוסכלת: "שוב אכזבנו את המדינה, נמאס לאנשים לסבול"

בעיית המגנים: אורן יוסיפוביץ מסכם את המשחק

seperator

היינו בטוחים שכאשר המקום השלישי בבית ייתן משהו, נשיג אותו. עכשיו נדמה שגם אם יעלו חמש נבחרות לאליפות אירופה מאותו הבית, אנחנו נתברג במקום השישי.

נבחרת ישראל לא הייתה גרועה אתמול בזניצה. את הקמפיין הזה נפסיד בגלל שלא ידענו לקחת אפילו נקודה מול ווילס ובלגיה בבית לפני חודשיים. להפסיד בבוסניה, מול קהל עוין, זה סביר. גם להפסיד אחרי שאתה מוביל זה לא תסריט כזה יוצא דופן. אבל מי שלא יודע לעשות תוצאה נורמלית בבית מול ווילס ובלגיה, לא יכול לחפש את הנקודות בבוסניה ולא משנה כמה יהיה מוצלח מחנה האימונים המקדים בשטגרסבך האוסטרית.

את המשחק אתמול הפסדנו כבר בהמנון. כל מה שתוכנן בימים המקדימים באוסטריה, לא יושם. הבוז המכוער תוך כדי "התקווה", קריאות הזעם "פלסטינה, פלסטינה", השנאה היוקדת בעיניים של האוהדים המקומיים, כל זה היה יכול לקחת אותנו למקום אחר. מקום של אנרגיות מטורפות והתעלות לפנתיאון. מקום דומה אליו הלכה נבחרת בלארוס בכדוריד לילה קודם, בארנה המפוצצת עד אפס מקום בזניצה, שם כפתה תיקו הרואי בדרך לאליפות אירופה. הנבחרת שלנו לא ידעה ולא ברור מתי כבר תדע לקחת את האנרגיות האלה למקום הנכון. שקר הכדורגל שלנו שוב התגלה לנו בפרצוף ומי שחשב שכאן נוציא את הנקודות, לא דיבר אמת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
בן שהר שחקן נבחרת ישראל (ימין) מול אמיר ספאחיץ' שחקן נבחרת בוסניה. רויטרס
מה עם קצת אנרגיות?/רויטרס

אלי גוטמן התאכזב מכך שהעיתונאים לא חיכו לו במסיבת העיתונאים, אלא רק באזור אליו יוצאים גם השחקנים, אבל זה עוד היה החלק הכי קל שלו בערב הארוך והעגום. יותר מכל, גוטמן נשמע אתמול מיואש. סוג של משלים עם כך שלא יצליח לעשות עבודה טובה יותר מאלה שקדמו לו. הוא, שיכול היה לקבוצות האירופאיות עם הפועל תל אביב, לא עושה בנבחרת את אותו הדבר. האמינו שיצליח להביא את הנבחרת לטורניר גדול, אבל או שחומר השחקנים עד כדי כך רע או שהעובדה כי הוא מקבל אותם רק לפרקי זמן קצרים היא זו שלא מאפשרת לו להקפיץ את רמת הנבחרת כמו שהוא מקפיץ את הכדור יפה על הרגל בזמן ששחקניו עורכים את החימום שלפני האימון.

הפעם, גוטמן הגיב בכלל לא רע עם החילופים במחצית השנייה, אבל זה לא הספיק. גם הבחירה באופיר מרציאנו הייתה טובה, כי השוער שוב היה שם ושמר אותנו עד הגול של טל בן חיים. המערך היה סביר. הבחירה בבן חיים לכנף התגלתה כנכונה והכל היה כמעט בסדר. אולי בגלל זה גוטמן נראה כמי שהרים ידיים. כי יש עדיין סיכוי תיאורטי בהמשך, אבל איך נוציא נקודות בבלגיה ובווילס? אפשר להמשיך לשחק את המשחק ולחלום את החלומות. אפשר לנסות להבנות מציאות אחרת ולהחזיק כביכול את המדינה במתח, אבל זהו. בשורה התחתונה זה נגמר ואמש, בבוסניה, גוטמן היה הכי קרוב להודות שהוא לא עמד במשימה.

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. רויטרס
גוטמן קרוב להודות בכישלון/רויטרס

היחיד שתיפקד אתמול בנבחרת היה השף איתן מזרחי. כשהשחקנים חזרו למלון, חיכו להם חלות שנאפו אחר הצהריים, דגים, בשר, עופות וסלטים. התיאבון למרות ההפסד, נפתח לכולם כאשר המטעמים עלו על השולחן.

מרציאנו עלה אחרון מהלובי לחדר האוכל. כולם כבר היו למעלה והוא עמד ליד הדלת האוטומטית של המלון, בוהה בטלוויזיה המקומית שהקרינה את השערים שספג. מרציאנו יחזור לארץ ויחפש את עתידו. ביטחון כלכלי עדיין אין לו, בניגוד לביברס נאתכו ששוב הציג משחק שמותיר אותך משתומם נוכח היכולת שלו בליגה הרוסית. פעם טוענים שהוא לא מוצב בעמדה שלו, כאילו מעלים אותו כבלם או כמגן ופעם טוענים שמי שמשחק לידו פחות טוב מאלה שנמצאים שם בצסק"א מוסקבה. רק בדקה ה-35 מסר נאתכו פס נורמלי. עד אז, הוא איבד כדורים, העביר מסירות לא מדויקות ובגדול, לא תרם דבר למשחק הנבחרת. גוטמן ממשיך לתת לו אשראי מוגזם, קרדיט קארד בלי הגבלה ועם כזה גב גדול מהמאמן, נאתכו חייב לתת יותר. הרבה יותר.

משפט בוסני עתיק קובע כי מי ששתה הרבה מים בעת ביקורו בבוסניה, בטוח יחזור אליה גם בעתיד. אחרי המשחק אתמול, לא נראה שמישהו משחקני נבחרת ישראל ירצה לחזור לכאן בקרוב. החופשות המפנקות מחכות בפתח ובקיץ הבא לא צריך לבנות על דילים לאליפות אירופה בצרפת. אדין דז'קו והאריס מדוניאנין אולי יהיו שם. במיליונים שהם מרוויחים, הם יכולים לקנות רחובות שלמים בסראייבו. ההמונים כאן, שאוהבים אותם ללא תנאי, יוכלו לראות אותם רק על המסך הקטן בבתים בהם מכבים אורות מוקדם, כי אין כסף לחשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully