וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומרי כספי: "זה הזמן שלנו, הנבחרת הגיעה לסוג של בשלות"

12.6.2015 / 11:58

הנבחרת התכנסה לרגל פתיחת ההכנות לאליפות אירופה, הפורוורד אופטימי: "נגיע הכי מוכנים שאפשר". אדלשטיין: "לא באתי לפתור את הבעיות של הכדורסל הישראלי". מקל: "נוצר בינינו חיבור חיובי, לא מפחדים מאף אחד"

פיני גרשון, ארז אדלשטיין, גל מקל, נבחרת ישראל. ברני ארדוב
מוכנים לאתגר. מקל ואדלשטיין עם פיני גרשון/ברני ארדוב

העונה בליגת העל עדיין בעיצומה, אך נבחרת ישראל בכדורסל כבר החלה בהכנותיה לאליפות אירופה, שתיפתח בתחילת חודש ספטמבר. היום (שישי) נערכה מסיבת עיתונאים לקראת תחילת הקמפיין, בה נכחו כמה מכוכבי הנבחרת וכמובן המאמן ארז אדלשטיין. הנבחרת תפתח את האימונים ב-21 ליולי, תצא לטורניר באוכריד, מקדוניה שם תפגוש את הנבחרת המקומית, אוקראינה ודנמרק, לאחר מכן שני משחקים באמצע אוגוסט בסרביה, ותסיים בטורניר בזאגרב, קרואטיה עם קרואטיה, בוסניה ואסטוניה.

מאמן נבחרת ישראל ארז אדלשטיין: "אני מחכה בכיליון עיניים לאימון הראשון, זה לא סוד שהעבודה באיגוד כמאמן הנבחרת לא מאפשרת אימון של קבוצה נוספת למרות מה שמטיפים לי לפעמים. מספר המאמנים שמאמנים גם נבחרת וגם קבוצה מועט מאוד. במציאות של הכדורסל בארץ מאמן גם בונה קבוצה כי אין ג'נרל מנג'ר, כך שזה כמעט בלתי אפשרי, ולכן אני כבר מחכה לאימון הראשון. זו אליפות אירופה ראשונה שלי. פרסמנו השבוע רשימת שחקנים שכללה 19 שחקנים, יש לנו בפיב"א אופציה לרשום 24 שחקנים מתוכם תיבחר רשימת ה-12 שישחקו באליפות ואי אפשר יהיה לשנות את הרשימה לאחר שתיקבע. אני לא באתי לפתור את הבעיות של הכדורסל הישראלי, עצם זה שקבוצות לא משחקות באירופה זו הבעיה הראשונה. אנחנו הולכים לאליפות קשה מאוד, הכדורסל השתנה, יותר אתלטי ופיסי ואם בקמפיין הקודם היה לי חשוב להנחיל את הדרך שלי הקמפיין הזה יהיה הגנתי יותר. השחקנים שיבחרו בסופו של דבר יצטרכו להיות עם אוריינטציה הגנתית. הוגרלנו לבית קשה מאוד, אתם יכולים להגיד שיש בתים קשים יותר, אבל הבית שלנו לא פשוט. היה צריך שיתוף פעולה טוב יותר לגבי הזמנים בהם הליגה מסתיימת, להיות בסוף יוני במדינה חמה כזו ולהמשיך לשחק את הליגה, היא הייתה צריכה כבר להסתיים מזמן לטובת הכדורסלן הישראלי כדי שיהיה זמן מנוחה. אנחנו לא ספרד ואיטליה קאדר השחקנים שלנו קטן יותר והם לא מצליחים כמעט מגיל 15 לקבל קיץ חופשי. אנחנו נתחשב בעומסים. אני שמח שפיני גרשון הצטרף לאיגוד, כשפיני גרשון לא היה באיגוד נעזרתי בו וכשהוא נמצא במערכת זה עוול לא להיעזר בו. אני ברמת יחסים כזו איתו שגם אם ישרוק מהיציע אדע מה הוא רוצה להגיד לי. בשבילי הוא לחלוטין עוד זוג עיניים ועוד מאמן בצוות".

מאמן נבחרת ישראל ארז אדלשטיין עם שון דאוסן. ברני ארדוב
אדלשטיין עם שון דאוסן/ברני ארדוב

"כל קמפיין תלוי באיזו תשוקה ואנרגיות מגיעים", הוסיף אדלשטיין, "הטורניר הוא מאוד קשה ובוודאי שאנחנו רוצים לעבור שלב אבל לפני זה אנחנו רוצים לשחק כדורסל טוב. המטרה תהיה לשחק כדורסל טוב ויפה, כדורסל שייהנו ממנו בנוסף לעליית שלב. אנחנו נצטרך להתמודד מול הגנות קשות מאוד וזו הייתה הבעיה שלנו עד כה ולצערי לא כולם משחקים במסגרת אירופית ואני אצטרך למצוא פתרון לכך. יש לנו בעיה של משחק פנים ויש לנו הרבה דברים לפתור. על הסגל עצמו והפצועים: "באימון הראשון יהיו 14 או 15 שחקנים, יהיו שחרורים גם שלש שחקנים שהגיעו היום כי האימונים צריכים להיות תכלס ואין לנו זמן לתת בתקופת הזמן הזו לצ'אנסים. רוברט רות'בארט עבר פציעה השתדלתי עד סוף הליגה שיקבל את הטיפול באגודה שלו, לאחר שהסתיימה הליגה הבאתי אותו לטיפול כאן. הוא חזר הבוקר מביקור משפחתי בארה"ב עובר טיפול בדורבן ממנו הוא סובל ואני מעריך שהוא יהיה כשיר. לגבי גיא פניני, היו המון ספקולציות והערכות שאולי אפילו בסוף הליגה ישחק היה עיכוב בגלל איזשהו זיהום, אני מבין שגיא מתאמן עם מכבי ללא מגע. גיא אמר לי שהוא יהיה באליפות. זה לא סוד שהיה לו קמפיין טוב בקיץ הקודם ואני מקווה שהוא יהיה. על יניב גרין הרופא של הפועל ירושלים טען כי יוכל כבר לחזור לשחק בתחילת מאי, היתה לו נסיגה וכאבים, יניב מאוד רוצה לשחק הוא נתן לנבחרת ישראל כמעט את כל הקיצים מנבחרת הקדטים פרט לקיץ אחד (התחתן). אנחנו נעזור לו בשיקום ואם יניב יהיה בריא אנחנו ניקח אותו בשמחה".

על כך שלא זימן את טיוס וג'ייק כהן: "אני אוהב יושרה ולא צביעות. ג'ייק כהן אני מסיר את הכובע בפניו הגיע בשנה שעברה לנבחרת היה פה תוך כדי האזעקות ומבצע צוק איתן, נסע איתנו כשהוא ידע שהוא לא נרשם ולא היה לו חופש. הגענו למסקנה שלא נביא אותו למרות שאולי תהיה פציעה. הגענו איתו להבנה שאם חס וחלילה יקרה משהו נקרא לו. לא רצינו להרוס לו את הקיץ וברור לי שבעתיד הוא יהיה שחקן נבחרת. לגבי אלכס טיוס, קרה מה שקרה בקיץ הקודם. אני יודע את האמת לא רוצה לדוש בזה אנחנו לא מוותרים לו, אנחנו מוותרים עליו. אני מוותר על לאמן קבוצה כדי לאמן את נבחרת ישראל ואם מישהו יגיד לי שהוא לא רוצה להיות בנבחרת אני משחרר אותו, אני לא מכריח אף אחד להיות פה".

לגבי מורן רוט: "מצד אחד אני לא רוצה להיגרר למה שקרה בקיץ הקודם. מצד שני אתם יודעים שאני יודע הכל ושמישהו יספר לי בעשר דקות של וועדת המשמעת שהיתה כאן, מה קרה בפרוזדור מי אמר מה ומה נעשה, אז נקודה. זו התשובה (מתייחס להתקפה של אשתו של רוט, נטלי עליו בזמן הוועדת משמעת, א.ש). קראתי איזו כתבה איתו שהוא אומר בה שהוא רוצה לשחק בנבחרת אבל אנחנו קיבלנו ממנו מכתב שהוא פורש מהנבחרת. לצערי זה נהיה ארז אדלשטיין מול מורן רוט או מול אשתו אבל אני שמרתי על כבודו לאורך כל התקופה ועדיין לא קיבלתי שום התנצלות על מה שקרה באותו יום".

לגבי מעמדו של שון דאוסן: "אני לא הרגשתי טוב עם שון בקיץ הקודם. הוא היה מצוין באימונים של הנבחרת והלכנו לקמפיין מאוד מוזר מצד אחד לא שיחקנו בבית, נסענו לשישה שבועות אני לא יודע אם בקמפיין כזה זה היה הזמן לשלב מישהו צעיר הלכנו עם השחקנים המנוסים. באליפות הזו אין ספק שיש מקום לשלב חבר'ה צעירים ואני ייעד לדאוסן תפקיד, הבמה פתוחה לו. נצטרך לראות אותו במשחקי המבחן ואני אשמח לזרוק אותו למים, כנ"ל לגבי בר טימור ועוז בלייזר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן נבחרת ישראל עומרי כספי. ברני ארדוב
"אפשר לדבר מהיום ועד מחר, נצטרך להוכיח במשחק הראשון נגד רוסיה, ושם זה יהיה". כספי/ברני ארדוב

"זה הזמן שלנו, אנחנו מגיעים בסוג של בשלות, כל אחד בקריירה שלו", הצהיר עומרי כספי. "יש לנו בית קשה, נגיע מוכנים בצורה הכי טובה שאפשר. יש עוד חודש וחצי עד האימונים, אני בטוח שארז עוקב אחרי הנבחרות האחרות, יש עוד זמן, אנחנו יודעים מי יגיע פחות או יותר, נתחיל להתכונן לכל קבוצה בנפרד כשיגיע הזמן. אפשר לדבר מהיום ועד מחר, נצטרך להוכיח במשחק הראשון נגד רוסיה, ושם זה יהיה".

על התכנון לעונה הבאה אמר כספי: "אני רוצה לעבוד על עצמי בחודש וחצי הקרוב, מה-10 ביולי אפשר לחתום ב-NBA, אני טס לחודש וחצי למועדון שאני מכיר טוב בטמפה, גל יצטרף אליי בהמשך הדרך".

שחקני נבחרת ישראל עומרי כספי, גל מקל. ברני ארדוב
הזמן שלהם הגיע? מקל וכספי/ברני ארדוב

יותם הלפרין הוסיף: "כיף לראות אחד את השני, חלקנו בסופה של העונה אז הראש עדיין בקבוצות, עוד לא בנבחרת, כולכם יודעים לאיזה בית נפלנו באליפות אירופה ואין דבר כזה בית קל. המארחת צרפת שהיא מעל כולם בבית הזה, מעבר לזה יש נבחרות עם המון שחקני NBA. גם הנבחרת שלנו, בטח בשנים האחרונות, עשתה קפיצת מדרגה של שחקנים שעשו דברים שהכדורסל הישראלי לא חלם עליהם. לסיים את העונה מהצד שלי כמו שצריך, לנוח קצת, ולהתחיל את האימונים. יהיו אימונים טובים ומתאגרים ואנחנו מחכים לעוד אליפות אירופה שנבחרת ישראל מופיעה בה".

הלפרין התייחס לעומס הרב מדי קיץ: "מעולם לא הכרתי את המושג לעבוד על הדברים שאנחנו צריכים בקיץ. לחלקנו יש את ההזדמנות הזאת. כל אחד יידע לווסת את זה בצורה הכי טובה שהוא יכול, איך שהוא מגיע לאימוני הנבחרת, יש לנו כמה פצועים שעברו פציעות לא קלות העונה. גיא ויניב עברו פציעות לא נעימות העונה, ואני מקווה שיגיעו לאימוני הנבחרת בצורה הטובה ביותר".

גל מקל: "מאוד מחכה לקיץ הזה, בטח אחרי הקיץ הקודם שהעלינו את רף הציפיות, נוצר משהו מאוד חיובי וסוג של חיבור שאנחנו מצפים להמשיך אותו בקיץ הזה. הגישה שלנו צריכה להיות אותו דבר כמו בקיץ הקודם, שאנחנו לא מפחדים מאף אחד ומאמינים בעצמנו אבל גם לא מקלים ראש באף אחד. יש בית קשה, אבל אני מאמין בנו, הרבה שחקנים מגיעים בפיק או בשלות בקריירה".

מאמן נבחרת ישראל ארז אדלשטיין עם שון דאוסן. ברני ארדוב
מהתקוות הגדולות בנבחרת. אדלשטיין עם דאוסן/ברני ארדוב

הסגל לאליפות אירופה

גל מקל, יוגב אוחיון, בר טימור, יובל נעימי, אפיק נסים, יותם הלפרין, רביב לימונד, דגן יבזורי, ניצן חנוכי, עמרי כספי, שון דאוסן, עוז בלייזר, ליאור אליהו, אלישי כדיר, גיא פניני, דיאור פישר, אלכס צ'וברביץ', רוברט רות'בארט, יניב גרין.

שחקן נבחרת ישראל יותם הלפרין עם המאמן ארז אדלשטיין. ברני ארדוב
אין הרבה מנוחה. הלפרין/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully