וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן: "הקהל אוהב את הנבחרת". מדוניאנין: "אני לא שונא את ישראל"

מאמן הנבחרת במסע"ת לקראת בוסניה (ו', 21:45, ער' 1): "נעשה הכול כדי לשמח". קשר מכבי ת"א לשעבר סיפר לשליחנו: "אמרתי לקרויף, רק לא מאמן ישראלי. לא אהבתי את איוניר, נמני ומזרחי"

צילום: יניב טוכמן, עריכה: מתן חדד

הפסד שלישי ברציפות או אולי הוצאת בוסניה מהמאבק? נבחרת ישראל תתייצב מחר (שישי, 21:45, ערוץ 1) בפני המשחק החשוב ביותר שלה בקמפיין, כשתתארח בהר הגעש בזניצה אצל בוסניה, במה שמסתמן כקרב על המקום השלישי בבית ב', המוביל לשלב הפלייאוף במוקדמות יורו 2016. הנבחרת של אלי גוטמן הביסה 0:3 את הבוסנים בנובמבר, במשחק שהוביל לפיטוריו של סאפט סושיץ'. עכשיו, עם המאמן החדש משה בזדרביץ' בהופעת בכורה ביתית, וגם עם אדין דז'קו שחזר, זו יריבה אחרת לגמרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל במסיבת עיתונאים. יניב טוכמן,
מבחן קשה בבוסניה. אלי גוטמן/יניב טוכמן

"למשחק מחר אין כל קשר למשחק מול ישראל. אנחנו יודעים מול מי אנחנו מתמודדים", כך אמר אלי גוטמן במסיבת עיתונאים שנערכה לקראת המשחק. העיתונאים הבוסנים שאלו המאמן הלאומי בעיקר שאלות פוליטיות בעקבות העובדה שמדובר במפגש מול מוסלמים".

גוטמן אמר בנושא: "כל מי שנמצא בנבחרת ישראל שאני מאמן, לא מערב פוליטיקה. וגם אם אמירה כזו או אחרת נאמרת היא נבלעת. מדובר פה בשחקני כדורגל שמשחקים שנים כדורגל, שחקן כדורגל צריך לדעת שמה שהוא אומר, אנשים ינצלו את זה. כל אדם באשר הוא - החיים והמוות ביד הלשון. אנשים צריכים להיות אחראים על מה שהם אומרים. אנחנו צריכים לעשות את מה שטוב לנו. שום דבר לא עומד להשפיע עלינו מבחוץ, אנחנו צריכים להיות מרוכזים נטו בכדורגל ומסתכלים רק על עצמנו".

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל עם טל בן חיים. יניב טוכמן,
אלי גוטמן עם טל בן חיים./יניב טוכמן

גוטמן הוסיף: "אנחנו עוסקים באסטרטגיית משחק, יודעים מה אנחנו רוצים בכל רגע נתון. השחקנים במשך שבוע ימים שתו ואכלו את כל ההוראות, הם יודעים את מה שמוטל עליהם ורק על זה אנחנו מסתכלים. נבחרת ישראל היא נבחרת שהקהל אוהב אותה, נבחרת של מדינת ישראל. היא נבחרת של קהל שנתן לה את כל האהדה מול בוסניה. גם בשני משחקי הבית שהפסדנו, הקהל בטדי העריך את היכולת שלנו. אנחנו נעשה הכל על מנת לשמח את אלו שהנבחרת חשובה להם".

טל בן חיים הבלם אמר: "קיבלנו דחיפה גדולה מהקהל לאורך כל הדרך. הקהל בא למשחקים חשובים. אנחנו עושים הכל כדי לשמח את הקהל בכל משחק, כמובן שאתה משחק מול נבחרות על הנייר יותר טובות מישראלי, אז המשחקים לא קלים אבל אנחנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים".

"אנחנו רואים בכל הרמות שהטעויות קורות. אנחנו משחקים מול נבחרת מצוינת עם שחקנים יוצאים מהכלל. שחקנים שמשחקים במנצ'סטר סיטי, ברומא ולברקוזן. למדנו את כל השחקנים, את היתרונות והחסרונות. אבל אנחנו משחקים מול נבחרת ולא מול שחקן בודד. אנחנו מאמינים ביכולות שלנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"במכבי כל הזמן חיפשו להעניש אותי". מדוניאנין/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר שבוע שנבחרת בוסניה סגורה במחנה אימונים משלה, לקראת המשחק מחר מול נבחרת ישראל. בתחילה היו שחקני הנבחרת בבירה סראייבו, אבל בתחילת השבוע הגיעו לזניצה. המאמן מחמד בזדרביץ' עורך לשחקנים שני אימונים ביום, אך היום (חמישי) אפשר להם זמן חופשי, שבמהלכו נתקלו כמה מהם, בהם האריס מדוניאנין, בעיתונאים ישראלים.

"תוציאו לכם מהראש שאני שונא אתכם", הבהיר אקס מכבי תל אביב, "אני לא שונא את ישראל ולא שונא את הישראלים. שנאתי את התקופה במכבי כי כל הזמן חיפשו להעניש אותי. אפילו שיש היום צוות אחר במועדון לא הייתי חוזר. אני שמח עבור מיטש גולדהאר שחיבב אותי מאוד.

"שוחחתי עם ג'ורדי קרויף כשהוא מונה למנג'ר מכבי תל אביב ואמרתי לו 'אתה חייב מאמן זר אם אתה רוצה להצליח'. את כל המסקנות שהיו לי בתקופה ששיחקתי במכבי העברתי לקרויף. אמרתי לו שמאמן ישראלי מביא איתו את האנשים שלו ויהיה לו קשה לעבוד איתו. מאמן ישראלי גם שבוי שלכם העיתונאים. לשמחתי צדקתי והנה אחרי אוסקר בא סוזה ומייד אחריו פאקו ומכבי זכתה בשלוש אליפויות ואני שמח בשבילם כי הם קיבלו את העצות שלי". הוא הוסיף כי לא אהב לעבוד עם איוניר, נמני ומזרחי".

לקראת המשחק מחר, אמר קשר לה קורוניה בעונה החולפת: "אם לא ננצח נגמר הסיפור שלנו. אני ממש לא חושב שיהיה לנו קל. ישראל נבחרת טובה ובטח שאי אפשר לזלזל בשחקן כמו ערן זהבי כי אני יודע כמה קשה להבקיע במכבי. אני גם ידיד טוב של תומר חמד כך שאני יודע שיש לכם איכויות".

מחמד בז'דרביץ' מאמן נבחרת בוסניה עם אדין דז'קו. יניב טוכמן, מערכת וואלה!
האיום הכי גדול על ההגנה הישראלית. דז'קו/מערכת וואלה!, יניב טוכמן

הבוסנים קיימו מוקדם יותר היום מסיבת עיתונאים לקראת המשחק הגורלי במוקדמות יורו 2016 מול נבחרת ישראל ביום שישי בהשתתפות כוכבה אדין דז'קו ומאמנה מחמד בזדרביץ'.

"יש לנו עוד אימון ורק אחריו אחליט על ה-11", סיפר המאמן. "אנחנו מוכנים ומצפים למשחק נגד ישראל. אנחנו מתמודדים מול יריבה קשה ואסור לשכוח את זה. נקווה שנעמוד במשימה. למדתי וניתחתי את המשחקים האחרונים שלהם אך לא אתייחס למי השחקן הכי מסוכן שלהם. מי שתשחק יותר קבוצתי היא זאת שתנצח".

"אני בטוח שזה שהליגה בישראל נגמרה רק לפני שבוע וחצי לא עוזרת לגוטמן אבל מבחינתי זה לא מעניין כי המשחק הזה יהיה תלוי בנו", הוסיף בזדרביץ'.

אדין דז'קו אמר: "המשחק בישראל היה לא רק מפתיע עבורנו אלא מפתיע גם עבורכם. התוצאה הייתה מאוד מאכזבת עבורנו. מחר זה משחק מפתח לנו וגם לכם כי ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד. שיחקנו הרבה משחקים בזניצה ויש כאן אווירה נהדרת ואני בטוח שיהיה משחק טוב. חלק מאיתנו לא שיחקנו העונה מספיק, אבל כולנו מאוד מחויבים לנבחרת. היו לנו משחקים לא טובים בנבחרת וברור שנהיה חייבים לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully