וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם מאמן אחר היה מצדיק מלחמה כמו צוק איתן, היו מבקרים אותו?"

מאמר באתר The Nation ביקר את מערכת היחסים הקרובה של המאמן הישראלי של קליבלנד עם בנימין נתניהו ואת התמיכה שלו בצוק איתן. וגם: הקעקוע של קיירי וההישג החדש של דלבדובה

צילום: אוהד גרינוולד, עריכה: שניר דבוש

התקשורת האמריקאית ממשיכה לנתח ללא הפסק את גמר ה-NBA בכלל, ואת הקשר בין דיוויד בלאט וסטיב קר בפרט. לאחר שמספר אתרים עמדו על הפגישה של השניים בקיץ ושיתוף הפעולה שאמור היה לצאת לפועל בגולדן סטייט, עסקו באתר The Nation גם באספקט הפוליטי שמחבר בין מאמן הווריירס וזה של קליבלנד.

בכתבה של דייב זיירין תואר בלאט כציוני ששירת בצה"ל, ומחזיק במערכת יחסים קרובה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. באתר הנ"ל הביאו דוגמאות מ"הארץ", "טיים" ו"ניו יורק טיימס" שביקרו את התנהלות נתניהו בשנה האחרונה, והדגישו כי הקשר של מאמן הקאבלירס עם ראש ממשלת ישראל הוא בעייתי מבחינה אתית, בטח ובטח לאחר שתמך פומבית במבצע צוק איתן בשנה שעברה.

"היעדר הביקורת או אפילו הדיון הציבורי על הדעות הפוליטיות של בלאט מייצגות מוסר כפול", נכתב במאמר. "אם מאמן NBA אחר היה משרת בצבא של מדינה כלשהי, מתגאה שהוא קורא לראש ממשלה שניצח בחירות על רקע גזעני בשמו הפרטי ואומר שמלחמה בה נהרגו 500 ילדים היא "מוצדקת" ו"תביא שקט", האם היו מבקרים אותו?"

דיוויד בלאט מאמן קליבלדנ קאבלירס. AP
חוטף אש. בלאט/AP

בצד השני של המתרס, לפחות מבחינת זיירין, נמצא סטיב קר. אביו של מאמן גולדן סטייט, דוקטור מלקולם קר, נרצח ב-1984 על ידי שני מתנקשים בזמן ששירת כנשיא האוניברסיטה האמריקאית בביירות. לפני כן היה "פורץ דרך בתחום לימודי המזרח התיכון", כך על פי הכתבה, הקדיש את חייו לנושא ובילה את מרבית זמנו בלבנון.

"בלי הרבה תשומת לב ציבורית, סטיב קר הולך בדרכו של מלקולם קר המנוח", נכתב במאמר. "זו דרך שרואה רק שלום ומגיעה דרך חינוך, אמפתיה וצדק. המצפן הפוליטי של בלאט לצדק הוא בלתי מתנצל. השימוש שלו בפלטפורמה שלו כמאמן NBA כדי להסית יותר אנשים לדרך שלו דורשת יותר ביקורת. קשה להאמין שלדוקטור קר לא היה דבר להגיד על זה. דיוויד בלאט רשאי להאמין במה שהוא רוצה על ישראל, נתניהו והמלחמה בעזה, אבל זה לא הגיוני שהדעות הללו יתקבלו בשתיקה במקום לעורר ויכוח ער".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אביו של סטיב קר, מלקולם קר. AP
בצד השני של המתרס. דוקטור מלקולם קר/AP

* אחרי שכבש את אוהדי קליבלנד, מת'יו דלבדובה, האוסטרלי של דיוויד בלאט, הופך לאליל גם בעיר נעוריו, מריבורו, שם הוחלט לקרוא לאולם הספורט המקומי על שמו. הכירו את ה-Dellavedova Dome, שייחנך תחת השם החדש כשהגיבור המקומי יקפוץ לביקור. אגב, העיתונאי האוסטרלי ג'ייק ברק מדווח שהתכונה בעיר סביב התכשיט המקומי כל כך גדולה עד ש"ילדים מכל הגילאים בורחים ומבריזים מבית הספר כדי לצפות בגיבור שלהם בפעולה".

* לא ברור אם זה אמיתי או לא, אבל ככה נראה החלק האחורי של היד של קיירי אירווינג. כן, זיהיתם נכון, לרכז הפצוע יש קעקוע של 'חברים', הסדרה האהובה עליו. יש לכם ספק מה הוא עושה בתקופת הההתאוששות מהפציעה?

בקליבלנד ממשיכים ללעוג לסטף קרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully