וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנעלם הגדול: על מעמדו החדש של עומר דמארי בנבחרת ישראל

הוא נראה מכונס בעצמו, גוטמן כבר לא נותן לו עדיפות ראשונה ומתרגל את זהבי כחלוץ, וברור לכולם שמשהו לא טוב עובר על עומר דמארי. יניב טוכמן, שליחנו לאוסטריה, על מצבו הבעייתי של חלוץ לייפציג

צילום וידאו: יניב טוכמן, עריכת וידאו: מתן חדד

יש כמה עוגנים בנבחרת של אלי גוטמן. טל בן חיים הבלם, ערן זהבי, ביברס נאתכו אף שמצפים ממנו ליותר. עומר דמארי היה צריך להיות ברשימה היוקרתית הזו. אין לכדורגל הישראלי חלוץ טהור טוב ממנו. אבל דמארי כבר חצי שנה לא נותן גול, מה שהוביל אתמול (שלישי) את המאמן הלאומי להתחפש לפאקו אייסטרן ולהציב את זהבי בשפיץ של הנבחרת. מול ויילס בסוף חודש מרץ גוטמן הלך בעיקר עם הלב. כבר אז דמארי היה אחרי תקופה לא טובה ברד בול לייפציג ובכל זאת הוא העלה אותו בהרכב בסמי עופר. דמארי היה חלש כמו כל הנבחרת. לא סופקו לו בכלל כדורים, אבל התנועה שלו לעומק הייתה פחות חדה מתמיד. בנוסף הוא גם נפצע והוחלף עוד לפני ההפסקה. מול בלגיה הוא בכלל לא שיחק, אבל אם היה מתאושש מאז וחוזר לעצמו בלייפציג, לאלי גוטמן לא היו השבוע שום ספקות לגביו.

בר.ב. לייפציג לייפציג מהליגה השנייה בגרמניה הוא מרוויח טוב אחרי שנרכש בחמישה מיליון יורו, אבל ספק אם הוא נהנה בינתיים. דמארי הוא לא מהרעשניים שמייצרים את הקלילות שנדרשת לפעמים בחדר ההלבשה, אבל דומה שהוא הרבה יותר מכונס בתוך עצמו כאן באוסטריה. הוא היה מבוקש לראיונות על ידי כתבי הנבחרת, אבל התחמק בינתיים באלגנטיות. רבים ודאי רוצים לשאול על חצי העונה בליגה השנייה בגרמניה שבמהלכה לא מצא את השער אפילו פעם אחת. עשר הופעות היו לו בהרכב, בשבע מהן פתח אבל את הרשת לא מצא, מה שעורר אצל גוטמן את הספק באשר למשחק ביום שישי.

בירם כיאל מדבר: "התפקיד בברייטון החזיר אותי לימים בחיפה"

נבחרת ישראל: זהבי עשוי לפתוח כחלוץ מטרה מול בוסניה

עומר דמארי שחקן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
שמחת חיים גדולה אין בינתיים כי חלוץ, ובעיקר אחד עם האופי של דמארי, צריך גולים כדי לחייך. דמארי/יוסי ציפקיס

באוסטריה וינה זה הלך הרבה יותר קל עבור דמארי בתחילת העונה. אחרי 26 שערי ליגה בהפועל תל אביב הוא נמכר למועדון מבירת אוסטריה וכבר בהופעה הראשונה שלו מול נוישטט כבש את שער הבכורה. אחרי זה באו שערים גם בדרבי מול ראפיד ובסך הכול הוא מצא את הרשת עשר פעמים עד חלון ההעברות של חודש ינואר, כששמונה מהשערים היו בליגה. המעבר לגרמניה היה מאוד מתוקשר וזכה גם כאן באוסטריה לכותרות גדולות. רד בול לייפציג הוא מועדון בתנופה עם הרבה כסף, והחוזה הרב שנתי אמור לסדר את דמארי כלכלית לכל החיים, אבל שמחת חיים גדולה אין בינתיים כי חלוץ, ובעיקר אחד עם האופי של דמארי, צריך גולים כדי לחייך.

בתרגול הטקטי באימון הראשון של גוטמן כאן בשטגרסבך, דמארי לא היה עם הגופייה הכתומה. המאמן הלאומי הציב בשלישייה הקדמית את בן שהר בשפיץ ואת טל בן חיים בכנף שמאל וערן זהבי בכנף ימין. דמארי נשלח לבעוט בינתיים לשער של אופיר מרציאנו שעמד באחד השערים הצדדיים והתאמן עם מאמן השוערים גיורא אנטמן. אחרי כמה דקות הכניס אותו גוטמן להרכב בכל זאת, ובן שהר הלך שמאלה במקום בן חיים. אבל גם זה לא עבד במיוחד, לא באשמת דמארי חייבים לציין, אלא מכיוון שכל הנבחרת שיחקה בהילוך ראשון.

אתמול כאמור כבר נוסה זהבי כחלוץ המדומה ובן שהר הלך לכנף הימנית. בן חיים נותר בעמדה השמאלית שהוא כל כך מעדיף. דמארי היה כאמור בחוץ, ואם גוטמן לא יילך בכל זאת עם הלב שלו, כפי שעשה מול ויילס, דמארי יחכה על הספסל כדי לעלות ולעשות את מה שלא עשה מאז סוף חודש נובמבר, להבקיע שער.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
תמיר גילת, מתמודד על תפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל. יותם רונן
"אני זוכר את הכדורגל לפני שנים ואי אפשר להשוות את ההתייחסות המקצועית שיש היום לעומת זו שהייתה אז". תמיר גילת/יותם רונן

השינוי הקטן-גדול בנבחרת

למשחק בבוסניה יגיע יושב ראש ההתאחדות עופר עיני מביקור שהוא עורך השבוע באירופה. אחרי המאבק מול ג'יבריל רג'וב בשוויץ, מה זה כבר משחק במוקדמות היורו? בינתיים נמצא עם השחקנים הכי צמוד שאפשר ממלא המקום עו"ד תמיר גילת. הוא הגיע לאוסטריה כראש המשלחת ומשתדל לתת לשחקנים מהצד של ההתאחדות את התחושה שמדובר במשחק מאוד חשוב. גילת משוכנע שהכדורגל הישראלי התקדם בשנים האחרונות וחסר עוד משהו קטן שיבוא ממש בקרוב כדי שנוכל גם להגיע לטורנירים שעליהם אנחנו חולמים. "הכדורגל הישראלי למרות כל מספידיו, מתקדם", אמר בביטחון כשדיברנו אתמול. "אני זוכר את הכדורגל לפני שנים ואי אפשר להשוות את ההתייחסות המקצועית שיש היום לעומת זו שהייתה אז. כישרונות היו לנו תמיד, אבל ההתייחסות של השחקנים והצוות המקצועי היא ברמות הכי גבוהות. אל תשכח שאנחנו מתמודדים מול נבחרות מהרמות הגבוהות ויש אצלנו את המנטליות של להקל ראש ולזלזל באחרים. אנשים ברחוב וגם בתקשורת לא נותנים את הכבוד הראוי ליריבות שלנו. תבחן את השחקנים מולם אנחנו הולכים לשחק בבוסניה, ותראה על איזה שחקנים מדובר. גם מול ויילס באנו למשחק וכולם שכחו מול אילו שחקנים אנחנו הולכים לשחק. כולכם בטוחים שאנחנו צריכים להיות אוטומטי במקום השני וזה לא כך. אני מאמין שקפיצת המדרגה של הנבחרת תקרה. עוד קצת סבלנות וזה יקרה".

- ממה אתה שואב אופטימיות לקראת יום ששי?

"ראשית, אני חושב שמשמעת טקטית, מחוייבות וערבות הדדית יביאו את התוצאה הטובה מבוסניה. שנית, על כל דבר בחיים אתה יכול להסתכל מכל מיני זוויות. יש אנשים שמדברים על פגרה ועל חופשה ועל זה שאפשר היה להיות היום באיזה חוף על הגלובוס, ואני אומר לך שאין שחקן כדורגל ראוי שהוא מקצוען אמיתי שלא נמצא עכשיו בים ולא היה מת להיות כאן ולהיות אפילו אחרון המחליפים. כל שחקן בארץ היה רוצה להתחלף עם מי שנמצא כאן עכשיו. אני חושב שהשחקנים שלנו מסתכלים על המשחק הזה כמנה האחרונה של העונה. כדובדבן שבקצפת. יש להם את הזכות הגדולה לייצג את המדינה במשחק החשוב הזה ותחשוב איזו חופשה מהנה תהיה לכל אחד מהם אם הם יביאו ביום שישי לפחות נקודה מבוסניה".

על קיום המחנה באוסטריה כהכנה למשחק ביום שישי, אמר גילת: "השחקנים היו צריכים את הניתוק מישראל. ממילא הדרך לבוסניה עוברת בווינה. לייצר את התלכיד שאתה רוצה ואת האווירה שאתה צריך למשחק, אתה יכול לייצר רק במקום כזה, בניתוק מהמשפחות ומכל ההמולה מסביב בארץ. לחפש תמיד מה לא טוב זה הכי קל. בחיי אני תמיד מחפש מה שטוב. אנחנו סומכים על השחקנים ועל אלי שעבר הרבה דברים בכדורגל והוא אדם מאוד מקצועי שיודע להעביר את המסרים שלו לשחקנים. אני רואה את כל האימונים כאן והשחקנים נראים כמו בני 18 שלא מפסיקים לרוץ ולרצות את הכדור. כולם מתאמנים ברצינות, ואם נצליח להביא את הבטחון העצמי ונבוא ביום שישי עם ראש זקוף, אבל גם עם צניעות ומחוייבות, נצליח להביא את התוצאה שאנחנו רוצים מבוסניה".

תמונה עם החברה הטובים רגע לפני שממריאים לבוסניה

Posted by ‎אריאל הרוש Ariel Harush‎ on Wednesday, June 10, 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully