וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט דחה את הערעור, ליאונל מסי יעמוד לדין

בית המשפט בברצלונה החליט שלא להוציא את הפרעוש מהפרשה ולא קיבל את הטענה כי לא ידע על כך. המשמעות: מסי יעמוד לדין יחד עם אביו חורחה באשמה שהעלים מיסים בגובה 4.1 מיליון יורו

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. GettyImages
מחגיגות לדאגות. מסי/GettyImages

רגע אחרי הזכייה בטרבל ורגע לפני הקופה אמריקה, ליאונל מסי לא ממש זוכה לשקט. בית המשפט בברצלונה דחה את הערעור שהוגש על ידי עורכי דינו של השחקן לדחות את התביעה כנגד הפרעוש בגין העלמת מיסים, כשהמשמעות היא שמסי יועמד לדין בחשד כי העלים 4.1 מיליון יורו. השופטים ציינו בהחלטתם שקיימות אינדיקציות לכך שכוכב ברצלונה הפיק רווח מרשת ארגונית שאפשרה לו להונות את אוצר המדינה, בלי קשר לשאלה אם ידע על כך או לא. בכל מקרה, בית המשפט ציין שזה לא הזמן הנכון להחליט האם השחקן היה מודע להעלמת המס, והשאיר את ההחלטה בעניין לזמן שבו יתקיים המשפט.

ההחלטה הזו משאירה את מסי ואביו חורחה תחת האשמות כבדים כשעל פי כתב האישום הם עברו על שלושה סעיפים של רשות המיסים בין 2006 ל-2009. האשמה היא שבזמן שליאו מסי היה קטין, אביו יצר מבנה ארגוני שבו הוא הצליח לשלם פחות מיסים בעבור חוזי פרסום בשווי של מיליוני יורו, ועשה זאת תוך שהוא משתמש בחברות שהוקמו במדינות כמו בליז ואורוגוואי כדי להימנע מתשלום מיסים בספרד.

במסגרת כתב ההגנה של מסי נטען כי הכוכב "מעולם לא השקיע ולו דקה בחייו כדי לקרוא, להבין או לנתח את החוזים". השופטים חשבו אחרת וטענו שהחוזים של מסי אושררו בזמן שהוא היה בגיר וכי הוא היה המנהל הבלעדי של החברות בבעלותו. על רקע ההאשמות הללו החליטו בשנה שעברה מסי ואביו לתרום לגופים התנדבותיים למעלה מחמישה מיליון יורו.

לואיס אנריקה מאמן ברצלונה חוגג את הזכייה. AP
יקבל מנהל מקצועי לצדו?/AP

אלופת אירופה הטרייה, ברצלונה, ביצעה אתמול (שלישי) מהלך בזק וסגרה עם המאמן שלה לואיס אנריקה, האיש שהוביל אותה למרות לא מעט קשיים לטרבל גדול העונה, על הארכת חוזה עד לקיץ 2017. ללואיס אנריקה היה חוזה עד לתום העונה הבאה ולאחר שעם סיום גמר ליגת האלופות המאמן הודה שהוא לא בטוח מה צופן לו העתיד, זימן אותו נשיא המועדון ג'וזפ מריה ברתומאו לשיחה דחופה בסיומה שני הצדדים סיכמו על המשך דרכם המשותפת.

המאמן הנרגש אמר: "אחרי שנה כמו זו שעברנו, עם כל הקשיים אבל גם עם הצלחה גדולה בסיום, אנחנו כבר לא יכולים לחכות להסתער מחדש על כל התארים. כל מה שמחכה לנו עכשיו צפוי להיות מרתק ביותר".

מי שהוצב כמועמד אפשרי להתמנות בקרוב למנהל המקצועי של המועדון, במקומו של אנדוני סוביסארטה שפוטר במהלך העונה, הוא רוברטו, קשר העבר ששיחק במועדון בין 1986 ל-1990 ואימן במספר קבוצות קטנות. שמו של רוברטו עלה בשיחה אתמול בין לואיס אנריקה לברתומאו ונראה כי המאמן ישמח לעבוד לצד מישהו שהוא מאמין בו. לואיס אנריקה הודה בינואר שעזיבתו של סוביסארטה לא הייתה פשוטה עבורו.

עוד באותו נושא

ברצלונה הודיעה: לואיס אנריקה האריך את חוזהו במועדון עד 2017

לכתבה המלאה
צ'אבי שחקן ברצלונה עם גביע האליפות במשחק הפרידה. AP
צ'אבי מלא במחמאות/AP

צ'אבי, קשר העבר של המועדון, שנמצא בימים אלה בקטאר לקראת מעברו לנסיכות, אמר על לואיס אנריקה: "אין לגביו שום ספקות ברמה המקצועית. הוא היה מנהיג אדיר לקבוצה כל העונה, בלתי ניתן לערעור. הוא בחור עם אישיות מעוצבת וחזקה מאוד, הוא איחד את הקבוצה סביבו".

ובינתיים, ביבשת אחרת, מסי מתכונן לקופה אמריקה שתצא לדרך בעוד יומיים. הפרעוש נחת בצ'ילה יחד עם חברו לקבוצה חאבייר מסצ'ראנו והשניים חברו לשחקני נבחרת ארגנטינה. מסי התראיין לקראת הטורניר: "אני מגיע מוכן יותר לקופה מאשר הגעתי למונדיאל האחרון. החלום שלי הוא לזכות בתואר עם ארגנטינה, לנבחרת שלנו מגיע לזכות במשהו. היה קשה להתאושש מההפסד בגמר המונדיאל. יש יריבות חזקות, אבל ארגנטינה היא תמיד אחת הפייבוריטיות ועכשיו מסצ'ראנו ואני מרוכזים לחלוטין בקופה אמריקה. זכייה פה יכולה להיות סיום מושלם לעונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully