וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "כל משפחת קליבלנד מאחוריי", לברון: "הוא נותן לי להנהיג"

מאמן הקאבלירס חגג את הניצחון במשחק 3: "היו לנו רגעים קשים, אבל אנחנו לא נשברים". קינג ג'יימס פרגן למאמנו והוסיף: "יש לנו עוד דברים ללמוד". דלבדובה סבל מהתכווצויות ונלקח לבית החולים. וגם: מספרי המשחק ומיטב הממים

צילום וידאו: אוהד גרינוולד, עריכת וידאו: מתן חדד

בקליבלנד חגגו הבוקר (רביעי) את הניצחון הביתי היקר 91:96 על גולדן סטייט, שהעלה אותם ליתרון 1:2 בגמר ה-NBA. אחרי שני משחקים באוקלנד שהגיעו להארכה, הקאבס פתחו פער של 20 נקודות ברבע השלישי, אבל הווריירס שוב כפו משחק צמוד והתקרבו עד לפיגור של נקודה בודדת ברבע האחרון, לפני שהמקומיים התעלו בקלאץ' וקירבו את דיוויד בלאט למרחק של שני ניצחונות בלבד מזכייה מדהימה באליפות.

לברון ג'יימס המשיך בתצוגת השיא שלו עם 40 נקודות, 12 ריבאונדים, 8 אסיסטים ו-4 חטיפות ב-46 דקות, ונעזר בעוד משחק מדהים של מת'יו דלבדובה, שקלע 20 נקודות והרבה להשתטח על הפרקט ולהשיג כדורים אבודים עבור הקאבס. בצד השני סטפן קרי החלש התעורר רק כשקבוצתו פיגרה ב-20 נקודות וסיים עם 27 נקודות, אחרי רבע אחרון מעודד מבחינתו, שהפך לנקודת האור של אוהדי גולדן סטייט לקראת משחק 4 בסדרה, שייערך גם הוא בקליבלנד בלילה שבין חמישי לשישי (4:00 שעון ישראל).

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
רק עוד שני ניצחונות. דיוויד בלאט/AP

מספרי המשחק

* הכי הרבה נקודות אי פעם בשלושת המשחקים הראשונים של גמר ה-NBA: לברון ג'יימס 123, ריק בארי 122.

* קינג ג'יימס הוא הראשון אי פעם שקולע 39 נקודות ומעלה בכל אחד משלושת המשחקים הראשונים בסדרת גמר ה-NBA.

* קליבלנד לא הייתה בפיגור כל המשחק.

* גולדן סטייט קלעה שיא שלילי עונתי של 37 נקודות במחצית הראשונה. הווריירס דייקו רק ב-15 מ-44 הזריקות שלהם.

* כמה גרוע היה סטפן קרי במחצית הראשונה? 1 מ-6 מהשדה, 3 נקודות, 2 איבודים.

* החמישייה הראשונה של גולדן סטייט סיימה את המחצית הראשונה עם 6 מ-27 משותף מהשדה.

* לברון קלע במחצית הראשונה רק 2 מ-8 מול איגודאלה ו-3 מ-7 מול בארנס.

עוד באותו נושא

בסיומה של דרמה גדולה: בלאט וקליבלנד עלו ל-1:2 בגמר ה-NBA

לכתבה המלאה
סטיב קר מאמן גולדן סטייט ווריירס. AP
נאלץ לתרץ. קר/AP

* הווריירס סיימו את הרבע השלישי עם 55 נקודות בלבד, הכי מעט שלהם העונה. עם זאת, ברבע האחרון הם קלעו 36 נקודות.

* קליבלנד ב-0:4 בפלייאוף הזה במשחקים בלי קיירי אירווינג וקווין לאב.

* ב-7:24 הדקות האחרונות של המשחק: גולדן סטייט קלעה 18 נקודות, לברון ודלבדובה קלעו 18 נקודות.

* סטפן קרי קלע חמש שלשות ברבע האחרון, שווה לשיא גמר ה-NBA בכל הזמנים (האחרון שקלע חמש ברבע הרביעי היה ריי אלן ב-2010).

* רק שלוש מ-20 הזריקות של סטפן קרי במשחק היו פנויות. בכל השאר, שחקן של קליבלנד הפריע לו.

* גולדן סטייט הייתה במאזן 2:50 העונה במשחקים בהם היא אפשרה ליריבה לקלוע פחות מ-100 נקודות. בגמר היא במאזן 2:0.

* לגולדן סטייט לא כדאי לוותר מהר כל כך. בחמישה מקרים בפלייאוף הזה בהם קבוצה הפסידה את המשחק השלישי אחרי מצב של 1:1 בסדרה, היא ניצחה את הסדרה כולה.

* לברון ג'יימס אחראי, בנקודות או אסיסטים, על 200 מתוך 291 הנקודות של קליבלנד בסדרה עד כה.

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
כותב את ההיסטוריה. לברון ג'יימס/AP

במסיבת העיתונאים אמר דיוויד בלאט: "יש לנו חבורה שמוכנה לשחק הכי חזק שלה כדי לנצח וכשזה קורה, אתה מוכן לקבל כל מה שקורה אחר כך. היו לנו רגעים קשים, אבל אנחנו לא נשברים וזה חלק מהאופי שלנו. אנחנו ביתרון 1:2 בסדרה והכול עוד מאוד פתוח. עבדנו קשה מאוד כדי להגיע לנקודה הזו ונמשיך לעשות את זה. עשינו דברים טובים והיו הרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות טוב יותר. צריך להסתכל על המשחק ולהשתפר. כל מה שאנחנו חושבים עליו כרגע זה המשחק הרביעי".

בנימה אישית אמר בלאט: "אני נהנה מאוד מכך שהמשפחה שלי פה וגם שכל משפחת קליבלנד מאחוריי. האוהדים כאן מדהימים". כשנשאל על לברון אמר: "לא ראיתי את לברון לוקח הרבה זריקות רעות. הוא היה נהדר, שלט במשחק ועזר לקבוצה שלו לנצח. אני אקח את ההופעה הזו שלו בכל משחק אחר".

על דלבדובה: "כבר היו לו משחקים כאלה. מי שלא ראה אותנו כל העונה אולי מופתע קצת. הוא משחק הכי חזק שהוא יכול בכל משחק, עם אומץ, בלי פחד. כולם בקבוצה שלנו סומכים עליו, זו לא שאלה של כמה ביטחון יש לו. אנחנו יודעים מה הוא יכול לתת לנו. דלי הוא האוסטרלי הכי קליבלנדאי שראיתי בחיי. איך אפשר שלא לאהוב אותו. האוהד הכי גדול שלו יושב עכשיו בבית, קיירי אירווינג".

על איבוד היתרון ברבע האחרון אמר בלאט: "אם היינו משחקים טוב יותר בהתקפה, להם היה קשה יותר בהתקפות שלהם. השחקנים שלנו רצו לנצח יותר מכל דבר אחר, אבל אולי שכחתם שגולדן סטייט היא קבוצה לא רעה בכלל...".

על הפציעה של שאמפרט: "אני לא יודע בדיוק מה המצב של הכתף שלו, אבל הוא היה מאוד קשוח. אני לא בטוח כמה שחקנים היו חוזרים לפרקט אחרי מכה כזו. כאב לו מאוד".

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
"אני חייב להוביל אותם בכל ערב ולהיות אני". לברון/GettyImages

לברון ג'יימס אמר מיד לאחר המשחק: "אנחנו מנסים להקשות על גולדן סטייט בכל פוזשן. השלשות שנכנסו להם ברבע האחרון הן אותן שלשות שהם החטיאו קודם ואנחנו חייבים לנסות להקשות עליהם. זה הכול ונמשיך לעשות את זה. יש לנו עוד דברים ללמוד, בעיקר מהדקה וחצי האחרונות של המשחק הזה".

על דלבדובה אמר לברון: "הוא עשוי מפלדה. אם הכדור על הרצפה, הוא יהיה הראשון שיגיע אליו. הוא הראה את זה כמה פעמים במשחק הזה. יש לו את הקשיחות שאנחנו צריכים ויש לו מיכל אנרגיות קטן שהוא ממשיך לתפעל".

לברון סיכם: "אין לי ברירה אלא להמשיך הלאה. אני כאן, זה רגע גדול והחברים שלי לקבוצה צריכים אותי. אני חייב להמשיך ללמד אותם, לצעוק עליהם ואז להגיד להם שהכול בסדר ובואו נמשיך למהלך הבא. אני חייב להוביל אותם בכל ערב ולהיות אני. יש לנו עוד משחק בחמישי בלילה, צריך להמשיך לשמור על הבית שלנו ולהיות מוכנים לכל דבר שהם יביאו מולנו. לראות את החגיגות האלה זה משהו נהדר".

מת'יו דלבדובה שחקן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
"הוא עשוי מפלדה". מת'יו דלבדובה/GettyImages

לברון ג'יימס אמר במסיבת העיתונאים: "מההתחלה ידענו שכדי לנצח נצטרך לתת הגנה והחבר'ה עשו עבודה גדולה. כל אחד תורם את חלקו ורק ככה זה עובד. אנ מנסה לעשות כל מה שצריך כדי לעזור לקבוצה לנצח. חסרים לנו שני אולסטארים ועוד שחקן חמישייה ותיק, אבל זה הגמר ונעשה כל מה שצריך. אני רק חושב איך אני יוצא למגרש ונלחם. הקהל היה מדהים מהרגע הראשון ועד לאחרון. עכשיו הם צריכים ללכת הביתה, לשתות הרבה תה ולחזור בחמישי בלילה עם הקולות שלהם מוכנים לעוד סיבוב".

על הקשר בינו לבין בלאט אמר לברון: "היחסים שלי ושל דיוויד מתפתחים בכל יום. הוא בכדורסל כל כך הרבה שנים. הוא נותן לי להיות המנהיג של הקבוצה ואני מנסה לתת לו בחזרה. הוא מאפשר לי לעזור לקבוצה ואני מעריך את זה מאוד. הראש שלי כל הזמן חושב תוך כדי המשחק והוא נותן לי לעשות את מה שאני יודע".

דלבדובה אגב, לא הגיע בכלל למסיבת העיתונאים. הבחור היה כל כך מותש וסבל מהתכווצויות קשות, עד שהוא נאלץ לעלות על אלונקה, להיכנס לאמבולנס ולהתפנות לבית החולים לקבלת טיפול.

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
לברון מפרגן/GettyImages

סטיב קר סיכם: "קליבלנד עשתה ברבע האחרון את מה שהיא עשתה בשלושת הרבעים הראשונים. סטפן פשוט התחיל לקלוע את הזריקות שלו. מה שעזר לו זה שדייויד לי שיחק מצוין והחזיר אותנו למשחק. משם, סטפ נכנס לקצב שלו וכמעט חזרנו. דייויד לי ישחק יותר בהמשך הסדרה. אני שמח שנלחמנו וחזרנו, לא מספיק לקלוע שלשות. צריך לתת פייט לאורך כל 48 הדקות".

על ההתקפה של הקאבס אמר מאמן הווריירס: "הם עושים עבודה טובה, מבודדים את לברון והמשחק הופך לאיטי. עשינו עבודה טובה יותר בריבאונד הלילה, אבל לא מספיק. במחצית הראשונה הנענו את הכדור נכון ופספסנו כמה זריקות טובות, אבל אנחנו עדיין מרגישים שנוכל לשלוט בקצב בהמשך ולהשתפר. ברור שיש לחץ. זה גמר ה-NBA. קשה לעצור את לברון, הוא שחקן גדול ומרוויח ביושר את המחמאות. אנחנו לא יכולים להוריד את הראש בכל פעם שלא הולך לנו משהו. בגלל זה אני מרוצה מהקאמבק, כי שיחקנו כמו שאנחנו רגילים".

ככה זה נגמר/AP

סטפן קרי נשאל על לברון: "הוא זורק באחוזים שאנחנו מוכנים לקבל, אבל יש לו המון זריקות והקליעות שלו בקלאץ' זה מה שהורג אותנו. השלשות שלו בסוף הרבע הרביעי, כמה סלים קלים שאנחנו נותנים לו. אבל זו לא הבעיה שלנו. קשה לנו בהתקפה, בעיקר בתחילת המשחקים. אנחנו לא פותחים טוב ונצטרך לתקן את זה".

על הרבע האחרון המוצלח אמר קרי: "בדיוק כמו בדקות האחרונות של המשחק הקודם, גם הפעם היינו האגרסיבים יותר ברבע האחרון ואם אנחנו יכולים לעשות את זה בדקות הסיום, אין תירוץ ללמה לא נוכל לעשות את זה כל המשחק. בעיקר במשחקי חוץ, אנחנו חייבים להיות רגועים, ליהנות מהמשחק ולהיות אגרסיבים כדי לנצח. ננסה לעשות התאמות למשחק הבא, דייויד לי היה התאמה כזו וזה עבד. אני חייב למצוא את הדרך לגרום לנו לשחק טוב יותר".

על המשך הסדרה אמר קרי: "הכל יתנקז למשחק הבא. אנחנו חייבים לקחת בחזרה את יתרון הביתיות ולחזור לאולם שלנו".

סטפן קרי שחקן גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
אין לו תירוץ. סטפן קרי/GettyImages

מיטב הציוצים מהמשחק:

דלי מככב

סטפן קרי חוטף

שחקן יוטה, רודי גובר, אוהב את ההקרבה של דלבדובה

קובי מסביר

חאמס צופה

ג'ים בראון האגדי הגיע לעודד

הקאבס מנסים להשתיק את הקהל בזריקות העונשין שלהם

גם השחיין גיא ברנע צפה בחגיגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully