וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקשורת בקליבלנד חושפת: הלכלוכים מאחורי גבו של דיוויד בלאט

מאמר ב'אקרון ביקון ג'ורנל' סקר את היחס האמביוולנטי שקיבל בלאט מתחת לפני השטח מצד מאמנים, מנהלים וסוכנים ב-NBA לאורך העונה. ואן גנדי נותן גב וטוען: "לברון כמעט פילג את הקאבס"

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
התקשה לקבל כבוד. בלאט/GettyImages

בעוד קליבלנד וגולדן סטייט נכנסות לשלב ההכנה האחרון לקראת פתיחת הגמר בין חמישי לשישי, התקשורת האמריקאית סופרת את השעות ועסוקה באינספור ניתוחים לסדרה. באופן טבעי, גם דיוויד בלאט מקבל תשומת לב מיוחדת וסוגיית השפעתו על הקאבס נדונה שוב ושוב. ג'ייסון לויד מ'אקרון ביקון ג'ורנל', שנחשב אחד לאחד ממבקריו הגדולים של בלאט במהלך העונה, הקדיש מאמר שלם למאמן תחת הכותרת "בלאט התחמק מהביקורות בדרך לגמר ה-NBA", בו סקר את העונה שלו ואת הסיבות ליחס החשדני שקיבל מהתקשורת האמריקאית.

"הוא היה תחת עיניים בוחנות לאורך כל העונה, אפילו חלק מהשחקנים שלו בדקו אותו. מאמנים ב-NBA, שבדרך כלל מגובשים ומאוחדים עם הקולגות שלהם, העזו לבקר את ההתנהלות שלו על ומחוץ למגרש", כך כתב. לויד מצטט שיחה שערך עם איזיאה תומאס ערב גמר המזרח, בה אמר מאמן העבר: "הוא עדיין בתהליך למידה, אז בינתיים השחקנים מחפים עליו".

גם הפרשנים בארצות הברית משוכנעים: גולדן סטייט תזכה באליפות

בארה"ב מדווחים על "המהפך הדרמטי" במעמדו של בלאט, לברון ג'יימס מפרגן

האיש למשימות מיוחדות: טריסטן תומפסון מציל את בלאט וקליבלנד

גולדן בוי: מה עומד מאחורי ההצלחה של סטיב קר בגולדן סטייט?

דיוויד נגד הקללה: הקאבס ישברו את "קללת הספורט של קליבלנד"?

סטיב קר מפרגן לבלאט: "מטורף שניפגש בגמר"

בלאט מספר על הרגע שגרם לו להגיע לקליבלנד ולא לגולדן סטייט

איזיאה תומאס. Jonathan Daniel, GettyImages
גם הוא היה בין המבקרים. איזיאה תומאס/GettyImages, Jonathan Daniel

לטענת לויד "הרבה מאוד אנשים בליגה נהגו בצורה דומה עם אמירות אפילו יותר נחרצות במהלך העונה. גם אלה שהיללו אותו בתקשורת גימדו אותו בשיחות פרטיות. תומאס פשוט היה מבין היחידים שעשה את זה בפומבי. אני אישית שמעתי סוכן שחקנים בכיר לועג לאמירה של בלאט שהשווה את עצמו לטייס קרב, ואומר 'טייס של מי? מלזיה איירליינס?'. אפילו בסוף מרץ, כשהקאבס כבר התייצבו ונראו הרבה יותר טוב, ג'נרל מנג'ר שאני מכיר בליגה ניחש שבלאט יפוטר בתום העונה".

לויד מביא התייחסות לטענות הללו מפי בלאט, ומצטט אותו כאומר: "יש מאמנים שעובדים קשה מאוד במשך קריירה שלמה ומעולם לא קיבלו צ'אנס לאמן קבוצה מהטופ של הליגה או שחקן בסדר הגודל של לברון. לא ביקשתי טובות מאף אחד. מה שקרה פשוט קרה. אלה אנשים צרי מחשבה, אז למה אני צריך לדאוג מהדברים שהם אומרים?".

מנגד, יש לבלאט גם סנגורים. אחד מהם, שאף הוא מצוטט בכתבה, הוא פרשן ESPN ו-ABC, מאמן העבר ג'ף ואן גאנדי. "מדהים אותי איך בלאט הצליח, כי אף אחד, פשוט אף אחד, לא נתן לבחור הזה קרדיט. במהלך העונה כל מאמר עם ציטוטים בעילום שם היה מלא באמירות נגד היכולת שלו. הוא ספג את כל האשמה על ההפסדים, והשחקנים לקחו את כל הקרדיט בניצחונות".

ואן גנדי אף ביקר את לברון ג'יימס על התנהלותו במשחק הרביעי מול שיקגו, אחריו הודה כי מחק את התרגיל שהמאמן שרטט. "היה עדיף אם לברון היה שומר את הדברים האלה לעצמו. זה מסוג הדברים שיכולים לפרק קבוצה לגמרי".

עוד באותו נושא

גולדן סטייט הודיעה שקליי תומפסון כשיר למשחק 1: "אני מרגיש נהדר"

לכתבה המלאה
מאמן יוסטון רוקטס ג'ף ואן גנדי. AP
מגונן על בלאט. ואן גנדי/AP

במאמר נוסף ב-SB NATION התייחסו ארוכות להתאמות שביצע בלאט כדי לגרום ללברון להרגיש בנוח ולחזור לכושר פנטסטי. "כשהכול הולך כמו שצריך, השחקנים של בלאט מפרגנים לו. כשהדברים פחות מסתדרים, הם מלכלכים עליו. אם בלאט היה מאמן כל קבוצה אחרת ב-NBA, העונה הזאת הייתה עוברת לו הרבה יותר בקלות. היו מקבלים בהבנה את תקופת ההסתגלות שלו. אולי הניסיון להטמיע אלמנטים מהתקפת פרינסטון היה מצליח.

"כמובן שההצטרפות של לברון, לה אף אחד לא באמת ציפה, שינתה הכול. לבלאט כבר לא היו ימי חסד. הוא עבר מההתרגשות של האתגר החדש בעומד בפניו הישר לאימון של הכוכב הכי גדול בכדורסל. כמעט שלא היה לו מרווח לטעות.

"בתור המאמן של השחקן הטוב בעולם, יש לך שתי ברירות: או לשים את לברון ג'יימס בעמדה הכי טובה כדי להיות לברון ג'יימס, או להיכשל. בהתחלה היה נראה שבלאט בדרך הבטוחה לאופציה השנייה, אבל הוא פיצח את זה ככל שהעונה התקדמה. בלאט הבין איך לא להגביל את לברון. זה אמנם לא מצריך שיטה פורצת דרך, אבל מראה על ענווה ומוכנות להודות בכך שהאסטרגיה הקודמת שלו נכשלה. עבור מי שנתפס כשחצן ועיקש, זו התקדמות לא רעה בכלל".

לברון ג'יימס, דיוויד בלאט, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
למד לא להגביל אותו. בלאט עם לברון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully