וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נישואים בלי אהבה, גירושים בלי שנאה: על פרידת פאקו ממכבי ת"א

אייסטרן וקרויף נראו כמו הורים שמודיעים לילדים שלהם שהסיפור נגמר, ומזייפים "הכול בסדר". ההחלטה על פרידה אולי היתה בלתי נמנעת, אבל הסיבות והדרך מעוררות דאגה. אורן יוסיפוביץ על יומו האחרון של פאקו במכבי תל אביב

אתר רשמי

"כשאתה חי עם אשתך הרבה שנים, אתה צריך להיות בטוח שאתה לא מאוהב לפני שאתה מחליט להתגרש ממנה".

זו המטפורה בה בחר פאקו אייסטרן להסביר את הפרידה ממכבי תל אביב, אחרי עונה מושלמת מבחינת תוצאות ובעייתית מבחינת השאר. הוא השתמש במטפורה כדי להסביר את השבועות האחרונים. שבועות בהם ידע שהוא לא רוצה להיות במערכת יחסים עם מכבי, אבל משך את הזמן "כדי להיות בטוח שזו ההחלטה הנכונה". ואכן, במשך כמה דקות קצרות, גסות, מנוכרות וקרות, פאקו וג'ורדי היו כמו צמד הורים שמודיעים לילדים שלהם על גירושים. על פניו, ברוח טובה.

מכבי תל אביב מינפה בשלוש השנים האחרונות את מעמדה כמועדון חשאי וסנסציוני. כלום לא יוצא, וכשזה יוצא, זה יוצא בבום. ג'ורדי קרויף הודה שעבורו - כל מה שהתקשורת לא יודעת, הוא ניצחון בפני עצמו. בגלל אותו מיתוג, כולם היו סקרנים אתמול, למרות שבתוך תוכם ידעו מה יקרה ב-18:50; הם פשוט פחדו להמר על זה. "זה היה שקוף", אמר גורם במועדון, ושחקן הוסיף: "ככל שהימים עברו, היה ברור שפאקו לא ימשיך".

ופאקו לא ימשיך, ואתמול נתן חותמת סופית למה שכולם אכן חשבו ולחשו - הוא לא רצה להיות כאן, ומכבי תל אביב לא רצתה אותו. וכמו בכל פרידה של כל זוג, כשלא רוצים להתנצח ורוצים להמשיך הלאה בשקט, ולשמור על הילדים, פשוט מפטירים: "זה היה הדדי". אבל בחיים - שום דבר לא באמת הדדי.

seperator

נקפוץ לאחרי חצות, ופאקו אחרי הפסד למכבי פתח תקוה, וחגיגות אליפות מאופקות, והוא שוב עם הטרולי ("מאמן תמיד צריך להיות מוכן").

"דיברת על זוג נשוי שמתגרש", אמרתי לו. "טענת שהפרידה הדדית. אבל אין דבר כזה פרידה הדדית באמת".

הוא חייך.

אז מי באמת רצה יותר בפרידה?

"אף אחד".

זהבי: "פאקו עשה דברים גדולים. כרגיל, יעריכו אותו רק אחרי שיעזוב"

ליגת העל: מכבי תל אביב נפרדה מייני ומפאקו עם 2:0 למכבי פתח תקוה

מכבי תל אביב הודיעה על עזיבת פאקו: "המועדון מרגיש שהוא רוצה משהו שונה"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב, ג'ורדי קרויף, עם המנכ"ל מרטין ביין ופאקו אייסטרן. ניב אהרונסון
כל מומחה לקריאת התנהגות וכו? היה יכול לצאת למסע הופעות על ניתוח מסיבת העיתונאים. כי משהו שם אכן לא הסתדר/ניב אהרונסון

שעת ערב בקרית שלום, ואייסטרן נכנס לחדר התקשורת ודפק כיפים לכל העיתונאים, כאילו היה דרק שארפ בהצגת שחקנים של מכבי סל לפני משחק קריטי מול ציבונה. הוא עלה לבמה, לבוש נהדר כרגיל, שלף אייפון וצילם את כולם. "זו פעם שנייה שאני עושה זאת היום", אמר, כמה דקות לאחר שהודיע לשחקנים על העזיבה, בשני משפטים וחצי. הוא היה נראה מאושר, שלם. כל כך נלהב היה לפני ואחרי, ורק בזמן מסיבת העיתונאים חתם פניו.

בין פאקו לג?ורדי ניצב מרטין ביין החייכן, אבל גם אם סקוטלנד כולה היתה נמתחת בין הבאסקי להולנדי, אפשר היה להרגיש את המתח. המבטים היו עקומים

בין פאקו לג'ורדי ניצב מרטין ביין החייכן, אבל גם אם סקוטלנד כולה היתה נמתחת בין הבאסקי להולנדי, אפשר היה להרגיש את המתח. המבטים היו עקומים. אין הגדרה אחרת. עקומים. "הגענו לנקודה בה המועדון הרגיש שהוא צריך משהו שונה, וגם אני הרגשתי כך", ביאר אייסטרן. "זה הכול. היינו בשיחות, ופשוט כל אחד חשב בכיוון אחר. המשכיות היא לא תמיד דבר טוב", הסביר.

אם חסר משהו באימפריה שהיא מכבי תל אביב, זו המשכיות על הקווים. ארבעה חילופי מאמנים כבר היו בתקופת קרויף, וזה (לפחות) המאמן השני עמו ההולנדי לא רואה עין בעין. כשנשאל אייסטרן לגבי מערכת היחסים עם קרויף, ענה מיד "טובה, טובה", והבטיח שלא זו הסיבה לתעופתו. בסיום המשחק אמש הצהיר קרויף את אותם הדברים.

אבל כל מומחה לקריאת התנהגות וכו' היה יכול לצאת למסע הופעות על ניתוח מסיבת העיתונאים. כי משהו שם אכן לא הסתדר. כשפאקו נראה היה כמתחיל סוף סוף להסביר את סיבותיו לפרידה, קרויף התפרץ: "דיברנו, דיברנו, זו לא הבעיה. מסיבת העיתונאים הזו מתקיימת כדי להעביר מידע ולא לענות לגבי ספקולציות סנסציוניות".

בסיום ההפסד למכבי פתח תקוה, כשקרויף היה עמוק בחדרי ההלבשה, אייסטרן ניסה להסביר קצת יותר.

"אני מאמן נהדר, באמת, ומכבי מועדון נהדר, ולפעמים גם זה לא מבטיח שנמצא את הדרך הנכונה להמשיך", אמר.

למה לא מצאתם דרך להמשיך?

"כי לא מצאנו. לפעמים אתה מרגיש שאתה לא יכול לעשות טוב יותר, ואז אתה צריך להמשיך הלאה. אז אנחנו, שני הצדדים, הסכמנו שההחלטה הכי טובה היא להיפרד".

מתי שמת לב שאתם לא באותו ראש?

"מממ… היתה… גישה שונה… הבנו ש… אין לנו… אתה יודע?".

פאקו מאמן מכבי תל אביב חוגג אליפות. קובי אליהו
עכשיו הלחץ על ג'ורדי. פאקו/קובי אליהו
פאקו רמז לחילוקי דעות "בנושא כדורגל", וכשנשאל האם הסגל הנוכחי של מכבי תל אביב מספיק טוב לליגת האלופות, אמר: "אני חושב שהם יצטרכו משהו אחר"

פאקו רמז לחילוקי דעות "בנושא כדורגל", וכשנשאל האם הסגל הנוכחי של מכבי תל אביב מספיק טוב לליגת האלופות, אמר הבחור שזכה עם ליברפול בתואר הזה לפני עשור: "אני חושב שהם יצטרכו משהו אחר".

כמה דקות לאחר מכן, ג'ורדי קרויף הגיע לאותה הבלטה והודה: "אני מסכים".

מעניין האם אותו קרויף, חשאי וסגור, יסביר יום אחד מדוע באמת עזב פאקו אייסטרן. בינתיים ההולנדי מוכיח שהוא מומחה בפרידות. באיכות ובכמות.

נעזוב את הסקפולציות, לבקשת ג'ורדי, ונתרכז בעובדות. והעובדות מראות שפאקו ומכבי תל אביב לא רוצים זה את זה, למרות עונה מושלמת מבחינת תוצאות ולמרות שהבאסקי טען: "נהניתי מכל רגע". מיטש גולדהאר רצה בהמשכיות, לפי מקורבי פאקו, אבל כשהמאמן וזה שמעליו לא רואים עין בעין, קשה מאוד לעבוד. ואם אכן אלו פני הדברים, הרי שאין לבקר את ההחלטה הזו של מכבי תל אביב. אבל כן את מה שהוביל לצדדים לקבל את אותה החלטה, וכן את מה שגרם לפרצופים להיות כה עקומים בקרית שלום, וכן את העובדה ששני הצדדים מזייפים "הכול בסדר", אבל ברור שהכל בעצם לא.

עכשיו הלחץ שוב על כתפי קרויף. עם כל הכבוד לאליפויות בישראל, הרף של הצהובים חייב לעוף מעלה. הפעם, משחק העונה לא יהיה בחורף הבא אלא בקיץ הזה. וקרויף יצטרך לפגוע בינגו במאמן שיביא וברכש, ונכון, גם הכדורים של אינפנטינו לא יזיקו. אבל אם מכבי תל אביב לא תעלה לשלב הבתים של ליגת האלופות גם העונה, הספקולציות יחזרו, ובגדול. וגם הסנסציות. וכולם יתהו "מה היה קורה לו פאקו היה פה?".

פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב ומשפחתו חוגגים אליפות. קובי אליהו
"לא קל לעזוב מקום שאתה אוהב". פאקו והמשפחה/קובי אליהו

המאמן הבאסקי דפק שלל סלפיז, אמר ביי לכולם - כולל חיבוק לג'ורדי - ויצא לעבר רחוב שארית ישראל החשוך והריק. בידו בנו, עם חולצת טרבל עליו. ליד קופת הכרטיסים חיכתה אשתו, ולידה הבן הקטן, לבוש בחולצת מכבי. "לא קל לעזוב מקום שאתה נהנה בו, אבל לפעמים זה הפתרון הטוב לכולם", אמר ראש הפמיליה.

אחרי משחקו הראשון בישראל, שאלתי אותו "עד כמה הקבוצה רחוקה מהמקום שבו אתה רואה אותה, בחזונך?"

"רחוקה מאוד", ענה אז. "רחוקה מאוד, מאוד. זה אפילו לא קרוב".

תשעה חודשים עברו, וכמו שזה התחיל, ככה נגמר. זה אפילו לא היה קרוב. שנאה אולי לא היתה שם, אבל גם לא אהבה.

לעמוד הפייסבוק של יוסיפון
למעקב בטוויטר
orenjos@walla.co.il

פאקו מאמן מכבי תל אביב חוגג אליפות. קובי אליהו
מקווה שעוד יתגעגעו אליו. פאקו/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully