וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הפרשנים בארצות הברית משוכנעים: גולדן סטייט תזכה באליפות

בארצות הברית בטוחים שגולדן סטייט טובה יותר, זאק לואו מסמן את המבחן הגדול של בלאט. בארה"ב מדווחים על "המהפך הדרמטי" במעמדו של המאמן. לברון ג'יימס פרגן: "הוא אבל עשה עבודה גדולה"

לברון ג'יימס, דיוויד בלאט, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
יש פרגון. בלאט ולברון/GettyImages

קליבלנד ערכה אמש (שני) אימון אחרון לפני ההמראה לאוקלנד לקראת גמר ה-NBA מול גולדן סטייט שייצא לדרך בלילה שבין חמישי לשישי. בארה"ב שוב הזכירו את "המהפך הדרמטי" שעבר על הקבוצה, שפתחה את העונה בצורה מאכזבת וסבלה ממתיחויות בין לברון ג'יימס למאמן דיוויד בלאט, ועכשיו, לפחות על פי דייב מקמנמין מ-ESPN, "הכל מים מתחת לגשר, ולברון מהלל את מאמנו".

"ידענו שהרבה אנשים יגידו דברים לגביו, ושאין להם יותר מדי משמעות", אמר לברון, "זה מה שאותם אנשים צריכים לעשות, זה מה שעוזר להם למכור את המוצר שלהם. אנשים אוהבים לקרוא דברים שליליים יותר מאשר דברים חיוביים ואני חושב שהוא התמודד עם הסיטואציה בצורה שלא תיאמן. הוא מאמן רוקי ב-NBA שלקח את הקבוצה שלו לגמר. הוא עשה עבודה גדולה".

גם קיירי אירווינג פרגן לשיפור של מאמנו ואמר: "הוא כבר היה מאמן מצוין עוד לפני שהגיע לכאן, בכל מקרה, לכולנו הייתה בו אמונה. אין ספק שלהגיע לקבוצה חדשה עם שחקנים חדשים, משנה את כל מה שנדרש מכולנו. יש לנו צוות לא ייאמן, ואנחנו מנסים לנצל את זה. זה הולך ביחד. יש פה חומר של אלופים, כך שיש כבוד. קואץ' בלאט תמיד נשאר מאוזן ויציב, ואני מעריך את זה.

"עוד לפני שהוא הגיע לפה הוא היה כבר מאמן גדול של שחקנים. עם היכולת להקשיב ולהגיב למה שהשחקנים אומרים ולהתאים את עצמו ולשנות. אם הוא מקבל החלטות שיעזרו לקבוצה, כולנו מכבדים את זה. אף אחד פה לא דרך על השני. ברור שהיו חילוקי דעות פה ושם, אבל באיזו קבוצה אין? מבחינתנו זה היה תהליך גדילה יומי, ותהליך של השתפרות כקבוצה".

ההפתעה של בלאט: טריסטן תומפסון פורח בקליבלנד

מדרגות לגן עדן: דרכו של סטפן קרי לטופ של ה-NBA

אלוהים שונא את קליבלנד? תולדות הקללה על העיר

בראד סטיבנס מפרגן לבלאט על הטיפול בפרשת לברון

קווין לאב: "מצפה לחזור בשנה הבאה, מרגיש חלק מההצלחה"

סטיב קר: "יש לי ולבלאט הרבה במשותף, מטורף שניפגש בגמר"

חובבי ה-NBA האמיתיים בדילמה בגלל הצלחתו של בלאט

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס עם קיירי אירווינג. GettyImages
"עוד לפני שהוא הגיע לפה הוא היה כבר מאמן גדול של שחקנים". אירווינג/GettyImages

ומה לגבי בלאט? האם עכשיו הוא מקבל יותר קרדיט, מהשחקנים ומהתקשורת? "אני לא חושב שזה מעניין אותו", אמר לברון, "זה לא חשוב. לקבל קרדיט מאנשים אחרים, למי אכפת? מה שחשוב זה הקרדיט שאנחנו נותנים אחד לשני, כאן בינינו, על המגרש, כל יום באימון, במשחק, בתדריכים. לא משנה מה כל השאר אומרים". דיוויד בלאט עצמו אומר שגם לו אין שום מטרה "לסתום פיות" לכל המפקפקים: "אמרתי לאחרונה שאני לא אדם נקמני, אז אני לא מרגיש צורך לנקום בשום צורה".

קיירי אירווינג עדיין פצוע, ובלאט התייחס למצבו של הרכז: "יש לנו עוד כמה ימים עד למשחק הראשון, נקווה שיוכל לשחק. אנחנו מנסים להכין אותו כמה שיותר ונחליט על כמות הדקות ועל הגבלת דקות אפשרית רק בהמשך. קצב ההחלמה שלו די איטי". אירווינג אמר שהוא לא יהיה ב-100 אחוז בסדרה, "אלא אם יקרה איזשהו נס... זה כמו שאמרתי כל הזמן, וכמו שאמשיך לומר, זה ענין יום-יומי. אמשיך לעבוד ולקבל טיפולים, ואעשה מה שנדרש". בלאט הוסיף ש"לא הייתי אומר שהייתה נסיגה במצבו, אבל ההתקדמות הואטה". לברון אמר ש"ננסה להוציא ממנו מה שאפשר, אני חושב שהוא מתכונן לשחק במשחק 1, ומה שנקבל ממנו יהיה בונוס. הוא מתמודד עם פציעות כל הפלייאוף".

בלאט הוסיף: "היה לנו אימון טוב, השחקנים עבדו כמו שצריך. אנחנו עובדים עם מאמני הכושר, אבל לא מעמיסים יותר מדי. אנחנו שומרים על החבר'ה שפצועים ודואגים להם, אבל במקביל גם מתכוננים לסדרת הגמר, כך שיש הרבה עבודה. לברון שיחק מול גולדן סטייט רק פעם אחת העונה ותראו איזה משחק מצוין הוא נתן שם".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

צפו: אולי עדיף שלברון וקיירי לא יזרקו ביד שמאל

לברון: אני בכושר הטוב בחיי

בינתיים לברון ג'יימס מרגיש שהוא בשיאו. הכדורסלן שנחשב על ידי רבים לטוב בעולם, ואחד הטובים בכל הזמנים, זה שזכה בשתי אליפויות ובארבעת תארי MVP, נשאל האם הוא בכושר הטוב בקריירה. "כשמחשבים הכל ביחד, אז כן", אמר לברון, "כשמסתכלים מבחינה מנטלית, מבחינה גופנית, מבחינת יכולת, כששמים הכל ביחד - אז כן, זה כנראה הכי טוב שהייתי אי פעם".

עבור לברון זה גמר חמישי ברציפות, כשבפלייאוף הנוכחי הוא מעמיד ממוצעים של 27.6 נקודות, 10.4 ריבאונדים, 8.3 אסיסטים, 1.8 חטיפות ו-1.3 חסימות, וןמשכיח לחלוטין את היעדרותו של קווין לאב או את הדיבורים על "הטריו הגדול", כשלמעשה הכל תלוי בו ורק בו. בסדרת גמר המזרח הוא כבר התעלה עם ממוצע של 30.3 נקודות, 10.0 ריבאונדים ו-9.0 אסיסטים למשחק.

גם קווין לאב נשאל אם לברון בשיאו, ואמר: "קשה להגיד, האם הוא הידרדר פעם? מבחינה פיזית, קשה להגיד, אבל מבחינת הראש, הוא במקום שבו לא היה בעבר, הוא עושה את כולם סיבוב טובים יותר, הוא עושה עבודה מדהימה". ואחרי שקנדריק פרקינס ואירווינג כבר רמזו שהוא לא רק הטוב בעולם, אלא גם בין הטובים בכל הזמנים, ג'יימס אמר ש"הם רואים אותי בכל יום, וזה נהדר לדעת שהחברים שלך מעריכים אותך. אני רק מנסה לתת את כל מה שאני יכול".

גארד גולדן סטייט ווריורס סטפן קרי. GettyImages
טובים מדי? גולדן סטייט/GettyImages

הפרשנים בארצות הברית ממשיכים לנתח את יחסי הכוחות לקראת הסדרה. זאק לואו מ'גרנטלנד', הנחשב לאחד הפרשנים המובילים בארצות הברית, ניתח את השאלות הגדולות שיכריעו את הסדרה, ובין היתר עסק בהרכבים הנמוכים שדיוויד בלאט מרבה לעשות בהם שימוש.

"הדילמה הכי גדולה שבלאט יתמודד איתה היא כזאת: עד כמה הוא יוכל לשחק סמול בול, עם לברון או ג'יימס ג'ונס בעמדה 4? כולם יודעים שהקאבס פותחים את שבע הדקות הראשונות של המשחק עם תומפסון ומוזגוב יחד, מה שמקשה על היריבות לקחת ריבאונד הגנה. אבל הצורה שבה בלאט יסתדר ב-32 הדקות הנותרות תהיה מכריעה לגורל הסדרה. הקאבס יהיו חייבים להשתמש בסמול בול כדי להתמודד עם ההגנה של גולדן סטייט", כתב.

לואו ניבא כי הווריירס ינצחו בסדרה בשישה משחקים, וכתב כי "לקאבס אמנם יש אמנם תשובה אמיתית ליכולת הקליעה של גולדן סטייט, אבל לווריירס הראו שהם יכולים להתמודד מול כל קבוצה, מול כל ליינאפ ומול כל מצ' אפ במהלך העונה. כל עוד דריימונד גרין נמנע מבעיית עבירות, אין לגולדן סטייט בעיה להתמודד עם הרכבים נמוכים או גבוהים. המאזן הביתי שלהם עומד 3:46, ותהיו בטוחים שקרי ותומפסון ינצחו עבורם משחק או שניים בהתפוצצות אופיינית".

אגב, גם צמד הפרשנים של TNT, שאקיל אוניל וקני סמית', הימרו על גולדן סטייט כאלופה ועל סטפן קרי כ-MVP של הסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully