וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בהיסטוריה: נוצרי מונה לקפטן נבחרת הכדורגל של איראן

אנדרניק טימוריאן בן ה-32, קשרה לשעבר של בולטון, מונה לתפקיד למרות שהוא ממוצא ארמני: "אני גאה בזה". ב"גרדיאן" קישרו זאת למדיניות הסובלנית כלפי מיעוטים שהנשיא רוחאני מנסה להשריש

קפטן נבחרת אירן אנדרניק טיימוריאן. GettyImages
"אני שמח שנוצרי משחק בנבחרת מוסלמית". אנדרניק טימוריאן במדי נבחרת איראן/GettyImages

כשחסן רוחאני נבחרת לנשיא אירן ב-2013 הוא דיבר על זכויות המיעוטים במדינה, ואף מינה בפעם הראשונה עוזר מיוחד לענייני מיעוטים. כשנתיים אחרי, נבחרת איראן בכדורגל רושמת היסטוריה כשלראשונה בתולדותיה הקפטן שלה יהיה נוצרי. אנדרניק טימוריאן בן ה-32, קשרה של סאזי טבריז האיראנית בהווה ובולטון האנגלית בעבר, מונה לקפטן הנבחרת הלאומית. ב"גרדיאן" הבריטי הקדישו כתבה למינוי החריג, ואף קישרו זאת למאמץ שעושה רוחאני כדי לשנות את תדמיתה של המדינה בעיני העולם המערבי.

"אני שמח שנוצרי משחק בנבחרת מוסלמית", הוא אמר לאחרונה בראיון, "יש לי שורשים ארמניים אבל אני מחזיק בדרכון איראני, ואני גאה בזה, אני מניף את הדגל שלנו גבוה". לטימוריאן 90 הופעות במדי איראן מאז 2005 והוא כבש לזכותה 8 שערים. טימוריאן הוא בן המיעוט הארמני במדינה, המונה כ-300 אלף איש. כשאירן הופיעה במונדיאל 2014, טימוריאן עמד ליד חבריו כשאלה נישקו את הקוראן לפני המשחקים, כחלק מטקס קבוע.

"הגישה הרשמית כלפי מיעוטים השתנתה", נכתב ב"גרדיאן", "בפברואר הודיע יועצו של רוחאני עלי יונסי שסטודנטים יהודיים לא יחויבו יותר ללכת לבית הספר בשבת. ימי הלימודים בבתי הספר באיראן הם בין שבת לחמישי, כשיום שישי הוא היום החופשי". במסגרת השינוי ביחס כלפי מיעוטים, רוחאני אף לקח עמו לנסיעתו הראשונה לוועידה השנתית של האו"ם בניו יורק את חבר הפרלמנט היהודי היחיד באירן, סימאק מורח סדג', רופא בן 48 שנבחר לפרלמנט ב-2008.

קפטן נבחרת אירן אנדרניק טיימוריאן עם אשקה דג'אגה. GettyImages
נישק את הקוראן לפני כל משחק במונדיאל. טימוריאן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully