וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: נדאל ודג'וקוביץ' ייפגשו ברבע הגמר, גם פדרר ומארי עלו

איזה קרב ענק מצפה לנו: המדורג ראשון דרס את גאסקה 1:6, 2:6, 3:6, הספרדי שמט מערכה מול סוק. פדרר יפגוש את ואוורינקה, מארי את פרר. אצל הנשים: שראפובה וקביטובה הולכות הביתה

רוג'ר פדרר חוגג. GettyImages
דרבי ברבע הגמר. פדרר/GettyImages

יום המשחקים התשיעי ברולאן גארוס הסתיים היום (שני) כששלב שמינית הגמר ננעל עם הרבה משחקים מסקרנים. השורה התחתונה: ברבע הגמר מצפה לנו קרב ענק כשנובאק דג'וקוביץ' (שדרס את רישאר גאסקה) ורפאל נדאל (שניצח את ג'ק סוק) ייפגשו לקרב ראש בראש. רוג'ר פדרר ניצח את גאל מונפיס במשחק שחודש היום, כשגם אנדי מארי העפיל לשמונת האחרונים.

מריה שראפובה (2) סיימה את דרכה בטורניר לאחר שנכנעה ללוסי ספארובה. סרינה וויליאמס התגברה על סלואן סטיבנס, ושרה אראני הדיחה את יוליה גרגס. פטרה קביטובה הודחה.

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
שמט מערכה ראשונה בטורניר. נדאל/רויטרס

גברים

השני בעולם, רוג'ר פדרר העפיל לשלב רבע הגמר, לאחר שניצח 3:6, 6:4, 4:6 ו-1:6 את המדורג 14 בעולם, גאל מונפיס הצרפתי, במשחק שחודש היום לאחר שנפסק אמש בשל החשיכה בפריס. השניים ירדו במצב של שוויון במערכות, והיום רק אחד מהם הופיע להתמודדות - פדרר.

השוויצרי הצליח להשיג שבירה אחת במערכה השלישית, שבירה שהספיקה לו לנצח בה 4:6. המערכה הרביעית הייתה טיול בפארק עבור פדרר, שזכה בטורניר ב-2009. הוא ניצח ב-22 נקודות במהלך המערכה לעומת שמונה בלבד של הצרפתי. זה נגמר ב-1:6 כואב ומקום ברבע הגמר עבור השוויצרי, שיפגוש את בן ארצו סטן ואוורינקה בשלב רבע הגמר.

נובאק דג'וקוביץ', המדורג מספר אחת בעולם והפייבוריט לזכייה בטורניר, המשיך את כושרו המצוין גם מול רישאר גאסקה (20), בדרך ל-1:6, 2:6, 3:6 מוחץ, והסרבי עדיין לא שמט מערכה עד כה בפריס. דג'וקוביץ', שהפסיד אשתקד לרפאל נדאל בגמר הטורניר, סיפק יכולת מסחררת מול חביב הקהל בצרפת, והשיג לא פחות מ-12 אפשרויות שבירה כבר במערכה הראשונה. לאחר שניצל שלוש מהן, כולל 17 ווינרים, ניצח 1:6.

בסט השני הסיפור היה דומה. נולה סיפק 18 ווינרים, ניצל שתיים מארבע אפשרויות השבירה שלו, וניצח 2:6. בשלישי דאג לסגור עניין עם 3:6.

ברבע הגמר יפגוש נולה את רפאל נדאל, שניצח את ג'ק סוק האמריקאי (37) 3:6, 1:6, 7:5, 2:6. השור ממאיורקה שלא שמט ולו מערכה אחת עד הערב פתח עם שמונה אפשרויות שבירה במערכה הראשונה, מהן ניצל שלוש בדרך ל-3:6. בסט השני נדאל העביר הילוך, כשלא ביצע ולו שגיאה בלתי מחויבת אחת, ניצל את שתי אפשרויות השבירה שלו וניצח 1:6. במערכה חזר האמריקאי הצעיר לעניינים והשיג שלוש שבירות, כולל אחת במשחקון ה-12, כדי לנצח 5:7 עם טניס יוצא מהכלל. במערכה הרביעית חזר נדאל לעצמו, וסגר עניין עם 2:6.

נדאל, שמחפש זכייה עשירית בפריס ושישית ברציפות, מוכיח פעם נוספת שהדירוג הנמוך איתו נכנס לטורניר לא ממש מייצג את יכולתו, לפחות לא כעת. אלא שבשלב הבא המשימה של הספרדי תהיה קשה שבעתיים, שכן הוא יפגוש את דג'וקוביץ', כשהמאזן הנוכחי עומד על 20:23 לטובת נדאל. ג'ק סוק, לעומת זאת, מסיים את הגרנד סלאם המוצלח ביותר בקריירה שלו בשמינית הגמר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
לא עוצר. דג'וקוביץ'/רויטרס

גם אנדי מארי הבריטי העפיל לשלב רבע הגמר. מארי, המדורג שלישי בעולם, ניצח את ז'רמי שארדי המדורג 45 בעולם 4:6, 6:3, 3:6 ו-2:6 ויפגוש את המנצח את דויד פרר בשלב הבא. הבריטי העלה את מאזנו מול יריבו הצרפתי ל-1:7, והציג טניס חיובי מאוד לאורך המשחק. מארי אמנם איבד מערכה (הפסיד בשנייה 6:3), אך חזר לעצמו במערכה השלישית והרביעית בדרך לניצחון.

הצרפתי סיים את המשחק עם לא פחות מעשר שגיאות כפולות, עם 49 ווינרים לעומת 35 של מארי, אך גם עם 56 טעויות בלתי מחויבות לעומת 26 בלבד של הבריטי.

מי שיפגוש את מארי בשלב רבע הגמר הוא דויד פרר, שהביס 2:6, 2:6 ו-4:6 את מארין צ'יליץ'. על הנייר, המשחק בין המדורג שמיני (פרר) למדורג עשירי אמור היה להיות צמוד, אך הוא היה הכול חוץ מזה. הספרדי סיים את המשחק עם 14 טעויות בלתי מחויבות בלבד, לעומת 47 של יריבו הקרואטי.

הטניסאי הבריטי אנדי מארי. רויטרס
עשה את שלו. מארי/רויטרס

נשים

המשחק שפתח את היום באצטדיון פיליפ שאטרייה הפגיש בין מריה שראפובה (2) ללוסי ספארובה (13 בטורניר). הרוסייה, אלופת השנה שעברה, לא שמטה מערכה עד עכשיו, אבל הפעם זה היה סיפור אחר לגמרי והצ'כית ניצחה אותה 6:7, 4:6 בתוך 1:52 שעות. ספארובה הנחושה לא רק ניצלה 26 שגיאות לא מחויבות של שראפובה, אלא אף הכתה 34 ווינרים מרשימים, ונראית בכושר מצוין.

במערכה הראשונה שראפובה נשברה במשחקון השלישי אבל חזרה בהמשך ל-3:3. השתיים שמרו על ההגשות ובשובר השוויון ספארובה הייתה חדה יותר, שברה פעמיים, ניצחה בו 3:7 והשלימה 6:7 במערכה. במערכה השנייה שראפובה שוב נשברה ראשונה ופיגרה 2:0, אבל ידעה לצמק בשבירה משלה ל-3:2. במצב של 5:4 שראפובה הגישה וספארובה הגיעה למצב של נקודת משחק אבל הרוסייה נחלצה. ספארובה השיגה עוד אפשרות לנקודת משחק בזכות גב יד אדירה, חבטה ווינר בעזרת עוד גב יד מדויקת והשלימה 4:6 וניצחון גדול בדרך לשלב הבא. היה זה ניצחונה השני של ספראובה על שראפובה בששת מפגשיהם. ספארובה תשחק ברבע הגמר נגד גרבינייה מוגורוסה (21), שניצחה את פלביה פנטה (28) בתוצאה 3:6, 4:6.

מריה שראפובה. AP
הולכת הביתה מוקדם מהצפוי. שראפובה/AP

סרינה וויליאמס (1), שהתקשתה מאוד בסיבוב השני מול אנה לנה פרידזאם ועוד יותר מול ויקטוריה אזרנקה בסיבוב השלישי, שרדה מותחן לפני שהצליחה להתגבר על סלואן סטיבנס (36) 6:1, 5:7, 4:6. זו הפעם השלישית ברציפות שהאמריקאית הוותיקה חוזרת מפיגור מערכה כדי לנצח.

סטיבנס נראתה מדהים במערכה הראשונה, כשהשיגה אחוזים גבוהים מאוד בהגשות, ניצלה את כל שלוש אפשרויות השבירה שלה, ביצעה שתי שגיאות בלתי מחויבות בלבד ודהרה ל-1:6. בסט השני כבר הצליחה לעלות ל-4:5 ונראתה בדרכה הבטוחה לניצחון, אך סרינה הצליחה להשיג שבירה גורלית במשחקון העשירי של הסט השני, לנצח 5:7, ולהמשיך את המומנטום גם בסט השלישי. במשחקון החמישי הצליחה לשבור ולברוח ל-2:4, ומשם סטיבנס כבר לא חזרה.

סרינה שבה לרבע גמר הטורניר אחרי שהודחה בשנה שעברה כבר בסיבוב השני, ועשתה צעד נוסף אל עבר זכייה שלישית בתולדותיה בפריס. סטיבנס, לעומת זאת, נעצרת בפעם הרביעית ברציפות בשמינית הגמר.

ברבע הגמר תתמודד המדורגת ראשונה מול שרה אראני (17), שניצחה את יוליה גרגס (75) 2:6, 2:6. האיטלקיה עוברת יריבה גרמניה זה שלב שלישי ברציפות, ומעפילה בפעם הרביעית ברציפות למעמד רבע הגמר בפריס.

הפתעה נוספת שנרשמה היום הגיעה כאשר המדורגת רביעית פטרה קביטובה (4) הודחה לאחר שהפסידה לטימאה באשצ'ינסקי (23) 2:6, 6:0, 6:3. השוויצרית תפגוש ברבע הגמר את אליסון ואן אויטבנק הבלגית (106), שניצחה בדו-קרב המפתיעות 1:6, 3:6 את אנדריאה מיטו הרומנייה (119).

הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס. רויטרס
זה הלך קשה מאוד. סרינה וויליאמס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully