וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס אנריקה: "תתכוננו לגמר בין שתי קבוצות שנלחמות על הכדור"

מאמן ברצלונה נותן הרבה כבוד ליריבה שלו, מקביל את המצב של צ'אבי לזה של רייקארד לפני עשור, מפרט את פילוסופיית האימון שלו וקובע: "הדבר הכי גדול העונה הוא החוד המיוחד שלנו"

מאמן ברצלונה לואיס אנריקה. GettyImages
דרוך ומוכן לגמר. לואיס אנריקה/GettyImages

מאמן ברצלונה לואיס אנריקה העניק הערב (ראשון) ראיון לאתר אופ"א, ובו תיאר בין היתר את פילוסופיית האימון שלו: "התפקיד של המאמן הוא להוציא את הטוב ביותר מהשחקנים שלו. מעבר לזה, אנחנו בברצלונה רוצים לעשות את זה בצורה אטרקטיבית, כי האוהדים שלנו התרגלנו התרגלו לראות כדורגל טוב. אנחנו זקוקים לכדור ואנחנו רוצים אותו. ברוב המשחקים - אולי מחוץ מבאיירן מינכן, כשאחוזי ההחזקה בו היו שווים - אנחנו שולטים במשחק.

"אבל זה לא אומר שתמיד תצליח לעשות את זה, כי יש יריבים לפניך, כי השחקנים שלך לא תמיד תופסים יום מושלם, כי אנחנו המאמנים עושים טעויות כל הזמן כשמנסים לתכנן דברים. אנחנו חושבים שדבר אחד הולך לקרות, ואז משהו אחר קורה. זה בגלל שדברים כל הזמן משתנים. זאת הסיבה שהדבר הכי גדול העונה, לדעתי, זה העובדה שיש לנו קבוצה עם חוד ייחודי ומיוחד שהוכיח שהוא מוכן לעבוד בשביל שאר הקבוצה, והבין שכדי להגן, כולנו צריכים להגן יחד. כדי לספוג רק 19 שערים ב-37 משחקי ליגה, אתה צריך שכולם יעבדו קשה וביחד, כיחידה אחת.

"זה דורש עבודה קשה, והשחקנים עמדו בה, כי הפרס הוא לזכות בתארים. אני חושב שזה מאוד מספק כמאמן. כשאני מחליט מי בהרכב, השחקן אולי יכול להגיב ולחשוב - המניאק הזה לא בחר אותי. אולי לא בחרתי אותו כי חשבתי על המשחק הבא, ולא רציתי לסכן אותו. צריך חזון כללי, להתמודד עם מידע ולהשתמש בו כדי לעזור לשחקנים".

אנריקה התבקש לחוות את דעתו על העונה שעברה על צ'אבי, שיעזוב בקרוב את המועדון, סיפר: "הוא היה קרוב לעזוב בקיץ. זה כמו שקרה לפרנק רייקארד לפני עשור. אתה כבר לא מנהיג על המגרש, על אף שאתה עדיין מסוגל לעשות דברים. זה דבר קשה. בסופו של דבר אני שמח ממה שקרה ואני גאה בדברים שהשגנו העונה".

לקראת גמר ליגת האלופות מול יובנטוס אמר מאמן ברצלונה: "לפני שלוש עונות התמזל מזלי לאמן ברומא, אז למשך שנתיים עקבתי אחרי הכדורגל האיטלקי. בבית ראיתי הרבה משחקים של רומא ויובה. ראיתי את יובה הרבה בתקופת אנטוניו קונטה, הם היו חבורה שעבדה קשה ושיחקה כדורגל טוב. אולי היה להם חוסר מזל באירופה, אבל היתה להם את היכולת להגיע רחוק בליגתה אלופות. תתכוננו לגמר בין שתי קבוצות שנלחמות על הכדור. יובנטוס יכולה לשחק את המשחק שלה בלי להיענש. הם יכולים להחזיק בכדור. הם יכולים לצאת למתפרצות. זו קבוצה מאוזנת, ואפשר לראות את התרומה של המאמן שלהם".

שחקני יובנטוס. AP
הגברת הזקנה מקבלת הרבה כבוד ממאמן ברצלונה./AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully