וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: המשחק בין פדרר למונפיס נדחה בשוויון במערכות

השוויצרי לקח את המערכה הראשונה 3:6, אבל הפסיד בשנייה 6:4 והמשחק נדחה בשל החשיכה למחר. ואוורינקה ניצח 1:6, 4:6, 2:6 את סימון, גם נישיקורי וצונגה ניצחו. נשים: ניצחונות לסביטולינה ואיבנוביץ'

ימשיכו מחר/GettyImages

זהו, השבוע הראשון ברולאן גארוס כבר מאחורינו והיום (ראשון) החלו המשחקים בשמינית הגמר, אבל לצערנו לא הושלמו כפי שהיו אמורים בשל הגשם. המשחק המסקרן מכולם הפגיש בין רוג'ר פדרר לגאל מונפיס, אך הוא נעצר בשוויון מערכות בשל החשיכה. בגברים, ג'ו ווילפריד צונגה ניצח את תומאש ברדיך, ז'יל סימון לא היווה יריב של ממש לסטן ואוורינקה הלוהט וקיי נישיקורי הצליח לעבור את טימוראז גבאשווילי הרוסי עם 3:6, 4:6, 2:6. בנשים כבר עלתה אנה איבנוביץ' לרבע הגמר, בעוד אלינה סביטולינה עשתה את שלה מול אליזה קורנה. המשחקים בין פלביה פנטה לגרבינייה מוגורוסה, ומריה שראפובה ללוסי ספארובה נדחו.

גאל מונפיס טניסאי צרפתי. GettyImages
שתי המערכות נערכו בתנאים קשים. מונפיס/GettyImages

גברים

המשחק לו ציפו כולם נדחה לאחר שתי מערכות בשל החשיכה. רוג'ר פדרר, שזכה בטורניר ב-2009 ומדורג שני, היה במצב של 3:6, 6:4 מול גאל מונפיס (14) כשהחשיכה ירדה על המגרש וכפתה את הפסקת המשחק. יש לציין כי לוח המשחקים שובש כולו בשל מזג האוויר והגשמים שהפסיקו את המשחקים. במשחק עצמו, שהתנהל אף הוא במזג אוויר לא טוב ועם רוח חזקה, הצליח פדרר לזכות במערכה הראשונה עם טניס משוכנע מאוד. המערכה השנייה הייתה שייכת למונפיס, ששבר מוקדם ועלה כבר ל-0:2 ואחר כך גם ל-3:5. דווקא במצב הזה הוא נשבר ל-4:5. פדרר קיבל הזדמנות לחזור לעניינים במשחקון הבא, אבל מונפיס ענה בענק עם פורהנד אדיר לאורך הקו ולאחר מכן עם בקהנד גדול לאורך הקו וזכה במערכה השנייה.

המנצח בין פדרר למונפיס ישחק מול סטן ואוורינקה. השוויצרי, המדורג תשיעי בעולם, אמנם ספג יחס די גרוע מהצרפתים בסוזן לנגלן בשל העובדה ששיחק נגד ז'יל סימון המקומי (13 בעולם), אבל הצליח לעשות את שלו עם 1:6, 4:6, 2:6 מרשים במיוחד.

ואוורינקה פתח בצורה חזקה מאוד, שבר כבר במשחקון השני ועלה ל-0:3. משם הוא המשיך לשמור על ההגשות שלו והשיג שבירה נוספת אחרי משחקון ארוך במיוחד במצב של 1:4 ובסופו של דבר סגר את המערכה עם 1:6. גם במערכה השנייה הצליחה השוויצרי להשיג שבירה ראשונה. זה קרה במשחקון החמישי והוא שמר על ההגשות שלו בדרך ל-2:4. סימון נראה כחוזר לעניינים כשהשיג שבירה נוספת ואיזן ל-4:4. דווקא במצב הזה הצרפתי נשבר בתום משחקון ארוך מאוד ו-ואוורינקה סגר סיפור עם 4:6 במערכה השנייה. המערכה השלישית וגם האחרונה הייתה חד צדדית כשוואוורינקה משיג שתי שבירות וסוגר סיפור בדרך לרבע הגמר עם 1:6, 4:6, 2:6.

ג'ו ווילפריד צונגה, המדורג 15 בעולם ו-14 בטורניר, הצליח לרגש את הקהל המקומי. הצרפתי בן ה-30 הציג משחק מצוין והצליח לנצח 3:6, 2:6, 7:6 (5), 3:6 את המדורג רביעי בעולם ובטורניר תומאש ברדיך הצ'כי. צונגה כבר הגיש למשחק במערכה השלישית וביתרון 4:5, אבל איבד ריכוז וראה את ברדיך חוזר כל הדרך לכפיית שובר שוויון ולניצחון בו. במערכה הרביעית זה היה נראה כאילו ברדיך הולך לכפות חמישית כששבר מוקדם ועלה כבר ל-1:3. אלא שדווקא בשלב הזה הצליח צונגה לשמור על ההגשות שלו ולשבור כדי לאזן ל-3:3. צונגה שמר על ההגשות שלו ועלה ל-3:4, כשהוא משיג שבירה נוספת ועולה ל-3:5. הפעם, צונגה לא השאיר לברדיך שום סיכוי ושמר על ההגשות שלו מבלי לשמוט נקודה בדרך לניצחון שהרים את הקהל בפיליפ שאטרייה על הרגליים מרוב שמחה. צונגה יפגוש ברבע הגמר את קיי נישיקורי.

נישיקורי, המדורג חמישי בעולם ובטורניר, היה הטניסאי הראשון שעלה לרבע הגמר. היפני, שדילג על הסיבוב השלישי בעקבות הפרישה של בנימין בקר, עדיין לא שמט מערכה בטורניר והפעם הצליח לנצח 3:6, 4:6, 2:6 את טימוראז גבאשווילי הרוסי, המדורג 74 בעולם שלא שמט בעצמו מערכה עד המשחק מול נישיקורי. היפני המצוין, שהגיע בשנה שעברה לגמר אליפות ארצות הברית הפתוחה, השיג חמישה אייסים לעומת חמש שגיאות כפולות כשהוא שובר את ההגשות של גבאשווילי חמש פעמים מ-16 אפשרויות שבירה שהיו לו, בעוד היריב שלו משיג שבירה אחת. המשחק הופסק לכמה דקות במהלכו בשל הגשם שירד, אבל נישיקורי הצליח לגבור עליו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הטניסאית האוקראינית אלינה סביטולינה. רויטרס
לראשונה בקריירה ברבע גמר גרנד סלאם. סביטולינה/רויטרס

נשים

המשחקים בפיליפ שאטרייה נפתחו לצער הקהל בהפסד של אליז קורנה המקומית (29) לאלינה סביטולינה (21) בתחום מותחן ענק. האוקראינית בת ה-20 המשיכה את הטורניר הנפלא שלה, ניצחה את הסט הראשון 2:6 והכניע את יריבתה עם 9:11 בשובר השוויון של המערכה השנייה (אחרי שקורנה הצילה חמש נקודות משחק) כדי להעפיל לראשונה בקריירה הצעירה שלו לרבע גמר גרנד סלאם. קורנה, שכבר רשמה את הישג השיא שלה בפריס עם עצם ההעפלה לסיבוב הרביעי, הולכת הביתה.

המנצחת ביניהן תשחק ברבע הגמר מול אנה איבנוביץ' (7), שניצחה את קטיה מקארובה (9) 5:7, 6:3, 1:6 והמשיכה לשלב הבא, אף שזו פעם שלישית בארבעת משחקיה האחרונים שהיא שומטת מערכה. איבנוביץ' שבה למעמד רבע הגמר לראשונה מאז זכתה בטורניר ב-2008, בעוד מקארובה שוב לא מצליחה לעבור את שמינית הגמר, כשם שלא הצליחה בביקוריה הקודמים בפריס.

המשחקים בין מריה שראפובה (2) ללוסי ספארובה (13) ופלביה פנטה (28) לגרבינייה מוגורוסה הספרדייה (21) נדחו למחר בשל הגשם שגרם לדחיות הרבות.

הטניסאית הסרבית אנה איבנוביץ'. רויטרס
הישג השיא מאז 2008. איבנוביץ'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully