וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם ניצחו: סיכום קונגרס פיפ"א וההחלטה לא להשעות את ישראל

30.5.2015 / 7:10

לחיצת היד מעוררת המחלוקת, התמיכה מגרמניה ודרום אפריקה, משחק ראווה עתידי: יניב טוכמן על יום מורט עצבנים בקונגרס פיפ"א והחגיגות של רג'וב: "לא תוכלו יותר לעשות ככל העולה בדעתכם"

רויטרס

אחרי לחיצת הידיים שזיכתה אותם במחיאות כפיים באולם הקונגרסים של פיפ"א, נדמה היה שעופר עיני וג'יבריל רג'וב עוד יעשו יחד את הקידוש של שישי בערב. אבל ההצבעה לנשיאות פיפ"א התמשכה ואת הדרינק המשותף אולי יעשו השניים במועד אחר. בעוד שעיני ופמליית ההתאחדות חזרו לבית המלון בציריך לארוחת ערב שכולה אנחת רווחה, המשיך רג'וב כבר אמש לז'נבה לעניינים אחרים. הוא החזיק כמעט מדינה שלמה בכוננות. ילדים שהלכו אתמול בבוקר לבתי הספר, שאלו את הוריהם האם הפלסטינים יגרמו לנו לעוף ממעגל התחרויות של פיפ"א ואופ"א. כלי התקשורת החזיקו כותרות ראשיות כמעט מחצית יממה. ההתקפלות של רג'וב רגע לפני ההצבעה עלתה לו ביוקר. העובדה שלא הלך עם הדרישה להשעיית ישראל עד הסוף, הקימה עליו את התקשורת הערבית ובעיקר נמתחה עליו אמש ביקורת מבית.

"אני דוגל בדמוקרטיה, אז זה בסדר שיש גם כאלה שכותבים נגדי", אמר אמש (שישי) ונשמע שתשוש. "אני לא מרגיש שהפסדתי ואני גם לא מדבר במונחים של ניצחון. אני חושב שהמהלך שעשיתי הביא לניצחון של הכדורגל והכדורגלן הפלסטיני. זה כל מה שעניין אותי. כולם אצלכם דיברו נגדי ואמרו שמה שמעניין אותי זה רק הרווח האישי שלי, אבל עובדה שכאשר הרגשתי שיש בצד שלכם כנות והגינות, אז גם אני הראיתי שאני הגון ומשכתי את הבקשה להשעייה. מהראיון הראשון שעשיתי אצלכם, אמרתי שאני רוצה לאכול את הענבים ולא לריב עם השומר. ביבי נתניהו יכול לומר מה שהוא רוצה עכשיו ולחשוב שהוא ניצח, אבל האמת היא שמעכשיו כל מה שאנחנו ואתם נעבור, יהיה תחת פיקוח הדוק של פיפ"א. כל סוגייה שניתקל בה יחד, תבוא לבדיקה של הוועדה של פיפ"א. זה הדבר המשמעותי שקרה בציריך. ישראל לא תוכל עוד לעשות ככל העולה בדעתה. אתם תהיו תחת הפיקוח של פיפ"א ואם תהיו כנים ותנהגו בהגינות כלפינו, אני מאמין שאפשר יהיה להתקדם לעתיד טוב יותר".

עם הפנים קדימה זה אומר גם ניסיון לקיום משחק כדורגל בין ישראל לפלסטין. זו משימה שלקחו על עצמם אתמול שני הצדדים ויש רצון אמיתי לקבוע התמודדות על אדמת שוויץ או במדינה אחרת, כדי לנסות ולייצר אווירה אחרת.

הפלסטינים ביטלו את הבקשה להדיח את ישראל מפיפ"א

נתניהו: "המאמץ הבינלאומי שלנו הביא לכשלון הרשות הפלסטינית"

יו"ר ההתאחדות לכדורגל של פלסטין, ג'יבריל רג'וב. רויטרס
"אני לא מרגיש שהפסדתי ואני גם לא מדבר במונחים של ניצחון. אני חושב שהמהלך שעשיתי הביא לניצחון של הכדורגל והכדורגלן הפלסטיני". רג'וב/רויטרס

היום בצהריים ינחתו בכירי ההתאחדות בארץ אחרי כמעט שבוע של מאמץ בינלאומי בשוויץ. עד הדקה התשעים החזיק אותם רג'וב במתח. "גם בסיום פגישת הצהריים בין בלאטר, עיני, קמר ורג'וב, אי אפשר היה לדעת לאן הרוח נושבת", סיפר אמש ממלא מקום יו"ר ההתאחדות עו"ד תמיר גילת. "רק כשרג'וב עמד על הבמה ואמר שהוא מושך את ההצעה להשעיית ישראל, הבנו שזה הסתיים. עד אז היינו בכוננות מלאה להצבעה, כי המהירות שבה התחלפו כאן העמדות היתה בלתי נתפשת".

על הביקורת שנמתחה בארץ אתמול כלפי לחיצת היד של עיני, אשר צעד עד לשולחן של רג'וב, אמר גילת: "עופר עשה מהלך גדול. זה ממש לא הוגן לבקר את לחיצת היד. רג'וב נאם מצוין והוא זכה לביקורת מאוד חיובית, אבל אז עופר עלה וטרף את הקלפים בנאום שלו. הפאנץ' ליין של עופר היה מבריק וצריך לפרגן לו. לחיצת היד של עופר היתה אמיתית. הלוואי שדרכה נצליח להתקדם ולגשר על כל מיני פערים שיש כרגע בינינו לבין הפלסטינים. למה שלא נעשה את הדברים ברוח נעימה יותר? למה צריך לריב כל הזמן? שיהיה ברור, הכוונה שלנו היא באמת לשתף פעולה. מסמך ארבע הנקודות עליו הסכמנו נועד לקדם את התהליכים ולסייע לכדורגל הפלסטיני. מה שנאמר כאן לא היה רק מס שפתיים. אנחנו רוצים שיהיה לנו ולפלסטינים ספורט בצורה נעימה".

גילת הוסיף: "התמודדנו עם מכשול מאוד משמעותי לספורט הישראלי כולו ולתרבות הישראלית. אם הכדורגל היה מפסיד כאן, הרי שהיו מגיעים אחריו עוד התאחדויות והענפים האולימפיים ולכן ניהלנו קרב בלימה שנמשך חודשים ארוכים. עבדנו לילות כימים ונעשתה עבודת קודש. אנשים עבדו כדי להגיע להישג הזה".

רג'וב ציין בנאום שלו אתמול את נשיא ההתאחדות הגרמנית וולפגאנג נירסבאך כמי שהשפיע עליו למשוך את בקשת ההשעייה. "היו כמה אישים שסייעו לנו ובתוכם נשיא ההתאחדות הגרמנית נירסבאך", אישר גילת. "הוא הפעיל את כל המשקל שלו על מנת לעזור לנו וגם נשיא ההתאחדות של דרום אפריקה היה מאוד דומיננטי. שניהם האמינו שהספורט צריך להישאר נקי וללא מעורבות פוליטית ושחברה אחת בפיפ"א לא תפעל להשעיית חברה אחרת".

עם כל הקושי על הבמה בציריך, זירת ההתגוששות המקומית היא הבמה האמיתית. היום עוד ידברו עופר עיני ובכירי ההתאחדות עם התקשורת כשינחתו בנתב"ג, אבל ממחר כבר תחל העבודה במטרה לקיים שיתוף פעולה בין הצדדים כדי שבעוד שנה בקונגרס שיערך במקסיקו, לא יצטרכו עיני וגילת לחזור על אותו תסריט עם סוף שעשוי להיות אחר לגמרי.

לאחר ניתוח המדינות החברות בפיפ"א ועם כל העבודה המצוינת שעשה אבי לוזון באופ"א, לא היו לנו יותר מ-70 מדינות שיתמכו בנו. גם המספר הזה לא היה סופי והיה חשש אמיתי שהוא יהיה נמוך יותר. על מנת שלא יהיה מדובר רק בזמן שהרוויחה ההתאחדות עד הקונגרס הבא, תצטרך הממשלה לקחת חלק פעיל בקשר הכל כך רגיש בין ההתאחדויות ולדאוג לכמה שפחות חיכוכים בין הצדדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יו"ר ההתאחדות לכדורגל של ישראל, עופר עיני, עם יו"ר ההתאחדות לכדורגל של פלסטין, ג'יבריל רג'וב. רויטרס
סוף לסאגה? עיני ורג'וב/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully