וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: סרינה וויליאמס ניצחה את אזרנקה, ניצחונות לדג'וקוביץ' ונדאל

האמריקאית חזרה מפיגור מערכה ל-6:3, 4:6, 2:6 מול הבלארוסית, שקופחה, התווכחה עם שופט הכיסא ונופפה בידה אל עבר סרינה, שאמרה: "אל תנופפי לי כך". גברים: המדורגים הבכירים ניצחו

אזרנקה מתווכחת עם קאדר נאוני/רויטרס

הסיבוב השלישי ברולאן גארוס נמשך היום (שבת) ואת מרבית תשומת הלב לקח נובאק דג'וקוביץ' שעמד במוקד יום המשחקים, אבל עשה את שלו עם 4:6, 4:6, 4:6 מול תנאסי קוקינאקיס האוסטרלי. אנדי מארי עלה לשמינית הגמר, מה שינסה לעשות גם רפאל נדאל. אצל הנשים, לסרינה וויליאמס מחכה מפגש מסקרן מאוד מול ויקטוריה אזרנקה, יריבתה הוותיקה. שרה אראני הדיחה את אנדראה פטקוביץ' ופטרה קביטובה עלתה לשמינית הגמר.

גברים

נובאק דג'וקוביץ' עדיין לא שמט מערכה בטורניר כשגם המפגש מול תנאסי קוקינאקיס האוסטרלי הצעיר והכישרוני, שמדורג במקום ה-84 בעולם, לא גרם לו לעשות את זה. המדורג מספר אחת בעולם ניצח 4:6, 4:6, 4:6 את האוסטרלי בן ה-19 תוך שהוא משיג 34 ווינרים לעומת 12 שגיאות לא מחויבות בלבד ולמעשה משיג שבירה אחת בודדה בכל מערכה כדי להשיג את מבוקשו. בנוסף, הוא לא עמד מול אף נקודת שבירה על ההגשות שלו, וזכה ב-61 מ-76 הנקודות מאחורי ההגשה שלו. בשמינית הגמר ישחק דג'וקוביץ' מול רישאר גאסקה. הצרפתי בן ה-28, שמדורג במקום ה-21 בעולם, הפך לצרפתי החמישי שעולה לשמינית הגמר אחרי שחזר מפיגור ל-6:4, 6:7 (4), 5:7, 4:6 מול קווין אנדרסון מדרום אפריקה (17).

רפאל נדאל, שחולם על דסימה - תואר עשירי ברולאן גארוס, הצליח לעשות את שלו בצורה די קלילה מול אנדריי קוזנצוב הרוסי, המדורג 120 בעולם. השור ממאיורקה, שמדורג שביעי בעולם ושישי בטורניר, ניצח 1:6, 3:6, 2:6 את קוזנצוב. נדאל ביצע 25 שגיאות לא מחויבות לעומת 33 ווינרים וזכה באחוז נמוך מהנקודות מאחורי הסרב שלו (57% בסרב הראשון ו-70% בסרב השני). נדאל יפגוש בסיבוב הבא את ג'ק סוק. האמריקאי האחרון שעבר את הסיבוב השני בטורניר, הצליח לעלות כבר לשמינית הגמר. האמריקאי, המדורג במקום ה-37 בעולם, ניצח 2:6, 1:6, 4:6 את בורנה צ'וריץ' הצעיר והכישרוני (46 בעולם).

האס השלישי ביום הזה הוא אנדי מארי. המדורג שלישי שאיבד מערכה בסיבוב הקודם נראה מצוין מול ניק קיריוס האוסטרלי (29 בטורניר), וניצח 4:6, 2:6, 3:6, לאחר שביצע 18 שגיאות בלתי מחויבות לעומת 35 של יריבו המוכשר. מארי ישחק בשמינית הגמר מול ז'רמי שארדי הצרפתי, לו יש עד כה טורניר נהדר. שארדי, המדורג במקום ה-45 בעולם, ניצח 3:6, 4:6, 2:6 את דויד גופן הבלגי (17 בטורניר, 18 בעולם) ויגיע למפגש מול הבריטי עם הרבה ביטחון אחרי שניצח במהלך הטורניר גם את ג'ון איזנר ואת מיכאל ברר.

דויד פרר, המדורג שמיני בעולם, נקלע למעט לחץ אחרי שפיגר במערכה במצב של 3:6, 6:1, 7:5 מול סימונה בוללי האיטלקי, אבל הצליח לחזור ולזכות ב-12 מ-13 המשחקונים הבאים בדרך לניצחון 3:6, 6:1, 7:5, 0:6, 1:6.

פרר ישחק מול אלוף ארצות הברית מארין צ'יליץ' הקרואטי (9), שמתחיל להראות סימני חזרה לכושר טוב אחרי פציעה שהשביתה אותו במשך זמן רב. צ'יליץ' ניצח בצורה מרשימה במיוחד 3:6, 2:6, 4:6 את לאונרדו מאייר הארגנטינאי (23), שחקן חימר מצוין בפני עצמו.

הטניסאי הבריטי אנדי מארי. רויטרס
עשה את שלו. מארי/רויטרס

נשים

ויקטוריה אזרנקה נראתה מצוין מול המדורגת מספר אחת בעולם סרינה וויליאמס והיה נראה שהיא בדרך הנכונה, אבל בסופו של דבר היא הפסידה לה 3:6, 6:4, 6:2 ולא לפני מחלוקת גדולה מאוד שהייתה בסיום המערכה השנייה. סרינה הובילה 4:5 במערכה ובמצב של נקודת הכרעה הבלארוסית שלחה כדור חזק שהלך ליד הקו. סרינה החזירה את זה לרשת ואז שופט הקו קרא "חוץ", למרות שזה היה בפנים. אזרנקה טענה, ובצדק, שהנקודה צריכה להיות שלה בשל העובדה שסרינה כבר ענתה על זה ולא עברה את הרשת. אבל שופט הכיסא קאדר נאוני הצרפתי פסק על נקודה חוזרת. סרינה לקחה אותה והשיגה את השבירה בדרך ל-4:6 במערכה השנייה. במהלך הוויכוחים עם נאוני, אזרנקה נופפה בידה בכעס אל עבר סרינה בשל כך שלא התערבה לטובתה. האמריקאית בתגובה אמרה לה: "אל תנופפי אלי בצורה כזו". בסופו של דבר, המשחק הלך למערכה שלישית, בה הצליחה סרינה לנצח כשהיא לוקחת שישה משחקונים ברציפות על אף פיגור 2:0 בתחילת המערכה. בשמינית הגמר תשחק וויליאמס מול סלואן סטיבנס, שניצחה 4:6, 1:6 את צבטנה פירונקובה.

פטרה קביטובה (4), שבשנתיים האחרונות נעצרה בסיבוב השלישי, עשתה צעד נוסף אל עבר השוואת השיג השיא שלה בצרפת (חצי גמר), כשגברה על קמיליה בגו מרומניה (30 בעולם) 3:6, 2:6. הצ'כית תשחק בשמינית הגמר מול טימאה באשצ'ינסקי השוויצרית שנמצאת החל מאמצע 2014 בכושר פשוט חלומי. באשצ'ינסקי, שתחגוג בעוד קצת יותר משבוע את יום הולדתה ה-26 ומדורגת 23 בעולם, רשמה ניצחון גדול עם 4:6, 2:6 מול מדיסון קיז האמריקאית (16), שהגיעה עד לחצי גמר אליפות אוסטרליה בתחילת השנה.

מדורגת בכירה שהולכת הביתה היא אנדראה פטקוביץ' (10), שהודחה בסיבוב הראשון באוסטרליה וכעת מסיימת את דרכה בסיבוב השלישי, שנה לאחר שהגיעה לחצי הגמר בפריס. הגרמניה הפסידה לאלופת 2012 שרה אראני (17) 6:3, 6:3. האיטלקייה תשחק בסיבוב הבא מול יוליה גרגס, ששלחה את קרוליין ווזניאקי לארוז כבר בסיבוב השני. הגרמנייה נדדה הפעם עד למגרש מספר שבע, אבל גם שם היא הצליחה לעשות את שלה. גרגס, המדורגת 68 בעולם, פתחה רע מאוד והייתה כבר בפיגור 3:0 ו-4:2 במערכה הראשונה, אבל הצליחה להעלות את הרמה שלה בצורה משמעותית ולנצח 4:6, 1:6 את אירינה פלקוני האמריקאית (84 בעולם).

נראה ששמינית הגמר המפתיעה ביותר שנקבל בטורניר תהיה זו בה ייפגשו אליסון ואן אויטבנק הבלגית ואנדראה מיטו הרומנייה. הראשונה, רק בת 21 ומדורגת 88, הצליחה לנצח 4:6, 1:6 את קריסטינה מלאדנוביץ' הצרפתייה, שעברה בסיבוב הראשון את ג'יני בושאר וזכתה מהקהל המקומי לחיבוק חם. מיטו בת ה-23 מדורגת רק 99 בעולם, אבל הצליחה לשלוח הביתה את אלופת הטורניר לשעבר פרנצ'סקה סקיאבונה עם 5:7, 4:6.

הטניסאית הגרמניה אנדראה פטקוביץ'. AP
חלום חצי הגמר נקטע. פטקוביץ'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully