וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב נרעשים: "הנהלת שיקגו עשתה דה-הומניזציה לטום ת'יבודו"

פחות מיממה אחרי הודעת הפיטורים הקורקטית, בארצות הברית מנסים לשפוך אור על היחסים העכורים בין הנהלת הבולס למאמן שפוטר. ב-ESPN טוענים: "גם לשחקנים נמאס ממנו, לא רק להנהלה"

מאמן שיקגו בולס תום תיבודו. GettyImages
שומר בפנים. ת'יבודו/GettyImages

שעות ספורות חלפו מאז הודעת הפיטורים הקורקטית של שיקגו על פיטוריו של טום ת'יבודו, וה-NBA כמרקחה. בארצות הברית צפו זמן רב מראש את העזיבה של המאמן המוערך, שהוביל את השוורים למאזן השני הכי טוב בתולדותיהם, אך נראה שגם שם הופתעו מהנוסח הענייני והקר של ההודעה על פיטוריו.

"לשיקגו תמיד היתה היסטוריה של הצלחה על המגרש ומחוצה לו", כתב נשיא הפרנצ'ייז ג'רי ריינסדורף. "ההישגים הללו היו אפשריים בזכות תרבות פנימית בה הדעות של כל חלקי הארגון התקבלו בברכה, היתה מוכנות ליצור רצף חופשי של מידע, והיו מטרות ברורות. בעוד ראש כל חלק בארגון חופשי לקבל החלטות סופיות בנוגע למחלקה שלו, חייב להיות דיון פתוח שישקול את הדעות והרעיונות של כולם. על הדיונים הללו אסור להיחשב כהסגת גבול, והם חייבים להישאר פרטיים".

"קבוצות שתמיד מצליחות ברמה הגבוהה תמיד מאוחדות בהנהלה, בצוות האימון, בשחקנים ובבעלים", הוסיף הנשיא. "כשכולם באותו ראש, אמון נוצר ואפשר לגדול. לרוע המזל, חלה תזוזה מהתרבות הזו. כדי לוודא ששיקגו תמיד לגדול ולהצליח, החלטנו ששינוי מאמן דרוש. אלה ימים קשים, אבל נדרשים כדי לאפשר לנו למלא את ההתחייבויות שלנו לקהל. אני מעריך את התרומה של תום למועדון. תמיד כיבדתי אותו ואני מאחל לו הצלחה בעתיד".

שחקני שיקגו בולס ג'ואקים נואה, טוני סנל. AP
גם הם איבדו אמון במאמן. שחקני הבולס/AP

ת'יבודו עצמו סירב להוציא את הכביסה המלוכלכת לאחר פיטוריו וכתב בהודעה לתקשורת: "אתגעגע לאוהדים הנהדרים שלנו. אני מודה לצוות שלי ולשחקנים שכיבדו אותי במקצוענות, הקרבה ואהבה. אני מעריך גם את ההזדמנות שג'רי ריינסדורף נתן לי. אנ גאה בהישגים שלנו ובצורה שבה נאבקנו בכל מצוקה. אני כבר נרגש ממה שמצפה לי עם נבחרת ארצות הברית ובאתגר הבא ב-NBA".

למרות זאת, העיתונאים הבכירים בארצות הברית טוענים כי זו הייתה רק שאלה של זמן עד שהיחסים העכורים בין ת'יבודו להנהלה יעלו על שרטון ויגרמו לפיטוריו. "נראה היה שהנהלת שיקגו התחילה קמפיין במטרה לעשות דה-הומניזציה לת'יבודו. היא ניסתה לצייר אותו כאיש לא נעים, כאחד שלא דואג לשחקנים שלו. היה למאמן חלק בכל הסיפור הזה. לעבודה הבאה שלו היא יצטרך להביא לידי ביטוי את השיעור שלמד בשיקגו, שפשרות לא תמיד הורסות את מערך הערכים שלך. האנשים שקרובים אליו אומרים שההודעה של ריינסדורף והנוסח שלה הכאיבה לו. הוא חשב שריינסדורף הוא בן ברית שלו. כשהוא איבד את האמון של ריינסדורף, האו גם איבד את המשרה בשיקגו".

ב'שיקאגו טריביון' הובא דיווח לפיו כמה משחקני הבולס הציבו להנהלה אולטימטום וביקשו להתאמן לקראת העונה הבאה בנפרד מת'יבודו, שידוע כמאמן תובעני ודורש. ב-ESPN הצטרפו לדברים, וטענו כי התמיכה של שחקני הבולס בת'יבודו בעונה החולפת הלכה והתרופפה.

"היחסים הלכו והפכו לרעילים ככל שהשנים עברו, ומישהו היה חייב ללכת. בזמן שלא מעט שחקנים הגנו על ת'יבודו, רבים מהם מאסו בו. מילה של מאמן לא יכולה להיחשב לעולם, גם לה יש תאריך תפוגה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

סקוטי פיפן תומך במהלך

ת'יבודו (57) היה נחשב למשך שנים לאחד מעוזרי המאמנים הטובים בליגה, בעיקר בזכות שנותיו עם דוק ריברס בבוסטון. ב-2010 מונה למאמן שיקגו, ומיד הוליך את הבולס לעונה סידרה מצוינת של 20:62. גם בשנים הבאות רשם עונות סדירות טובות מאוד על אף מבול פציעות בבולס, והעונה נעצר בחצי גמר המזרח, לאחר שכבר היה קרוב מאוד להדיח את קליבלנד אך בסופו של דבר הפסיד 4:2. בסך הכל, מאזנו כמאמן ראשי בליגה עומד על 394 ניצחונות לצד 255 הפסדים (64 אחוזי הצלחה, הרביעי בטיבו בליגה בתקופה הזו, והשני הכי טוב בתולדות המועדון אחרי פיל ג'קסון).

על פי התקשורת האמריקאית, המועמד המוביל להחליף את ת'יבודו בתפקיד הוא פרד הויברג, ששיחק בשורות הבולס בין 1999 ו-2003, ועבר בין היתר גם באינדיאנה ובמינסוטה. מאז 2010 הוא מדריך בהצלחה רבה את מכללת אייווה סטייט, ולפני שנתיים חתם על חוזה לעשר שנים נוספות במכללה תמורת כ-20 מיליון דולר.

מאמן מכללת אייווה סטייט פרד הויברג. GettyImages
עניין של ימים. הויברג/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully