וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים הכול להימנע מהצבעה: סיכום יום סוער של ישראל בפיפ"א

28.5.2015 / 21:29

הרוח הגבית מפלאטיני, הדרישות החדשות של בלאטר, הזעם של עיני והמאמצים של הנסיך עלי למצוא פשרה. סיכומו של יום מלא תהפוכות, לקראת ההצבעה על הדחת ישראל מפיפ"א ביום שישי ב-14:00

עריכה: ניר חן

גורמים במשלחת הישראלית לקונגרס פיפ"א ה-65 בשוויץ, שמרו הערב (חמישי) על אופטימיות זהירה ועל אמונה שתימצא הנוסחה שתמנע את ההצבעה על השעיית הכדורגל הישראלי מהזירה הבינלאומית, מחר בשעות הצהריים.

כזכור, יו"ר ההתאחדות לכדורגל הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, צפוי להעלות להצבעה הצעה להרחיק את הכדורגל הישראלי מהזירה הבינלאומית בטענה שישראל מונעת תנועה חופשית של כדורגלנים פלסטינים לגדה ובחזרה, מבצעת בדיקות משפילות, מונעת ניוד של ציוד ספורטיבי ומקשה על כניסת כדורגלנים זרים לשטחי הרשות.

מושב הקונגרס יחל מחר ב-10:30 שעון ישראל, כשההצבעה על הדחת ישראל, אם תתקיים בסופו של דבר, מתוכננת לסביבות השעה 14:00. מיד לאחר מכן יתקיימו הבחירות, שבהן יתמודד בלאטר על כהונה חמישית מול הנסיך הירדני עלי בן חוסיין, אחיו של המלך עבדאללה. כדי שישראל תושעה מפיפ"א, הפלסטינים יצטרכו להשיג רוב של שני שליש מהקולות בקונגרס, כלומר 156 קולות מתוך 209.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. מגד גוזני
במשלחת הישראלית עדיין מקווים שההצבעה לא תתקיים בסופו של דבר. עיני/מגד גוזני

החל משעות הצהריים, אז הגיע נשיא אופ"א, מישל פלאטיני, לציריך החלו שיחות מתקדמות יותר שכללו עליות וירידות די קיצוניות ברמת האמון של הישראלים. גורמים במשלחת תיארו: ב"כל חמש דקות משהו כאן מתהפך. אי אפשר לדעת לאן זה ילך ואי אפשר להגיד על כלום שהוא סופי. עושים הכול להימנע מהצבעה, אבל גם לוקחים אותה בחשבון. נכון לרגע זה ההצבעה אמורה להתקיים".

כזכור, אתמול סוכם בשיחה עופר עיני לספ בלאטר שאם המתווה שהושג בין נשיא פיפ"א לראש הממשלה לא יהיה מקובל על הפלסטינים, פיפ"א תגיע להצבעה תוך הבהרה ברורה שישנו הסכם טוב שהושג ושממשלת ישראל הלכה כברת דרך ארוכה לטובת מעברם של הכדורגלנים ואנשי המקצוע הפלסטינים במעברים. יחד עם זאת, פיפ"א תבהיר כי הבעיה נמצאת מעבר לכך, בדרישתם של הפלסטינים להסכמות בנוגע לקו הירוק וגזענות, הסכמות שמבחינת ההתאחדות לכדורגל הבינלאומית אינן קשורות לספורט.

ההסכם בין הצדדים כלל ארבעה סעיפים:

1 . הקמת ועדה מיוחדת בפיקוח נציגי פיפ"א אשר תדון במחלוקות בין הצדדים.

2. הענקת אישורי מעבר מיוחדים לספורטאים הפלסטינים ולאנשי הצוות על מנת שיוכלו לעבור בצורה נקייה במעברים.

3. תרומות שהפלסטינים יקבלו לא יעוכבו במכס ולא יידרשו לשלם עבורן מיסים.

4. תיבחן האפשרות להקים אצטדיונים ומגרשי אימון לטובת קבוצות הכדורגל שבתחומי הרשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא פיפ"א ספ בלאטר בפתיחת קונגרס פיפ"א בעיר ציריך שוויץ. GettyImages
הפלסטינים לוחצים. בלאטר/GettyImages

בעקבות היום הקשה שעבר על פיפ"א, כולל מעצרים של בכירים בארגון וחשדות לשחיתויות, בלאטר נכנס ללחץ של גורמים שונים ושינה כיוון בנוגע לסוגייה. בצעד חד הוא נענה לדרישות הנוספות של הפלסטינים וניסה לשכנע את עיני לגרום לכך שישראל תסכים לפשרה על עוד שני סעיפים.

1. פיפ"א תפנה לאו"ם כדי שיחליט בעצמו מה מעמדן של חמש קבוצות ישראליות הפועלות מעבר לקו הירוק ולמי הן שייכות.

2. פיפ"א תקים ועדה שתבחן את הגזענות בכדורגל הישראלי.

בשלב הזה עיני זעם וכמעט נטש את הפגישה. יו"ר ההתאחדות הישראלית הבהיר לבלאטר שבשום סיטואציה או הסדר אין שום סיכוי שישראל תסכים לשני הסעיפים הללו - גם במחיר של הצבעה. עיני דרש מנשיא פיפ"א לעמוד מאחורי הסיכום שהושג ומאחורי הדברים שהוא עצמו אמר בירושלים על ההפרדה בין ספורט לפוליטיקה.

בשלב הזה, ישראל קיבלה חיזוק משמעותי מאופ"א כאשר מישל פלאטיני העביר החלטה שההתאחדות האירופית תומכת בהבנות הראשונות שהושגו ותתמוך בישראל על פי ארבעת הסעיפים הראשונים. בנוסף, פלאטיני יצא נגד בלאטר וביקש ממנו לדחות את הבחירות או שלחילופין יודיע כי אינו מתמודד. בלאטר דחה את ההצעה ופלאטיני הבהיר כי אופ"א תתמוך במועמד הירדני, הנסיך עלי בין חוסיין.

בשעות שנותרו עד להצבעה, התקווה היא שהלחץ מצד הנסיך עלי למצוא פתרון יגרום לבלאטר למצוא נוסחה המקובלת על כולם ולהימנע מהצבעה. בלאטר ינסה לפתור את המצב בעצמו ולא להגיע למצב בו הנסיך עלי – יריבו לכס הנשיאות – ימציא פתרון ויצבור כוח רב.

ואיך תצביע ישראל בבחירות לנשיאות שתתקיימנה מחר? עיני אמור היה להצביע לספ לבלאטר, אולם לאור השינוי בעמדתו של הנשיא והעובדה שהנסיך עלי מחפש נוסחה בזמן שבלאטר נותן יד לסעיפים נוספים, מכניסה את עיני לבעיה גדולה לקראת הבחירות. נכון לכתיבת שורות אלו, ייתכן שישראל תצביע לנסיך עלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully