וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיקגו פיטרה את טום ת'יבודו בהודעה תקיפה במיוחד לתקשורת

הבעלים של הבולס תקף את המאמן המוערך על חוסר נכונותו לקבל ביקורת ולפעול כמערכת. ת'יבודו עוזב עם המאזן השני בטיבו בתולדות המועדון, פרד הויברג המועמד המוביל להחליפו בתפקיד

מאמן שיקגו בולס טום ת'יבודו. AP
לא יתקשה למצוא עבודה חדשה. ת'יבודו/AP

זה היה באוויר, וכעת זה רשמי: טום ת'יבודו פוטר משיקגו. כבר זמן רב שבארצות הברית סופרים את ימיו של המאמן המוערך לאחור, בעיקר בשל חילוקי דעות עם ההנהלה ובפרט עם הג'נרל מנג'ר גאר פורמן וביקורת רבה מבפנים, גם בנוגע לכמות הדקות הרבה שהעניק לכוכביו השונים, עד כדי שחיקה ופציעות. ת'יבודו החזיק בחוזה לשנתיים נוספות תמורת 9 מיליון דולר, אולם הבולס החליטו לשחררו.

על פי התקשורת האמריקאית, המועמד המוביל להחליף את ת'יבודו בתפקיד הוא פרד הויברג, ששיחק בשורות הבולס בין 1999 ו-2003, ועבר בין היתר גם באינדיאנה ובמינסוטה. מאז 2010 הוא מדריך בהצלחה רבה את מכללת אייווה סטייט, ולפני שנתיים חתם על חוזה לעשר שנים נוספות במכללה תמורת כ-20 מיליון דולר.

הבולס הוציאו הודעת פיטורים תקיפה לתקשורת, ונשיא המועדון ג'רי ריינסדורף אמר: "לשיקגו תמיד היתה היסטוריה של הצלחה על המגרש ומחוצה לו. ההישגים הללו היו אפשריים בזכות תרבות פנימית בה הדעות של כל חלקי הארגון התקבלו בברכה, היתה מוכנות ליצור רצף חופשי של מידע, והיו מטרות ברורות. בעוד ראש כל חלק בארגון חופשי לקבל החלטות סופיות בנוגע למחלקה שלו, חייב להיות דיון פתוח שישקול את הדעות והרעיונות של כולם. על הדיונים הללו אסור להיחשב כהסגת גבול, והם חייבים להישאר פרטיים".

"קבוצות שתמיד מצליחות ברמה הגבוהה תמיד מאוחדות בהנהלה, בצוות האימון, בשחקנים ובבעלים", הוסיף הנשיא. "כשכולם באותו ראש, אמון נוצר ואפשר לגדול. לרוע המזל, חלה תזוזה מהתרבות הזו. כדי לוודא ששיקגו תמיד לגדול ולהצליח, החלטנו ששינוי מאמן דרוש. אלה ימים קשים, אבל נדרשים כדי לאפשר לנו למלא את ההתחייבויות שלנו לקהל. אני מעריך את התרומה של תום למועדון. תמיד כיבדתי אותו ואני מאחל לו הצלחה בעתיד".

הג'נרל מנג'ר גאר פורמן הוסיף: "כשלקחנו את תום ב-2010 הוא היה האדם הנכון לקבוצה ולמערכת, ובחמש השנים האחרונות היתה לנו הצלחה מסוימת איתו. אבל כשהסתכלנו קדימה והערכנו איך הקבוצה והמועדון ימשיכו לגדול, האמנו שדרוש שינוי".

מאמן מכללת אייווה סטייט פרד הויברג. GettyImages
היורש? פרד הויברג/GettyImages

ניתן להניח שלמאמן הקשוח לא תהיה בעיה גדולה למצוא משרה חדשה. ת'יבודו הוזכר כאחד המועמדים הבולטים לאמן את ניו אורלינס של אנתוני דייויס, כשמספר קבוצות אחרות - ביניהן אורלנדו - הביעו בו עניין.

ת'יבודו (57) היה נחשב למשך שנים לאחד מעוזרי המאמנים הטובים בליגה, בעיקר בזכות שנותיו עם דוק ריברס בבוסטון. ב-2010 מונה למאמן שיקגו, ומיד הוליך את הבולס לעונה סידרה מצוינת של 20:62. גם בשנים הבאות רשם עונות סדירות טובות מאוד על אף מבול פציעות בבולס, והעונה נעצר בחצי גמר המזרח, לאחר שכבר היה קרוב מאוד להדיח את קליבלנד אך בסופו של דבר הפסיד 4:2. בסך הכל, מאזנו כמאמן ראשי בליגה עומד על 394 ניצחונות לצד 255 הפסדים (64 אחוזי הצלחה, הרביעי בטיבו בליגה בתקופה הזו, והשני הכי טוב בתולדות המועדון אחרי פיל ג'קסון).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

בארצות הברית לא משתגעים על ההחלטה, ועל הנוסח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully