וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"א תתמוך בנסיך עלי: "אם ספ בלאטר ינצח, אולי נפרוש מפיפ"א"

הנשיא המכהן בלחץ בעקבות המעצרים ואיום הספונסרים לעזוב את הארגון. פוטין טוען כי פקידים אמריקאים דחפו לחקירה נגד רוסיה לאחר שקיבלה את אירוח מונדיאל 18'. כמה מפגינים פרו פלסטינים הפגינו בציריך. עדכונים שוטפים

נשיא אופ"א מישל פלאטיני. מגד גוזני
הולך נגד בלאטר. פלאטיני/מגד גוזני

פיפ"א נמצאת בעיצומן של שתי חזיתות: האחת בשוויץ, שם היא נחקרת בנוגע להצבעות לאירוח המונדיאלים של 2018 ו-2022, ובמסגרתה נעצרו תשעה אנשים בחשד לקבלת שוחד שהשפיעה על הצבעתם, והשנייה בארצות הברית, שם חוקרים לגבי החשודים חשדות בנוגע ל"שחיתות פרועה, קבועה ובעלת שורשים עמוקים", במסגרתה הלבינו כספים וקיבלו שלמונים בסך 150 מיליון דולר מגופים מסחריים.

אנחנו כאן בוואלה ספורט נלווה את השעות הקרובות עם עדכונים שוטפים בנושא.

23:00: בברזיל מדווחים שנשיא ההתאחדות דל נרו עשה "צ'ק אאוט" מהמלון בציריך וחזר למולדתו, כנראה מחשש שגם הוא ייעצר.

19:00: כמה מפגינים פרו פלסטינים הפגינו מחוץ לקונגרס בציריך

16:30: פלאטיני מחריף את המלחמה בפיפ"א ואמר: "אם מר בלאטר ינצח בבחירות, אופ"א תיפגש בברלין על מנת לבחון את עתיד היחסים שלנו עם פיפ"א. אני נגעל מהשחיתות בפיפ"א". כאשר הצרפתי נשאל האם אופ"א תפרוש מהארגון, כולל מגביע העולם, ענה: "כל האופציות פתוחות".

16:00: שתי הכרזות משמעותיות מאוד מצד אופ"א. ראשית, ארגון הכדורגל של אירופה הודיע שבסופו של דבר, הוא לא יחרים את הקונגרס שייערך מחר. לא פחות חשוב מכך, באופ"א הודיעו שהם מתכוונים לתמוך בנסיך עלי בין אל חוסיין במאבקו נגד ספ בלאטר בבחירות לנשיאות פיפ"א, שיתקיימו מחר במסגרת הקונגרס. באופ"א אמרו אתמול, מיד לאחר התפוצצות הפרשה, כי יש לדחות את הבחירות, אולם הן ייערכו כסדרן לבסוף ולאחר שמישל פלאטיני, בשיחה פרטית שערך עם ספ בלאטר, ביקש מהשוויצרי להתפטר וזה סירב, הצרפתי, נשיא אופ"א, הודיע כי הגוף יתמוך ביריבו של בלאטר.

14:20: "BBC" דיווח שנשיא פיפ"א ספ בלאטר הורה לכנס דיון חירום של הוועד המנהל, בעקבות החקירות שנפתחו, מעצרם של שבעה מחברי הארגון ובעקבות איומן של חברות מאמצות המשתפות פעולה עם פיפ"א לפרק את השותפות.

13:48: ויזה, אחת השותפות הכלכליות הגדולות של פיפ"א, מאיימת לפרק את השותפות אם החשדות נגד בכיריו יתאמתו, ויתברר שאנשי פיפ"א קיבלו שוחד.

13:27: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מאשים את ארצות הברית בכך שהיא מתערבת בענייניה של פיפ"א, וזאת בגלל הבחירה ברוסיה לאירוח מונדיאל 2018. לפי פוטין חשיפת הפרשה הייתה לדרישת פקידי ממשל אמריקאיים. פוטין אמר שהוא מודע ל"לחץ על בלאטר" בעקבות תמיכתו בהענקת האירוח של מונדיאל 2018 לרוסיה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין – מוסקבה, 26 במאי 2015. AP
הכול מזימה אמריקאית בגלל שהוא יארח את מונדיאל 2018. פוטין/AP

12:58: "גרדיאן" מדווח שמשטרת אוסטרליה מתכוונת לחקור את סגן נשיא פיפ"א לשעבר ג'ק וורן על קבלת שוחד בסך 500 אלף דולר.

11:30: במסיבת עיתונאים שנערכה לקראת גביע העולם עד גיל 20, נציגי פיפ"א שישבו על הבמה סירבו להשיב לשאלות של עיתונאים בנושא השחיתות שנחשפה, והדפו אותן אחת אחרי השנייה כפי שניתן לראות בסרטון המצורף.

10:20: ויזה שנחשבת לספונסרית מרכזית של פיפ"א הוציאה הודעה באשר לפרשה. "אנו מאוכזבים ומודאגים מאוד לאור ההתפתחויות של היום. כספונסרים, אנו מצפים מפיפ"א לנקוט בצעדים מהירים ומידיים לטיפול בבעיות הללו בארגון".

9:50: ספ בלאטר ביטל את השתתפותו במסיבת עיתונאים של המחלקה הרפואית בארגון. האחראי על תחום הרפואה יירי דבורק התנצל בשמו, ואמר: "הנשיא בלאטר מתנצל על כך שהוא לא יכול היה להגיע לכאן היום בגלל הבלגן שבטח התעדכנתם לגביו בתקשורת".

נשיא פיפ"א ספ בלאטר. נועם מושקוביץ
כל הלחץ עליו. ספ בלאטר/נועם מושקוביץ

8:23: לס מארי, חבר לשעבר בוועדה לענייני אתיקה בפיפ"א, טוען: "בעידן הזה פיפ"א איבדה הרבה מאוד קרדיט ואמינות, והלכלוךל הזה לנצח ייצמד לשם של ספ בלאטר. הסטיגמה של פיפ"א כגוף מושחת חייבת להימחק לתמיד. זה לא יקרה כל עוד בלאטר לא יילך".

8:17: על רקע הודעת התובעת הכללית כי חברה עולמית הסכימה לשלם 160 מיליון דולר במשך עשר שנים כדי להפוך לספקית הנעליים, ההלבשה והאביזרים של נבחרת ברזיל, עם רמז עבה כי מדובר בנייקי, בחברה אומרים: "כמו האוהדים בכל מקום בעולם, גם אנחנו אוהבים מאוד את המשחק ומודאגים מהחשדות הרציניים. נייקי מאמינה באתיקה ובמשחק הוגן בעסקים ובספורט ודוחה כל מניפולציה ושוחד".

הלוגו של פיפ"א. רויטרס
איך הפרשה תשפיע?/רויטרס

7:40: לא מעט שאלות עולות סביב קיומו של טורניר גביע העולם עד גיל 20 שאמור להפיתח בשבת בניו זילנד ולהימשך שלושה שבועות. "אנחנו לא צופים שום השפעה על הטורניר בשלב זה", הודיע יושב ראש הוועדה המארגנת המקומית, דייב ביץ'.

4:23: בהתאחדות הכדורגל באסיה מגבים לחלוטין את ספ בלאטר, בניגוד לאופ"א, וקוראים לקיים את הבחירות לנשיאות פיפ"א כסדרם. "התאחדות הכדורגל באסיה מביעה את אכזבתה ועצבותה מהאירועים שהתרחשו ביום רביעי בציריך ומתנגדת לכל עיכוב בבחירות לפיפ"א שיתקיימו ביום שישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully