וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת העונה באירופה - עונת 2014/15

28.5.2015 / 18:20

מסי ורונאלדו, אבל לא רק. גם איש הברזל של צ'לסי, הכוכב העולה שנישל את זלאטן, הבלם הבא של מנצ'סטר יונייטד, הטיטאן של יובנטוס ושחקן העונה בגרמניה. אחרי התגליות והאכזבות, פרויקט סיכום העונה בליגות הבכירות באירופה מגיע לשיא עם 11 המצטיינים

one

בווידאו: אדן הזאר מנצח עבור צ'לסי את מנצ'סטר יונייטד

שני החלקים הקודמים בפרויקט סיכום העונה בליגות הבכירות באירופה:

נבחרת התגליות

נבחרת המאכזבים

לטוויטר של תומר יצחק

שוער: מנואל נוייר - באיירן מינכן

מנואל נוייר שוער באיירן מינכן בחגיגות האליפות. AP
אינסטינקטים מעולים, גם עם כוס בירה ביד. מנואל נוייר/AP

האיש שהמציא מחדש את תפקיד השוער בכדורגל המודרני, הקדים בנקודות את ג'יג'י בופון הגדול. מנואל נוייר המשיך להדהים במשחק הרגל שלו, אבל לא שכח להשתמש במוטת הידיים כדי לנפק הצלות נפלאות בשערה של באיירן מינכן. אלוף העולם מנע הפסדים במשחקי החוץ מול בורוסיה מנשנגלדבאך ובאייר לברקוזן, הסתדר למרות תחלופה בלתי פסקת בחוליית ההגנה שלו וקבע שיא בונדסליגה חדש עם 20 משחקים ללא ספיגה. ארבעה שערי חובה בלבד היו לבווארים עד פגרת החורף (ו-18 בלבד בעונה כולה) כשנוייר שמר על רשת נקייה גם בשישה משחקים בליגת האלופות, עד שלא יכול היה לעצור את ברצלונה. אל האליפות ופרס אתלט השנה בעולם, הוא יכול לצרף גם את התואר הקטן שלנו. שוב שוער העונה באירופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מגן ימני: ברניסלב איבנוביץ' - צ'לסי

ברניסלב איבנוביץ' שחקן צ'לסי עם גביע הליגה. GettyImages
ותודה לאברהם גרנט. ברניסלב איבנוביץ'/GettyImages

התרומה הכי משמעותית של אברהם גרנט לצ'לסי. ברניסלב איבנוביץ' התגלה כווינר כבר בעונות הקודמות, אבל השנה השביעית שלו במדי הבלוז הייתה הטובה והעקבית מכולן. המגן הסרבי בן ה-31 לא החמיץ משחק ליגה אחד, ופרט לקשיחות ההגנתית היה נשק התקפי יעיל. ארבעה שערי ליגה (שיש בכל המסגרות) ועוד חמישה בישולים היו לאיבנוביץ', שבין היתר ניצח את אסטון וילה בליגה, הדיח את ליברפול מגביע הליגה בדרך לזכייה וכבש את שער החוץ בפריס בליגת האלופות. בסיום ההופעה ה-300 שלו, בשבת האחרונה, חגג אליפות שנייה בקריירה וקיבל מקום בנבחרת העונה באנגליה. בצדק.

בלם: ניקולאס אוטאמנדי - ולנסיה

שחקן ולנסיה, ניקולס אוטמנדי, לפני שחקן מנצ'סטר יונייטד, ווין רוני. GettyImages
בקרוב באותה קבוצה? ניקו אוטאמנדי לפני ויין רוני/GettyImages

כנראה השם הכי מפתיע ברשימה, אבל במועדונים הגדולים לא נותרו אדישים לעונת השיא של ניקו אוטאמנדי וגם אנחנו לא יכולים להתעלם. הבלם הארגנטינאי חזר לאירופה אחרי חצי עונה בברזיל והצדיק כל אגורה שחוקה מ-12 מיליון היורו ששילמה ולנסיה עבורו.אוטאמנדי ושקודראן מוסטפי יצרו מרכז הגנה פיזי ובעל משחק ראש משובח, שלהתקפות היריבות היה קשה לפצח. בנוסף, השניים היוו איום מתמיד על השער במצבים נייחים. בעוד מוסטפי נעצר על ארבעה שערים, אוטאמנדי הגיע לשישה - יותר מכל שחקן הגנה אחר בלה ליגה. חמישה מהשערים שלו היו עם הראש ורק האחרון (לרשת אלמריה במחזור הסיום) עם הרגל. הבלם בן ה-27 קטע את רצף הניצחונות של ריאל מדריד בינואר ומנע ממנה לשבור את השיא העולמי, אבל אותו משחק פנטסטי נגד אלופת אירופה היוצאת גם הגביר את ההתעניינות בו וכנראה הפך את השידוך עם ולנסיה לקצר מועד. בעונה הבאה באדום של מנצ'סטר יונייטד?

בלם: ג'ון טרי - צ'לסי

ג'ון טרי שחקן צ'לסי. GettyImages
איש הברזל של צ'לסי. ג'ון טרי/GettyImages

תאהבו או תשנאו אותו, על דבר אחד אין מה להתווכח: ג'ון טרי היה פשוט אדיר העונה. הקפטן של צ'לסי כבר בן 34.5, אבל זה לא מנע ממנו להתייצב במרכז ההגנה מדי מחזור, בלי לוותר על דקת משחק אחת. שחקן השדה הראשון שעושה את זה וגם זוכה בתואר, מאז גארי פאליסטר שסיים כאלוף עם מנצ'סטר יונייטד ב-1993. טרי תמיד היה שם עבור צ'לסי, והעונה זה הורגש ביתר שאת. הניסיון, ההקרבה, המנהיגות, הניקיון (רק שני צהובים בליגה) וגם השערים. טרי הוסיף העונה עוד חמישייה למאזנו בליגה ועם 39 כיבושים בפרמיירליג הפך לשיאן השערים של שחקני ההגנה באנגליה. פרט לכך, הוא גם כבש שני שערים בליגת האלופות ואחד בגמר גביע הליגה. "הוא יציב ונחוש, עקבי ביכולתו ותמיד אפשר לסמוך עליו", הסביר הבלם לשעבר והפרשן בהווה, ג'יימי קראגר. "הוא הבלם הטוב ביותר ששיחק אי פעם בפרמיירליג".

מגן שמאלי: מקסוול - פריס סן ז'רמן

מקסוול שחקן פריס סן ז'רמן (מימין) עם זלאטן איברהימוביץ'. AP
החברים הכי טובים. מקסוול עם זלאטן איברהימוביץ'/AP

זלאטן איברהימוביץ' סבל העונה מפציעות והרחקות שמנעו ממנו להיכנס לרשימה הזו, אז החבר הכי טוב שלו ממלא את המקום. מקסוול הוא הצל של זלאטן. המגן הברזילאי היה זה שנשלח לאסוף את החלוץ השבדי משדה התעופה באמסטרדם כאשר אייאקס צירפה אותו. הוא הגיע רק כמה שבועות לפניו. מאז זלאטן קורא לו "טדי בר", ומקסוול מתייצב לכל קריאה. הוא היה עם החבר השבדי באינטר וברצלונה, ובא בעקבותיו לפריס סן ז'רמן כדי להמשיך לאסוף אליפויות. אלופת צרפת הביאה בעונה שעברה את לוקא דין כדי שיספק תחרות לברזילאי המתבגר, אבל בגיל 33 מקסוול רק ביסס את מעמדו בהרכב עם הופעות איכותיות. ב-26 משחקי הליגה בהם שותף (24 בהרכב) סיפק מקסוול שלושה שערים (יותר מכל שחקן הגנה אחר בקבוצה) ושלושה בישולים, כשההגנה שמרה איתו תשע פעמים על רשת נקייה. הוא הוכיח, בפעם המי יודע כמה, שיציבות זה שם המשחק. בפ.ס.ז' לא היססו לפני שהציעו לו חוזה לעונה נוספת. מניה בטוחה, בדרך לטרבל.

קשר: קווין דה בראונה - וולפסבורג

קווין דה ברוין שחקן וולפסבורג. Stuart Franklin, GettyImages
שחקן העונה בבונדסליגה. קווין דה בראונה/GettyImages, Stuart Franklin

השאריות של צ'לסי הפכו לאוצר של קבוצות אחרות. באיטליה התלהבו מחצי העונה המצוינת של מוחמד סלאח בפיורנטינה, אבל מה זה לעומת העונה של קווין דה בראונה בוולפסבורג? אחרי חצי שנת התאקלמות מאז המעבר בינואר 2014 תמורת 21.5 מיליון יורו, הבלגי הג'ינג'י הגיע אחוז תזזית לפתיחת העונה. דיטר הקינג הציב אותו בתפקיד הפליימייקר וקיבל ממנו את עונת השיא בקריירה הקצרה. דה בראונה בן ה-24 כבש 10 שערים, בדיוק כמו במדי ורדר ברמן לפני שלוש עונות, אבל הפעם גם סחף את הקבוצה שלו עד לסגנות, הבריק במסירות אומן וסיים את העונה עם שיא בונדסליגה של 20 (או 21, תלוי את מי שואלים) בישולים - פי שניים מכל שחקן אחר. בליגה האירופית היו לו עוד חמישה שערים וחמישה בישולים, ולאורך העונה נבחר בתשעה מקרים לאיש המשחק. וולפסבורג תהיה בליגת האלופות, השאלה אם דה בראונה יהיה שם איתה או במדי קבוצה אחרת.

קשר: פול פוגבה - יובנטוס

פול פוגבה שחקן יובנטוס. רויטרס
מתקדם בקצב מפחיד. פול פוגבה/רויטרס

אי אפשר בלי נציג של אלופת איטליה, ואולי בקרוב גם אלופת אירופה. ההגנה של יובנטוס הייתה יציבה כהרגלה, ג'יג'י בופון ריגש וקרלוס טבס כיכב, אבל פול פוגבה היה המרשים מכולם. הקשר הצרפתי התפתח לרמות מפלצתיות ובעונתו השלישית בסך הכול ברמות הגבוהות הוא כבר נראה כמו החבילה השלמה. יש לו אתלטיות נדירה, יכולת קריאת משחק, טכניקה מושלמת ובעיטת פגז. העונה, למרות פציעה שהשביתה אותו לכמה שבועות באפריל-מאי, הוא שיפר את שיאו האישי עם שמונה שערי ליגה, הוסיף עוד שניים במסגרות האחרות, בישל פעמיים והיה השחקן בעל ממוצע הציונים הגבוה בסרייה A. לפוגבה היה חלק מרכזי במסע של יובנטוס לעבר הדאבל הראשון מאז 1995. עכשיו נותרה לו משימת ליגת האלופות, מול המכונה של ברצלונה. אלוף אירופה בגיל 22? תג המחיר שעומד על 100 מיליון יורו רק יאמיר.

קשר: אדן הזאר - צ'לסי

אדן הזאר שחקן צ'לסי חוגג שער. AP
שחקן העונה בפרמיירליג. אדן הזאר/AP

בגיל 20 נבחר אדן הזאר לשחקן העונה בצרפת (בפעם הראשונה מבין שתיים) אחרי שהצעיד את ליל לדאבל היסטורי. ארבע שנים אחרי, בגיל 24, שחקן הכנף הבלגי נבחר לשחקן העונה באנגליה, אחרי שהוביל את צ'לסי לזכייה בשני תארים (אליפות וגביע הליגה). יש יותר מזה כדי להעיד על העלייה העקבית של הזאר במדד הסופרסטארים? ז'וזה מוריניו טען בתוקף כי לכוכב הבלגי שלו יש לאן להתקדם. הוא צדק. הזאר כבש העונה כמות זהה לזו בעונה שעברה (14 שערים) אבל חילק אותם על פני 14 משחקים - כולל שישה כיבושים ביישורת האחרונה - וידע להופיע תמיד במאני טיים. גם כשהחטיא פנדל נגד קריסטל פאלאס, תיקן מיד עם שער האליפות. הוא כבש ארבעה שערי ניצחון, הוסיף תשעה אסיסטים ונבחר 10 פעמים לאיש המשחק. כמו כן, הזאר ביצע יותר כדרורים מוצלחים מכל שחקן אחר בפרמיירליג ונעשו עליו הכי הרבה עבירות. מוריניו שוב אלוף אנגליה, לא מעט בזכות הקוסם הבלגי.

חלוץ: ליאונל מסי - ברצלונה

שחקן ברצלונה ליאונל מסי חוגג. רויטרס
היה זקוק לשנה קשה כדי לקבל מוטיבציה מחודשת. ליאונל מסי/רויטרס

שתי זכיות רצופות של כריסטיאנו רונאלדו בכדור הזהב היו די והותר כדי לדרבן את ליאונל מסי. ואחרי טראומת גמר המונדיאל, הכוכב הארגנטינאי בכלל היה חייב לבצע שנת תיקון. נראה ש-2015 תהיה השנה שלו. גם קרב הורדת הידיים באמצע העונה עם לואיס אנריקה עשה טוב למסי, שהחל מרגע הצטרפותו של לואיס סוארס הסכים לחזור לעמדת המוצא שלו בכנף ימין ונתן את האות לברצלונה משוחררת, אטרקטיבית וקטלנית יותר. המשולש מסי-סוארס-ניימאר לא הפסיק להפציץ מאז סערת אנואטה באמצע העונה, כשהארגנטינאי לא החמיץ אפילו משחק אחד וסיים את הליגה עם 43 שערים (חמישה שלושערים) ו-21 בישולים. ברצלונה השיבה לעצמה את תואר האליפות ובזכות רגעי הקסם של מסי בחצי גמר ליגת האלופות גם חלפה על פני באיירן מינכן של האקס פפ גווארדיולה. שיאן שערי לה ליגה בכל הזמנים המשיך לנפץ שיאים למכביר, אבל את ההבדל המשמעותי העונה בינו לבין הנמסיס כריסטיאנו רונאלדו עושים התארים. ולמסי יש טרבל בפוטנציה.

חלוץ: אלכסנדר לקאזט - ליון

אלכסנדר לקאזט שחקן ליון חוגג שער. רויטרס
השאיר את זלאטן הרחק מאחור. אלכסנדר לקאזט/רויטרס

סרחיו אגוארו סחב את מנצ'סטר סיטי על הגב, אנטואן גריזמן התעלה מעבר לכל דמיון ולוקה טוני בן ה-38 הוא עילוי, אבל המקום הנוסף בחלק הקדמי נשמר לאיש שנישל את זלאטן מתואר שחקן העונה בליגה הצרפתית והוביל קבוצת ילדים למאבק רציני על האליפות מול חבורת המיליונרים של פריס סן ז'רמן. אף אחד לא חשב שליון באמת יכולה לקרוא תיגר על פ.ס.ז', אבל אלכסנדר לקאזט כבש, וכבש, וכבש, עד שבצרפת החלו לדמיין סנסציה. האפשרות הזו נותרה רק בדמיון, אבל זה לא מנע משחקני הליגה והעיתונאים לבחור במלך השערים ל-MVP של העונה. לקאזט החזיר את ליון לליגת האלופות עם 27 שערים ב-33 משחקי ליגה בהם שותף, שבר שיאי מועדון משנות ה-70' והפך לצרפתי הראשון שמגיע לכמות כזו מאז ז'אן פייר פאפן ב-1991/92. הגדולה האמיתית? לקאזט, בסך הכול בן 23, עזר לנביל פקיר לפרוץ לצדו ואפשר גם לצעירים נוספים כמו קלינטון אנז'י וקורנטן טוליסו לבוא לידיו ביטוי. אין פלא שליון לא מוכנה לוותר עליו.

חלוץ: כריסטיאנו רונאלדו - ריאל מדריד

כריסטיאנו רונאלדו ריאל מדריד. AP
שיא קריירה בעונה נטולת תארים קבוצתיים. כריסטיאנו רונאלדו/AP

48 שערי ליגה ב-35 משחקים - שיא קריירה, ממוצע של שער כל 65 דקות וכמות הפגזות שעולה על 14 מקבוצות הליגה הספרדית. כריסטיאנו רונאלדו לא הפסיק לחורר רשתות העונה, גם בליגת האלופות שם הבקיע 10 שערים, ובכניסה לעשור הרביעי בחייו לא נראה שהוא מתכוון להוריד את הרגל מהגז. הפורטוגלי ממשיך להפגין עליונות טכנית ופיזית על יריביו וגם על חבריו לריאל מדריד. הוא מהיר יותר, חזק יותר וחכם יותר מכל השאר. הוא כבש עם הרגל ועם הראש, כל הדרך לעבר המקום השני בטבלת הכובשים ההיסטורית של ריאל מדריד וזכייה נוספת בתואר הפ'יצ'יצ'י. אלא שבזה תם הסיפור. רונאלדו מסיים את העונה כמלך שערים, אך ללא תואר קבוצתי. שיאים חדשים נשברו, אבל האליפות שוב נותרה מחוץ לסנטיאגו ברנבאו וגם התואר האירופי נלקח. שש שנים בריאל, ולרונאלדו יש אליפות אחת, זכייה אחת בליגת האלופות ושני גביעים. האישי על חשבון הקבוצתי? ההיסטוריה תשפוט.

נבחרת המחליפים

שוער: ג'אנלואיג'י בופון - יובנטוס
מגן ימני: דני קרבחאל - ריאל מדריד
בלם: לאונרדו בונוצ'י - יובנטוס
בלם: ג'רארד פיקה - ברצלונה
מגן שמאלי: חואן ברנאט - באיירן מינכן
קשר: אלכסיס סאנצ'ס - ארסנל
קשר: בלס מטוידי - פריס סן ז'רמן
קשר: אריאן רובן - באיירן מינכן
חלוץ: אנטואן גריזמן - אתלטיקו מדריד
חלוץ: סרחיו אגוארו - מנצ'סטר סיטי
חלוץ: קרלוס טבס - יובנטוס

אריאן רובן שחקן באיירן מינכן עם פפ גווארדיולה. GettyImages
17 שערים, אבל היעדרות ארוכה מדי ולכן רק על הספסל. אריאן רובן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully